Announcement

Collapse
No announcement yet.

tds:n syötönlisäyspiirin modaus??????

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    tds:n syötönlisäyspiirin modaus??????

    M51D25 moottorin pumpunohjaukselle menevän yhden johdon "väliin" olen tehnyt sen syötönlisäyspiirin, miten sen saisi toimimaan siten että se on pois päältä kun ei paina kaasua ollenkaan ja kytkeytyisi päälle heti kun painaa kaasua. kreuzotter ja rei7pir8 varmaan osaa vastata tähän kun tuntuvat olevan aikamoisia mc gyvereitä näiden kans.

    tuo syötönlisäys piiri kun tuppaa sekoittamaan tuon tyhjäkäynnin heti kun syöttöä on reilummin, ja taas pienillä lisäyksillä tuo S2B ei oikein lähde pyirimään joten tällainen ratkaisu tuli mieleen mut en tiedä miten sen toteuttaa.

    miten vaikuttaa jos tuon 500ohmin säätövastuksen tilalle vaihtaa vaikka 1000 tai 1500 ohmin säätövastuksen
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #2
    pakko upata ettei katoo näkyvistä kun neuvoja tarvii todella pikaisesti.
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • petteriu
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2002
      • 1164
      • Pori

      #3
      Tästä oli jo mielestäni sellainen versio, joka lisää syöttöä portaattomasti kaasupolkimen asennon mukaan kuitenkin niin, että tyhjäkäynnillä lisäys = 0.
      Search, search ja search....

      Petteri
      BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

      Comment

      • LASSI-S
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 4918
        • hattula/hämeenlinna.

        #4
        Originally posted by petteriu
        Tästä oli jo mielestäni sellainen versio, joka lisää syöttöä portaattomasti kaasupolkimen asennon mukaan kuitenkin niin, että tyhjäkäynnillä lisäys = 0.
        Search, search ja search....

        Petteri
        joo mut nyt olis tarkoitus että lisäsyöttö menee heti täysille kun kaasupoljinta painaa, tai siis se syötönlisäys piiri kytekytyy päälle heti kun kaasupoljinta painaa ja tietty tän koko tsydeemin voi kytkeä siitä napista pois päältä ja taas siitä potikasta säätää paljonko haluaa sitä lisäsyöttöä
        E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #5
          noh. kreuzotter ja rei7pir8 yms pelle pelottomat, kertokaahan miten tuon toteuttaisi
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • mailman
            BTCF Member
            • Jul 2003
            • 8003
            • Vantaa

            #6
            Lassipa nyt taas vähän rauhoittuu näitten uppauksien kanssa... Oli hätä tai ei.
            G01 ///M40i '19
            F48 xDrive20i ///M-Sport '18
            E39 ///M5 '00

            Comment

            • cursor
              Bimmer Rookie
              • Oct 2004
              • 30
              • Kalajoki

              #7
              esimes laitat kaasupolkimen ja koelauda väliin vaikka jousella vetävän avautuvan jaaruvalokatkasia ja sitte siittä piuhat ennen ja jälkeen säätövastusta. joten kun auto tyhjäkynnillä(pedaali siis ylhäällä) jousi löýsällä ja katkaisin lepoasennossa. kun jousi on sopiva katkaisin avautuu heti kun poljinta painetaan ja ''pakkosyöttö'' päällä.

              eik je?

              Comment

              • Kreuzotter
                Bimmer Rookie
                • Aug 2003
                • 145

                #8
                Originally posted by cursor
                esimes laitat kaasupolkimen ja koelauda väliin vaikka jousella vetävän avautuvan jaaruvalokatkasia ja sitte siittä piuhat ennen ja jälkeen säätövastusta. joten kun auto tyhjäkynnillä(pedaali siis ylhäällä) jousi löýsällä ja katkaisin lepoasennossa. kun jousi on sopiva katkaisin avautuu heti kun poljinta painetaan ja ''pakkosyöttö'' päällä.

                eik je?
                Periaatteessa juu, mutta... Huijausta ei voi laittaa kauhean "tiukalle" pintakaasulla ajettaessa tai muuten kone rykii samalla tavalla kuin tyhjäkäynnillä. Kytkeytymisen laittaminen muualle kuin "lusikka pohjassa" kohtaan saattaa aiheuttaa ongelmia eri käyttötilanteissa. Esim. tasaisella kulkee hyvin, mutta pienessä ylämäessä pitää kaasua painaa vähän lisää, piiri kytkeytyy päälle, vauhtia tulee liikaa, pakko keventää vähän, vauhti putoo liikaa, jne.

                Jos ei ole mahdollisuutta tehdä portaattomasti säätyvää piiriä, niin kannattaa tehdä ainakin kaksivaiheinen. Normaalin "aina päällä" piirin säätää tyhjäkäynnin mukaan ja rinnalle tekee toisen täyskaasulla päälle kytkeytyvän.
                Frauen fahren besser...mit dem Bus!

                Comment

                • Suutari
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 3059
                  • Suomi

                  #9
                  eikös siihen kaasuläppään sais laitettua...?
                  Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                  -Official BTCF-Sauna Team-
                  -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                  -Team BTCF Top Alcohol-
                  -Team Pimp My Bride-
                  TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                  R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                  R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                  526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎