Announcement

Collapse
No announcement yet.

Voiko laittaa 325 nokan...?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    Voiko laittaa 325 nokan...?

    Elikkä laitan vielä yhden kyselyn tänne asiasta että...323 koneestani laskettiin kantta n.0,9mm (puristussuhde pitäs olla n.10,6) ja nokaksi 282 crane...
    tämän piti olla ok yhdistelmä...

    Mutta nyt säädetäessä osottautu että nokka on joku hiottu susi, eli paskan möivät....Kysymys kuuluu ETTÄ kun nyt on sellanen visio nakata vakio 325 kattinokka keulille koska uutta cranen nokkaa +keinuja en meinaa ostaa. ..niin...

    TULEEKO LIIKAA RUTTUA (kestääkö männät)...????
    Oonko ymmärtäny oikein että 325 kattinokka on muutaman asteen jyrkempi 325 "vakio/normaali" nokkaa..??
    Ja meneekö toi nokka ylipäänsä tohon b20 kanteen..??

    Mylly on alunperin b20 jonne vaihdettiin b23 alakerta...jos sillä nyt merkitystä..
    Tällä nokalla penkattiin likimain 323 vakioarvot, hc jäi koholle ja ääntää mekaanista ääntä eli huonosti hiottu susi...

    Ja jos jollain b20, b23, ja b25 vakionokka-akselin arvoja niin oisin kiitollinen jos laittais vaikka tänne...niitäkään ku ei taho saada mistään...
    Last edited by Saarikoski; 05-04-2005, 00:35.
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    #2
    Miksei kukaan osaa sanoa mitään....onko näin, että bimmeriläisillä kaikilla loppuu tietämys tähän...toisaalta kyllä kukaan suomessa ei tunnu tietävän vakionokkien arvoja...tai sitte oon kyselly vääristä paikoista...

    Comment

    • tagagummi
      Bimmer Rookie
      • Jun 2005
      • 156
      • kännykkä town

      #3
      Originally posted by Saarikoski
      Elikkä laitan vielä yhden kyselyn tänne asiasta että...323 koneestani laskettiin kantta n.0,9mm (puristussuhde pitäs olla n.10,6) ja nokaksi 282 crane...
      tämän piti olla ok yhdistelmä...

      Mutta nyt säädetäessä osottautu että nokka on joku hiottu susi, eli paskan möivät....Kysymys kuuluu ETTÄ kun nyt on sellanen visio nakata vakio 325 kattinokka keulille koska uutta cranen nokkaa +keinuja en meinaa ostaa. ..niin...

      TULEEKO LIIKAA RUTTUA (kestääkö männät)...????
      Oonko ymmärtäny oikein että 325 kattinokka on muutaman asteen jyrkempi 325 "vakio/normaali" nokkaa..??
      Ja meneekö toi nokka ylipäänsä tohon b20 kanteen..??

      Mylly on alunperin b20 jonne vaihdettiin b23 alakerta...jos sillä nyt merkitystä..
      Tällä nokalla penkattiin likimain 323 vakioarvot, hc jäi koholle ja ääntää mekaanista ääntä eli huonosti hiottu susi...

      Ja jos jollain b20, b23, ja b25 vakionokka-akselin arvoja niin oisin kiitollinen jos laittais vaikka tänne...niitäkään ku ei taho saada mistään...
      Vakio kattinokka pitäisi mennä ihan ok. Sopii myös b20 kanteen ( ainakin mulla sopi ).
      Täältä foorumista olen imuroinut seuraavat tiedot : vakio nokka 260 astetta ja vakio kattinokka 264 astetta.
      Aika paljon on kyllä sun kannesta jyystetty.
      Jonkun bmw:llä kilpaa-ajavan luulisi olevan nostoista ym. arvoista selvillä, vakioistakin...

      Comment

      • 525iiäxä
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2005
        • 1851
        • Lappeenranta, Finland

        #4
        Semmoinen muistikuva on, että 323:n hihnapyörän kiinnitys on erilainen, muuten kyllä kait sopii.

        Volvo V70 2.4T -02
        E30 323i -84 (taas)

        Ex-BMW: E46 320 Cabrio -01, E46 330Xi Touring -01, E36 325 Cabrio -94, E30 325 Cabrio Turbo -87, E34 525iX Touring -92, E30 323i -84

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎