Miten erottaa toisistaan helpoiten?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Larry
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 646
    • höpö

    #16
    m20b25 kannen tunnistaa ainakin pakopuolella olevasta 2.5 valumerkinnästä, ellei sitä ole viilattu pois :wink:

    Comment

    • vexu524tdic
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 783
      • Gallia = Kinnula

      #17
      Kannentiivisteessä lukee monesti joko 2,0/2,3 tai 2,5/2,7
      pitäis löytyä ykköspytyn kohdalta pakopuolelta?!
      Onhan se voinut kadota aikain saatossa sieltä...
      e70 X5 3.0sd -08
      f30 320i xdrive -16
      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
      e30 316 -88 2,2TIC M10
      e21 323i -81 ruostekasa...

      Comment

      • energy
        BTCF Member
        • May 2003
        • 1698
        • Haukipudas, Oulu

        #18
        Originally posted by Meisseli
        Onkohan kuitenkaan jos siinä on kerran Motronic? Ainakin siinä yksilössä jonka kanssa puljasin (M20B20 Motronicilla, -89 E34:n pellin alla) oli kyllä jakaja nokan päässä.
        L-Jet sitten erikseen, mutta siitähän ei tässä ollut kyse.
        Nyt oli vika tuolin ja näytön välissä, vissiin luin silmät ristissä tai aivot teki tempun ja ajattelin l-jettiä :oops:
        :: e32 750il :: 03/1988 :: diamantschwarz ::
        :: e36 "330i 6-gang" cabrio :: 09/1995 :: cosmosschwarz :: projekti
        :: e46 325xi touring :: 11/2003 :: titansilber :: projekti

        Comment

        • LASSI-S
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2003
          • 4918
          • hattula/hämeenlinna.

          #19
          ainoastaan lohkon kyljestä voi erottaa päällisin puolin ja tietysti jos kone on kiinni niin 325:ssa on tupla putket alusta loppuun ja 320:ssä taas yhdellä ulostulolla ellei ole vaihdettu.

          tee joku kirjallinen sopimus missä ehtona on että kone on 2.5 lirtainen ja hyvin toimiva,muuten kauppa puretaan tai sit kerrot olevasi Bandidos ja katkot sormet jos huijjaa
          E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

          Comment

          • patrick1
            Bimmer Fanatic
            • May 2003
            • 306
            • Helsinki

            #20
            joskus muistan keskustelleeni rännärin kanssa asiasta, ja muistaakseni se mainitsi jotain ilmamäärämittarista tai sen kannesta...:?
            en vaan muista mitä eroa olisi, JOS edes muistan oikein :oops:

            varmaan auttaa nää tiedot paljonkin :roll:
            kun ei vaan muista... tietääkö joku muu??
            - E36 325i Cabriolet
            - Volkswagen Passat, 1,9D Variant

            Comment

            • nemesis
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2003
              • 617
              • kymenlaakso

              #21
              no prkl, kait se on sit uskottava kele.....BUhuuuu :(

              täytyy todellakin sitten alkaa viilaamaan sitä sen lohkoa että näkee lampulla

              ja LASSI`LLE tiedoks
              Ittelläni o 320i motrnoci kone katalysaattorilla (katti poistettu) ja siinä o 2 putkee alusta lopuun !

              ja putkisto on orig, ainoa o takapönttö joka o jostain 323sta tms
              E30 kesä-autona

              Comment

              • linx
                Bimmer Rookie
                • Aug 2003
                • 83
                • Kälviä

                #22
                [quote=
                täytyy todellakin sitten alkaa viilaamaan sitä sen lohkoa että näkee lampulla
                [/quote]

                eipä siinä paljon muukaan auta, ko päälisinpuolin ne koneet on "identtiset"...kyllä se numerosarja sieltä paskan alta paljastuu! :lol: ...ja todellaki kantsii tehä siihen sopimukseen ehto et se on 2,5litasella koneella, jos itte et oo varma siitä. Sit on ainaki joku paperi mihin vedota jos se jätkä on kusettanu sua! :P
                Harrasteajoneuvot:
                E30 M3 1990 S38B36
                Chevrolet Chevelle 1970 454cid
                E30 318IS 1990 160hp

                EX: E30 325 1988 M50B25 M-Tech

                Comment

                • disturbed
                  Newbiemmer
                  • Mar 2004
                  • 22
                  • Parainen

                  #23
                  ööh..
                  Eli siis jos virranjakaja ei oo nokan päässä vaan jossain alhaalla niin kone ei ole 2.5 vaan 2.0, siis jos puhutaan E30..?
                  Ja tarkottaako toi nokan päässä et niinku konehuoneen etuosassa jossain kannen lähellä vai..? :O

                  Oon vähä aloittelija.. :oops:
                  [/b]
                  P0W3R I5 B34T1FUL

                  Comment

                  • nemesis
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2003
                    • 617
                    • kymenlaakso

                    #24
                    siis 320i motronickki ja 325i motronicki , näissä on virranjakajat samassa kohdassa, eli nokka-akselin päässä sylinteri kannen ja syylärin flektin välissä koneen keulassa, ja nämä on 1:1 identtiset näissä 320i ja 325i motronikeissa.

                    sitten jos puhutaan 320i jossa on l-jetro tai k-jetro ruiskut niin virran jakaja on jossain aivan muualla kuin tuolla nokka-akselin päässä...
                    ja l-jetroa ja k-jetroa 320i koneessa ei pysty sikäli sekoittamaan 325i motronickkiin kun 325i ei ole tehty muulla ruiskulla e30 koriin kuin motronicilla...
                    E30 kesä-autona

                    Comment

                    • disturbed
                      Newbiemmer
                      • Mar 2004
                      • 22
                      • Parainen

                      #25
                      Originally posted by nemesis
                      siis 320i motronickki ja 325i motronicki , näissä on virranjakajat samassa kohdassa, eli nokka-akselin päässä sylinteri kannen ja syylärin flektin välissä koneen keulassa, ja nämä on 1:1 identtiset näissä 320i ja 325i motronikeissa.

                      sitten jos puhutaan 320i jossa on l-jetro tai k-jetro ruiskut niin virran jakaja on jossain aivan muualla kuin tuolla nokka-akselin päässä...
                      ja l-jetroa ja k-jetroa 320i koneessa ei pysty sikäli sekoittamaan 325i motronickkiin kun 325i ei ole tehty muulla ruiskulla e30 koriin kuin motronicilla...
                      Niin siis se olis E30 325i, joten siinä siis pitäis olla virranjakaja nokan päässä?
                      Jos E30 325i ei oo tehty muulla ruiskulla ku motronickilla..
                      Ymmärsinköhän nyt oikein!? :lol:
                      P0W3R I5 B34T1FUL

                      Comment

                      • bayerman
                        Bimmer Fanatic
                        • May 2004
                        • 297
                        • Hyvinkää

                        #26
                        E30 325 on aina Motronicilla. Ja onhan 2.5l koneessa öljynjäähdytin, jos on kaikki osat siirretty. Toki sen on voinut 2.0l koneeseen laittaa, mutta en kyllä ole ikinä nähnyt et olis laitettu..
                        E28 M

                        Comment

                        • ropo
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 648

                          #27
                          Mitä siinä lohkossa pitäis lukee jos on 2.5 ja missä kohi lohkoa?
                          Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                          Comment

                          • qizmo
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 234

                            #28
                            Originally posted by ropo
                            Mitä siinä lohkossa pitäis lukee jos on 2.5 ja missä kohi lohkoa?
                            lohkossa kuskin puolella koneen etuosassa ja alareunassa sarjanumero.(semmonen sileä kohta) ja vähä sen yläpuolella siinä virranjakajan paikan oikealla puolella on sitte se (84 merkintä) ehkä noin 1,5-2cm korkuisin numeroin.

                            Comment

                            • T3
                              BTCF Member
                              • Oct 2003
                              • 8530
                              • Karhe

                              #29
                              sitten jos puhutaan 320i jossa on l-jetro tai k-jetro ruiskut niin virran jakaja on jossain aivan muualla kuin tuolla nokka-akselin päässä...
                              ja l-jetroa ja k-jetroa 320i koneessa ei pysty sikäli sekoittamaan 325i motronickkiin kun 325i ei ole tehty muulla ruiskulla e30 koriin kuin motronicilla...[/quote]

                              Niin 320i:tä EI OLE valmistettu M20-moottorilla K-Jetronicin kanssa.
                              .

                              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                              Comment

                              • Rocla
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2002
                                • 7692
                                • Kajaani

                                #30
                                Originally posted by bayerman
                                E30 325 on aina Motronicilla. Ja onhan 2.5l koneessa öljynjäähdytin, jos on kaikki osat siirretty. Toki sen on voinut 2.0l koneeseen laittaa, mutta en kyllä ole ikinä nähnyt et olis laitettu..
                                Ei ole aina öljynjäähdytintä 325i mallissa, eli on valmistettu myös ilman.
                                Olli.

                                Comment

                                Working...
                                X