Announcement

Collapse
No announcement yet.

Automaatti ongelmaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kartse
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 75
    • Tampere

    Automaatti ongelmaa

    Tämmöstä oiretta,eli ku jarruttaa moottorilla niin tuntuu että vauhti toppaa ku seinään eikä rullaa, ja muutenkin meno on jotenkin nihkeetä.Samalla huomasin vaihteita selatessani kun pakko 2:sen ku laittaa päälle niin auto menee muutaman metrin ja pysähtyy,ja ei liiku ennen kuin laittaa muun vaihteen päälle? Kerran tais lähtee liikkeelle 2:sella mut silloin pukkas trans programmia

    e34 540i 5hp30
  • Hasardi
    Bimmer Enthusiast
    • Dec 2002
    • 1860
    • Der Hauptstad

    #2
    Originally posted by kartse
    Tämmöstä oiretta,eli ku jarruttaa moottorilla niin tuntuu että vauhti toppaa ku seinään eikä rullaa, ja muutenkin meno on jotenkin nihkeetä.Samalla huomasin vaihteita selatessani kun pakko 2:sen ku laittaa päälle niin auto menee muutaman metrin ja pysähtyy,ja ei liiku ennen kuin laittaa muun vaihteen päälle? Kerran tais lähtee liikkeelle 2:sella mut silloin pukkas trans programmia

    e34 540i 5hp30
    ratkesko tämä jo...oletko kokeillut "muistin resetointia" ?
    Stadtluft macht frei.

    Comment

    • konsumies
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 1046
      • Turkkussesss

      #3
      Jep.
      Sama vika kun mulla oli. En halua pelotella mutta rahaa tulee palamaan.
      Sulla on todennäköisesti ne venttiilikoneiston muovikuulat kulunut ja lähtenyt reissun päälle.
      Toivottavasti ei ole pakkoja palanut samalla.

      Auto pajalle, pakoputkisto irti-> öljypohja auki->tsekkaat öljyn määrän ja laadun->venttiilikoneisto pois->vaihdat kuulat->laitat kädet ristiin että alkaa pelittämään
      Seat Leon Cupra ST
      F20 116d
      e87 116i

      Comment

      • kartse
        Bimmer Rookie
        • Mar 2005
        • 75
        • Tampere

        #4
        Resetointi ei ainaskaan jeesannu,täytyy pistää osa noista ongelmista omaan piikkiin,ilmeisesti auton kuuluukin jarruttaa enempi moottorilla jos sport asento on kytkettynä??Mutta toi pakko 2:nen on edelleenkin mysteeri välillä lähtee liikkeelle ja välillä ei,muuten laatikon toiminta taitaa olla ok(OO koeajama).Öljytkin siitä tsekattiin ja ei ainaskaan haissut palaneelle mutta oli hivenen tummunut,ei muutakun uudet öölit sisään ja kovaa ajoo

        Comment

        • Leka
          BTCF Member
          • Sep 2003
          • 7701
          • Vilppula

          #5
          Originally posted by konsumies
          Auto pajalle, pakoputkisto irti-> öljypohja auki->tsekkaat öljyn määrän ja laadun->venttiilikoneisto pois->vaihdat kuulat->laitat kädet ristiin että alkaa pelittämään

          Ja sama toisella kotimaisella
          . Lisääkin löytyy, mutta ei toimi tuo linkki. Jos on tarvetta voin laittaa sen hetkeksi mun sivuille jakoon.

          Tuossa vielä yksi 5HP30 sivu.
          sigpic

          BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


          Comment

          • bandit1200
            Newbiemmer
            • Oct 2004
            • 28
            • Vaasa

            #6
            Itsellänikin on kyseinen auto ja kiinnostaisi tietää mitkä on ensimmäiset oireet kun nuo muovikuulat alkavat oireilemaan. Ja hajooko laatisko samalla muutakin jos kuulat on loppu? Varsinkin konsumiehen kommentit kiinnostaa kun oot kerta tapellut ton laatikkos kanssa..
            Hymyä huuleen vaikka kusetkin vastatuuleen..

            -Vaasa Connection-

            Comment

            • Hasardi
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2002
              • 1860
              • Der Hauptstad

              #7
              Tuossa oli erinomainen threadi aiheesta viime Marraskuussa:



              Lue tuo ylin "Hörön" kommentti laatikosta.
              Stadtluft macht frei.

              Comment

              • konsumies
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 1046
                • Turkkussesss

                #8
                Joo tuo Hörö on aika mestari noissa vastauksissaan.
                Hänelle vielä tässä yhteydessä julkinen kiitos avusta ton mun murheenkryynin kanssa.

                Ja Banditille...

                Nuo Hörön mainitsemat oireet ovat juuri ne. Öljynvaihto MUN mielestä kannattaa tehdä ja ottaa vaikka öljypohja auki ja katsoa onko metalliromua magneetissa (ei paha vaiva).

                Öljy maksaa 24 € / l et se hiukan kirpaisee mut vaihtoehtona on tuo 2500 euron pommi mikä mulle tuli...

                Vielä yksi vika mikä saattaa ilmetä...solenoidien kanssa kannattaa olla varovainen, ne aiheuttavat paljon myös trans programmeja jos saavat esim kosketushäiriön.
                Itsellä kävi niin että korjattuna laatikko toimi päin v:tä ja ajattelin jo kietaista sen puun ympäri kunnes menin lukemaan vikakoodit merkkiliikkeeseen josta selvisi 3 solenoidin virhe.
                Ne vaihdettiin ja laatikko pelitti kuin uusi.

                Jos joku tarvii niitä muovikuulia niin voi laittaa mulle privaa, ne saa ruåtsista posteineen 300 kruunuun ( merkkiliikkeestä varmaan 300 euroa ) ja voin antaa yhteystiedot mitkä Hörö mulle antoi
                Last edited by konsumies; 25-04-2005, 09:42. Reason: typot
                Seat Leon Cupra ST
                F20 116d
                e87 116i

                Comment

                • bandit1200
                  Newbiemmer
                  • Oct 2004
                  • 28
                  • Vaasa

                  #9
                  Vaihdoin viime syksynä öljyt ja filtterin laatikkoon kun auton hommasin ja muovikuulatkin on valmiina hyllyssä odottamassa vaikka oireita ei vielä olekaan..
                  Ainut asia mitä toi laatikko tekee on seuraavanlainen asia: Vitonen päällä ja vauhtia 80-90km/h ja siitä kun lähtee kevyesti vedättämään niin kuuluu joku rrrrrrr-ääni ohimenevästi. Jos kiihdyttää niin että laatikko heittää vitosen vasta satases sisään niin ei mitään ääniä kuulu!!?? Että kaikki laatikko gurut nyt vastaamaan!!!
                  Hymyä huuleen vaikka kusetkin vastatuuleen..

                  -Vaasa Connection-

                  Comment

                  • kartse
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2005
                    • 75
                    • Tampere

                    #10
                    mistäs tota öljyä+suodatinta kantsis mennä kysäseen,kl-varaosassa jo poikkesin mut ei löytynyt hyllystä kumpaakaan.Metro autoon ei kauheesti kiinnostais mennä asioimaan

                    Comment

                    • konsumies
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jan 2004
                      • 1046
                      • Turkkussesss

                      #11
                      Originally posted by kartse
                      mistäs tota öljyä+suodatinta kantsis mennä kysäseen,kl-varaosassa jo poikkesin mut ei löytynyt hyllystä kumpaakaan.Metro autoon ei kauheesti kiinnostais mennä asioimaan
                      Metro-autoon TÄYTYY mennä asioimaan...se on (lähestulkoon) ainoa paikka mistä sitä saa.
                      Kun menet, muista että olet katsonut onko laatikossa vihreä vai musta lätkä kyljessä, sen ne hetimiten kysyy sulta.
                      Kannattaa ottaa puhelinkierros Laakkoselle ja Metroon kumpi ompi halvempi.
                      On kahdenlaista öljyä mutta vain yhtä oikeaa olemassa.
                      Seat Leon Cupra ST
                      F20 116d
                      e87 116i

                      Comment

                      • hep
                        Newbiemmer
                        • Feb 2005
                        • 20

                        #12
                        Kun kuula kuluu tarpeeksi, se pääsee kulkeutumaan ventiilikoneiston välilevyn väärälle puolelle. Kun tämä tapahtuu, niin kun yrität lähteä liikkeelle ('D') tuntuu kuin ois "jarru" päällä. Nostamalla kierroksia jarru löysää ( luultavasti ykkönen ja pakkki yhtäaikaa päällä) ja laatikko alkaa pelaamaan. Kun vaihdevalitsin on vapaalla ('N') alkaa auto muutaman sekunnin kuluttua ryömimään taakse päin. Laatikko ei välttämättä ole hajonnut (kokemusta on. Saatiin kuntoon pelkkien kuulien vaihdolla). Ajan kuluessa kuula ongelma tulee hajoittamaan pakin kokonaan ja se on sitten ihan eri hintainen remontti se.

                        Comment

                        • konsumies
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 1046
                          • Turkkussesss

                          #13
                          Originally posted by hep
                          Kun kuula kuluu tarpeeksi, se pääsee kulkeutumaan ventiilikoneiston välilevyn väärälle puolelle. Kun tämä tapahtuu, niin kun yrität lähteä liikkeelle ('D') tuntuu kuin ois "jarru" päällä. Nostamalla kierroksia jarru löysää ( luultavasti ykkönen ja pakkki yhtäaikaa päällä) ja laatikko alkaa pelaamaan. Kun vaihdevalitsin on vapaalla ('N') alkaa auto muutaman sekunnin kuluttua ryömimään taakse päin. Laatikko ei välttämättä ole hajonnut (kokemusta on. Saatiin kuntoon pelkkien kuulien vaihdolla). Ajan kuluessa kuula ongelma tulee hajoittamaan pakin kokonaan ja se on sitten ihan eri hintainen remontti se.
                          Veit jalat suustani.
                          Kuulat vaihtamalla pääsee pitkälle, voi olla että ei ikinä enää oireile.

                          HANKI NE KUULAT RUÅTSISTA!

                          Laita vaikka mulle privaa...
                          Seat Leon Cupra ST
                          F20 116d
                          e87 116i

                          Comment

                          • BMW
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2004
                            • 3822
                            • California

                            #14
                            Originally posted by kartse
                            mistäs tota öljyä+suodatinta kantsis mennä kysäseen,kl-varaosassa jo poikkesin mut ei löytynyt hyllystä kumpaakaan.Metro autoon ei kauheesti kiinnostais mennä asioimaan
                            En suosittele että alkaa itse availemaan laatikkoa. Ovat todella herkkiä kaikella lialle, pölylle ym. varsinkin jos sen tekee pihalla eikä hallissa.

                            Öljyn määrä on hyvin tarkka juttu näissä tomaattien rempoissa. Jos et ole 100% varma mitä teet- hoida homma ammattiliikkeessä.

                            Omaan ZF laatikkoon maksoi pohjantiiviste, suodatin, öljyt ja työt 100€ joka oli mielestäni oikein kohtuullinen. Töiden osuus oli 45€ minkä maksoin mielelläni kun merkkiliikkeessä tekivät homman kunnolla.
                            P
                            R
                            N
                            D

                            Comment

                            • hep
                              Newbiemmer
                              • Feb 2005
                              • 20

                              #15
                              Originally posted by konsumies
                              Veit jalat suustani.
                              Kuulat vaihtamalla pääsee pitkälle, voi olla että ei ikinä enää oireile.

                              HANKI NE KUULAT RUÅTSISTA!

                              Laita vaikka mulle privaa...
                              Kuulat saa tilattua myös ihan suomalaisista autotarvikeliikkeistä (tilaavat ne atoy oy:stä) ZF:n manuaaleista vain osanumerot ylös ja tilaamaan. Kannattaa myös vaihdella niitä tiivisteitä ja o-renkaita joita tuossa kuulien vaihdon yhteydessä joutuu mulkkaamaan. Osia saa tilattua ihan yksittäin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎