Announcement

Collapse
No announcement yet.

Apua ongelma!!! erikoistyökalu 11 3 260

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • visa e36
    BTCF Member
    • Jan 2005
    • 753
    • Järvenpää

Apua ongelma!!! erikoistyökalu 11 3 260

Eli olen irroittamassa m50b25 koneesta nokkia ja Haynesin opas sanoo että siihen tarttis erikoistyökalu 11 3 260. Eli työkalu mikä painaa laakerikansia irroituksen ajan, muuten vaarana laakerikansien ja nokkaakselin vaurioituminen. Olisko kenelläkään tälläistä kalua kun on aika tyyris 1200$. Tai voiko jostain vuokrata?

Jollakin on varmasti kokemusta asiasta eli on täysin huuhaata ja eiku irti vaan, vai mitä tehdä. Vinkkejä kaivataan?
    Nykyiset
    -63 Pontiac Catalina convertible
    -05 E53 X5 3.0d
  • pete81
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 2056
    • .........

eipä ole tullu hommaa tehtyä mut aika moni täällä on tainnu tehdä ja tuskimpa kenelläkään tuollaista työkalua on jos hintakin on noin suolanen! mielummin irrottaa akselin ja jos menee hajalle niin tolla rahalla niitä saa jo tallin nurkat täyteen.

Comment

• jam75
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2003
      • 654
      • Tornio

Originally posted by pete1981
      eipä ole tullu hommaa tehtyä mut aika moni täällä on tainnu tehdä ja tuskimpa kenelläkään tuollaista työkalua on jos hintakin on noin suolanen! mielummin irrottaa akselin ja jos menee hajalle niin tolla rahalla niitä saa jo tallin nurkat täyteen.

Itse asiassa jos saa tuolla hintaa nokka-akseleita tallin nurkat täyteen niin kantsii ostaa...kyselin kerran US-Partsilta samanlaiseen moottoriin, noh, ne oli virinokat niin hinta pyöri kahdella nokalla tuota luokkaa ja perässä oli euron kuvake eikä dollari. Alkuperäisten hintaa en sit tiiä, niitä ehkä voi sit saada nurkat täyteen

Comment

• pete81
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 2056
        • .........

Originally posted by jam75
        Itse asiassa jos saa tuolla hintaa nokka-akseleita tallin nurkat täyteen niin kantsii ostaa...kyselin kerran US-Partsilta samanlaiseen moottoriin, noh, ne oli virinokat niin hinta pyöri kahdella nokalla tuota luokkaa ja perässä oli euron kuvake eikä dollari. Alkuperäisten hintaa en sit tiiä, niitä ehkä voi sit saada nurkat täyteen
        no se oli nyt heitto vaan, uudet taitaa maksaa noin 400e ja käytettyjäkin saa jos sellaset kelpaa.

Comment

• petteriu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 1164
          • Pori

Olisihan se varmaan kätevä käyttää, mutta itse olen löysännyt vuorotellen laakeripukkeja auki ja irrottanut nokat ilman kyseistä erikoistyökalua.
          Väittäisin että onnistuu ilmankin, mutta varovasti ne kannattaa avata !

Petteri

Originally posted by visa e36
          Eli olen irroittamassa m50b25 koneesta nokkia ja Haynesin opas sanoo että siihen tarttis erikoistyökalu 11 3 260. Eli työkalu mikä painaa laakerikansia irroituksen ajan, muuten vaarana laakerikansien ja nokkaakselin vaurioituminen. Olisko kenelläkään tälläistä kalua kun on aika tyyris 1200$. Tai voiko jostain vuokrata?

Jollakin on varmasti kokemusta asiasta eli on täysin huuhaata ja eiku irti vaan, vai mitä tehdä. Vinkkejä kaivataan?
          BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

Comment

• jani73
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2004
            • 4320
            • Turku

Originally posted by visa e36

Itseasiassa toi työkalu on neloskoneelle (M42). Mutta kun tuohon lisää sellaisen laajennusosan (11 3 270), niin sen saa sopimaan kuutoskoneeseen. Eli kaivahan lisää kuvettasi.

Comment

• visa e36
              BTCF Member
              • Jan 2005
              • 753
              • Järvenpää

Originally posted by jani73
              Itseasiassa toi työkalu on neloskoneelle (M42). Mutta kun tuohon lisää sellaisen laajennusosan (11 3 270), niin sen saa sopimaan kuutoskoneeseen. Eli kaivahan lisää kuvettasi.
              Itseasiassa niin vähän arvelinkin että toi 11 3 270 taitaa olla joku laajennusosa kun kuvissa näkyi vain tuo 11 3 260 ja siinä ne neljä laakerikannen "painajaa". No kuitenkin aion pitkällisen harkinnan jälkeen ottaa nokat irti ilman kyseistä työkalua... Niin ja tosiaan tuleehan nuo uudet nokatkin halvemmaksi kuin tuo työkalu jos menee vituiksi.
              Nykyiset
              -63 Pontiac Catalina convertible
              -05 E53 X5 3.0d

Comment

Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍