ei vapari kannata virittää mun mielipide se on sama asia kun tiputtaa ne rahat kaivoo
Announcement
Collapse
No announcement yet.
peltipakosarjan vaikutus
Collapse
X
-
tohon vapari vs turbo alkavaan juttuun halusin vaan sanoa että älkää unohtako remmiä...
Pääsääntösesti ainakin ajatellaan että vapari vastaa parhaiten kuskille & kaasupolkimen liikkeisiin, ja kireempi turbo kone kaikista hirvein, lagi & yhtäkkinen tehojen isku, joten hallinta katoo.
Remmi taas on välimaastosta hallinnan & vastaavuuden sekä huipputehojen väliltä.
Remmillähän on sitten paljon huonompi hyötysuhdekki kuin turbolla, joten läheskään samoja tehoja ei kannata odottaa, mutta vastaapahan kone vielä about samantien kuskin määräyksiin
Viisaammat korjatkoon, mutta noin olen asian käsittänyt.
Peltisatsista taas sen verran että se kannattanee ihan teettää, joka kone on yksilö ja tollanen tehdas peltisatsi ei voi antaa optimeita, varsinkaan jos on vähänki enemmän viritelty kone.
Tuskimpa Marteliuksen satsi on lähelläkään optimia enään sillonkaan jos on vaik kireempi nokka ja vaikkapa bensan tulopaineet korkeemmalla.
Niin ja teettäminen ei välttämättä edes ole kallista
ja taas kerran viisaammat korjatkoonE28 2.0 -83
"True knowledge is to know ones extent of ignorance"
Comment
-
-
Peltipakosarja, 2x2" rosteriputkisto, paremmin virtaava katti, vapaavirtaussuodin => ei havaittavaa tehonlisäystä. Autona siis e30 325 cäbi.
Pitäs varmaa mennä dynottaa toi joskus ni näkis et oliko noista mitää hyötyä.. rahaa ainaki meni "tarpeeks".- E34 M5 Diamantschwarz restoration project-
ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
ex. Alpina D10 Touring #33/94
... and many more
Comment
-
-
ei ainakaan omassa.. peltisarja, putkisto, lastu vapari,.. eipä se juuri "vakiota" kummosemmin mene.. vois ihan piruillessaan käyttää penkissä.. harmi vaan kun ei oo samasesta autosta samassa penkissä lappuja ihan orkkiskokoonpanolla..B10 V8 # 108
saab r560 8X4
Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.
Comment
-
-
itellä 316 -87 m10 koneella marteliuksen sarja ja putkisto eli rahat menee kaivoon vakio koneessa. avarretun iso venttiili kannen, kireen nokan ja tuplien kans oli vasta jotain vaikutusta... eli n. 700€ aivan hukkaan et kannattaako... vaihtaa ennemmin vaimentimet paremmin hengittäviin...E60 525 Msport
E36 318ti compact
Comment
-
-
noista pelti seteistä ja vv-suodattimista sen verrran et lukekaa Graham Bellin kirja "uusi moottoritekniikka" siinä on just vertailtu esim vakio pakosarja vs. peltisarja ym.
ja muutenki lukemisen arvoinen kirja virittäjille!Myyn:
M10/20/52 E30-E36 osia
Comment
-
-
Pakosarjassa jokainen putki pyritään saamaan saman mittaisiksi ja yhdistymään yhdeksi niin että joka sylinteristä purkautuva paine saadaan eri aikaa pakoputkistoon.
Ja eikös tuo vakio pakosarja M20B25:ssa ole juuri niitä ensimmäisiä mitä kannattaa konetta virittämään alettaessa vaihtaa.
Korjatkaa ihmeessä jos olen väärässä...
Comment
-
-
Olen tätä funtsinut itekkin muutamaan otteeseen ja tämmöseen johtopäätökseen on tultu. Ja nämä ovat sitten vain minun mielipiteitäni enkä minä mikään mekaanikko ole joten turha ruveta pilkkua nussimaan sitten.
Vakio pakosarja on "yleensä" tehty kestämään kilometrejä ja mahdollisimman hiljaiseksi ja ei ne yleensä virtaavuudeltaan ja viimeistelyltään ole mitään huipputasoa normaali kauppakassi autoissa. EIköhän se perustu kuitenkin juuri kaasujen tehokkaaseen vaihtoon ja oikeaan ajoitukseen. Pelti johtaa paremmin lämpöä kuin valurauta ja jäähtyy nopeammin ja viileämmässä tilassa kaasujen vaihto on nopeampaa.
Sitten on eroa että onko se 4-2-1( myös alavääntöä) sarja vai 4-2(kierroskone) sarja, jälkimmäinen on huippukiekoilla toimiva. Numerot tarkoittaa pakosarjassa lähtevien putkien yhdistyminen toisiinsa sarjan lopussa. Ja Putkien pituudella saadaan minimoitua kaasun suunnan vaihtuminen.
Pelkällä sarjan vaihtamisella tuskin on kummempaa hyötyä, jos kaasujen vauhti tyssää heti liian ahtaaseen pakoputkeen tai kattiin(voi olla tukossa).
Ja vapaavirtaussuodattimen vaihtaminen huonosti suunniteltuna vain imee kuumaa ilmaa koneeseen.
Sitten nämä tuplaulostulot vain aiheuttavat kaasujen pyörteilyä putkistossa ja ainakaan hyötyä niistä ei ole. Mahdollisimman suora ja siisti putki(rosteri)
läpivirtausvaimentimella tai kahdella tuovat paremmat virtausominaisuudet ja äänet. Kannen siistiminen kannattaa aina ja parantaa kummasti henkitystä.
Näin esimerkkinä vuonna jotain 93 tuli corolloihin peltipakosarja vakioksi ja tehoja lisää 10 hp verrattuna aiempaan, samanlaiseen koneeseen. En väitä että johtuisi pelkästään pakosarjasta.
Ei siitä peltisarjasta kyllä haittaakaan ole, mutta yksikseen siitä ei paljoa iloa ole.
PS. Mikä liike myy rosteriputkea katista taaksepäin 316i 90 malliin e30?Last edited by Ralliperuna; 20-12-2005, 18:19.Vitutus------- Se ei lopu ikinä.
Comment
-
-
Itse vaihdoin muinoin ensimmäiseen autooni ford escort xr3i:hin marteliuksen peltisatsin ja putkiston ja heitin katilla vesilintua jolloin huiput nousi 20 km/h!
Toki kyseessä oli eka escort-malli missä oli katti ja voi olla että ne ekat katit ei kovin hyvin hengittänyt vai mistä lienee kiikastanut mutta kyllähän heräsi foordin paska henkiin tuolla operaatiolla.. Sanotaan nyt vielä mitkä ne huiput oli eli 190km/h enempää en useista yrityksistä huolimatta ollut saanut kelattua vakiona ja putken vaihdon jälkeen sain kinnattua 211 km/h
Comment
-
Comment