Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mitä eroa B20 B23 kiukaissa/mistä ahistaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Saarikoski
    R.I.P.
    • Feb 2005
    • 726
    • KOKKOLA

    Mitä eroa B20 B23 kiukaissa/mistä ahistaa

    Eli mitä eroa ko. kiukaissa muutako tietenki iskunpituus...itelle b20 kiukaaseen laitettu b23 kampi ym ja tuntuu et jostain ahistaa...
  • Racink
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2004
    • 840
    • Jkl

    #2
    Originally posted by Saarikoski
    Eli mitä eroa ko. kiukaissa muutako tietenki iskunpituus...itelle b20 kiukaaseen laitettu b23 kampi ym ja tuntuu et jostain ahistaa...
    Ei muuta kuin männät matalemmat b23:ssa ja kammessa isku pidempi.Millälailla ahistaa??

    Comment

    • vpernu
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2003
      • 522
      • Kouvola

      #3
      boxi vaihettu?

      Comment

      • Saarikoski
        R.I.P.
        • Feb 2005
        • 726
        • KOKKOLA

        #4
        Originally posted by vpernu
        boxi vaihettu?
        Boxia ei oo vaihdettu, kokeilin b23 boxia
        (jossa muuten oli enempi liittimiä..minkähän takia?? ) ja auto ei pysyny kunnolla tyhjäkäynnillä....ois tiesti pitäny koittaa säätää tolla b23 boxilla mut ei kait siinä muuta eroa oo ku suuttimien aukioloaika tietääkseni ja bensanpaineensäätimen pitäs ajaa se asia...
        koneesta on nostettu puristussuhde n.10,6 paikkeille ja jokilainen virinokka pitäs olla mutta ei taho pärjätä vakiolle 323:lle eli pännää puuttuu...???
        toi nokka on kyllä susi ja ääntää mut johtuuko moinen siittä...???
        ajattelin kokeilla sääd.nokkapyörällä ja 325 nokalla....mahtaako olla huono idea? Ja 325 imusarja ja kaasuläppäkötelo??? NEUVOJA??

        Comment

        • Saarikoski
          R.I.P.
          • Feb 2005
          • 726
          • KOKKOLA

          #5
          Jees jees...ei kait siinä muuta ko koko kone taas levälleen.com
          Toi nokka ainaski oli aivan päin prinkkalaa hiottu (nosto 8mm)
          ajattelin ensin venttiilit ois lyöny mäntiin mut tolla nostolla ei ollu osunu vaikka ylökuolokohassa oli tosi vähän tilaa...nyt keksimään vaan mitä tekis ko kantta laskettu melkeen milli ja sinnehän ei enää mee mikään 272 10,5....
          jos vakio 325 nokkaa koittas mittailla ja istutella...mitä luulette riittääkö tulle kiukaalle...??

          Comment

          • Maza
            BTCF Member
            • Jul 2002
            • 4319
            • Kannus/Kokkola

            #6
            Originally posted by Saarikoski
            Jees jees...ei kait siinä muuta ko koko kone taas levälleen.com
            Toi nokka ainaski oli aivan päin prinkkalaa hiottu (nosto 8mm)
            ajattelin ensin venttiilit ois lyöny mäntiin mut tolla nostolla ei ollu osunu vaikka ylökuolokohassa oli tosi vähän tilaa...nyt keksimään vaan mitä tekis ko kantta laskettu melkeen milli ja sinnehän ei enää mee mikään 272 10,5....
            jos vakio 325 nokkaa koittas mittailla ja istutella...mitä luulette riittääkö tulle kiukaalle...??
            Keinuvipu hieman välittää tuota nostoa eli jos nokalta mitattuna on 8mm niin venttiilillä nostoa saattaa olla yli 9mm. Suhde lienee jotain ~1.15-1.2:1 luokkaa.

            Comment

            • Saarikoski
              R.I.P.
              • Feb 2005
              • 726
              • KOKKOLA

              #7
              Originally posted by Maza
              Keinuvipu hieman välittää tuota nostoa eli jos nokalta mitattuna on 8mm niin venttiilillä nostoa saattaa olla yli 9mm. Suhde lienee jotain ~1.15-1.2:1 luokkaa.
              Juu näin ittekki funtsin....pitää nyt laittaa tuo kansi kasaan tolla vakio b25 nokalla ja sit mitata se venttiilinvälys monessa eri asennossa vanhan kannentiivisteen kans et on aina yli 1,5mm nii ei kolise...kansi näytti hyvältä ja venttiilit oli tiiviit, ja puristustaki pitäs olla liikaaki (n.10,7) mutta ei vaan oo voimaa...toi nokka nyt vois olla kireempi mut ei sinne mitään 272 mee enää...

              Nyt mitataan kaikki ja laitetaan vimosen päälle kasaan ettei MITÄÄN jää arvailun varaan, ruisku ja sytkäki on jo läpikäyty et sieltä ei voi vittuilla... mut jos nyt ei ala perkaamaan nii ostan hondan tms ja eroan tästä klubista (just maksoin jäsenyyden)...alkaa pikkuhiljaa keittään...
              ei tollanen räpellys tietenkään anna ko jotain 150-160 rattailta hyvin tehtynä mut siihen pyritään!

              Comment

              • vpernu
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 522
                • Kouvola

                #8
                m20b20 ja m20b23 koneis on mun laskujen mukaa keinujen vipusuhde n.1.43:1..eli nokas n.6.35mm nostoo ja venttiilis 9,18mm

                Comment

                • Saarikoski
                  R.I.P.
                  • Feb 2005
                  • 726
                  • KOKKOLA

                  #9
                  Originally posted by vpernu
                  m20b20 ja m20b23 koneis on mun laskujen mukaa keinujen vipusuhde n.1.43:1..eli nokas n.6.35mm nostoo ja venttiilis 9,18mm

                  b20 vakionokalla venttiilin nosto tasan 9mm ja tolla b25 nokalla 10mm,
                  kat nokalla nosto oli n,9,5 mm...

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎