Kertokaapa kokemuksianne M10B18-koneen Pierburg 2B-E:n korvaamisesta jollain muulla kaasuttimella, lähinnä Weber DMTL tai DGV?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Korvauskaasuttimista...
Collapse
X
-
32/34 dmtl
Mulla oli M10B18 koneessa 32/34 DMTL jonka sielunelämään jouduin tutustumaan oikein kunnolla- pirun yksinkertainen kaasari, osia ja osaamista saatavilla helposti- ja varmaan ihan toimiva peli.
Mulla oli edellisen omistajan jäljiltä jakopää 20 astetta myöhässä jolloin ei edes vimpan päälle huolletulla ja säädetyllä kaasarilla (ja sytkällä) tullut kovinkaan hyvää kulkua.
Huomasin jakopään vasta kun vaihdoin ruiskukantta paikalleen..... :-(
B
Comment
-
-
Onko joutunut pelaamaan suuttimien kanssa? Jos on niin mitkä olisivat sopivat?
Ajatuksena on (jos ja kun aikaa riittää) piristää konetta hieman avarammalla kannella (ruiskumallista?), vauhtipyörän kevennyksellä ja lievällä virinokalla. Silloin toi 32/36 DGV taitaisi olla parempi valinta?
Ja kun toi pierupurkki vaihtuu toiseen, niin mitä tehdään niille sähköpiuhoille? Jätänkö vaan jonnekin roikkumaan?
Comment
-
-
Kaasareista
Mulla oli kaasari ostettu Free Technicsistä suoraan oikeilla suuttimilla vaki 1,8 koneelle- en sitten ikinä joutunut niiden kanssa pelamaan.
Itsehän päädyin L-jetroniciin osin siitä syystä että haluan muuttaa konetta jatkossa. Tullee jollain tähtäimellä Megasquirt ohjamaan ruiskua.
Jos kaasarilla haluaa edetä mulla olis ykkösvaihtoehto Lynxin imusarja yhdelle sivuimukaasarille + Weber 45 DCOE. Imusarja on hyvä, kaasari on hyvä, säätöosia löytyy pilvin pimein, ja yhdellä tuplalla löytyy tilaa konepellin alta- tuplat on ongelmalliset ainakin 02:sessa tilanpuutteen vuoksi.
Mulla on kone 1502:sessa eli silt osin ei ole kokemusta noista Pierupurkin johdotuksista- kuvittelisin että ne voi niputtaa jonnekin pois tieltä.
B
Comment
-
-
Free Technics ja Mopo Sport ainakin myyvät valmista korvauskaasarisarjaa. Kaasarina on DGV. Omaani vaihdettiin sellainen, aikaa meni säätöineen noin tunti ja hyvin pelaa.
Säädöt oli lähinnä siis tietysti seoksen säätöä (tai tarkistusta)
Sähköjohdot teippaat vaan ettei ota kiinni mihinkään ja köytät kiinni johonkin vaikka banduilla.
Jos ostat valmiin sarjan niin siinä on ohjeet mukana.
Comment
-
-
niih.. ei jaksa aloittaa uutta topikkii.. eikös dgv:ssä seoksia säädetä suuttimia vaihtamalla.. (paitsi tyhjäkäynti), tietoa minkä kokoiset M10b18 koneeseen?, niin ja käykö se pulttijaoltaan (46x93) orkkis imusarjaan/kumijalkaan? :(b)- E30 325i M52B28TU Cabriolet
- E39 528ia
- KUOPION PUTKIMIEHET -team
- BTCF Kotileipojat = Kovat kokkaa -
Puretaan 520ia -97
https://www.btcf.fi/forum/showthread...72#post4199572
Comment
-
-
No en minäkään nyt viitsi sitten uutta topikkia aloittaa.. Onko olemassa sivua josta saa tietää kaasuttimien vakio suuttimien kokoja?
Itsellä on toisessa kaasarissa 112.5 molemmat(tämä kaasari on hyllyllä nyt) ja toisesta kaasarista on toinen pääsuutin mennyt hukkaan ja se tallessa oleva on 145 kokoa.
Kumpi pääsuutin tuo on? Miten suuri suurinpiirtein toinen olisi?BMW 318i Original is nice
Comment
-
-
Minkähän kaasarin suutinkokoja haet.
Esim weber DG(E/A)V yleisin pääsuutin koko on 140. Seosputkilla saa hyvin säädettyä seoksen käyttäytymistä eri tilanteissa. Itsellä oli aikasemmin DGV säädettynä viritettyyn tonnikolmesataseen ja pelas se siinäkin. Pääsuuttimet taisi olla ensiössä 135 ja toisiossa 130. Annoin purkillisen suuttimia ja seosputkia pois auton mukana. Pienillä kierroksilla oli kaasuun vastaaminen vähän laiskaa, kun kaasarin runko oli vähän turhan suuri.
Hommaa 140 pääsuuttimet ja 170 ilmasuuttimet. Niillä pääsee hyvin liikkeelle, tai sitten hommaat sen "valmiiksi säädetyn" kaasarin.-- All Go, No Show
Comment
-
-
Originally posted by thomasMinkähän kaasarin suutinkokoja haet.
Esim weber DG(E/A)V yleisin pääsuutin koko on 140. Seosputkilla saa hyvin säädettyä seoksen käyttäytymistä eri tilanteissa. Itsellä oli aikasemmin DGV säädettynä viritettyyn tonnikolmesataseen ja pelas se siinäkin. Pääsuuttimet taisi olla ensiössä 135 ja toisiossa 130. Annoin purkillisen suuttimia ja seosputkia pois auton mukana. Pienillä kierroksilla oli kaasuun vastaaminen vähän laiskaa, kun kaasarin runko oli vähän turhan suuri.
Hommaa 140 pääsuuttimet ja 170 ilmasuuttimet. Niillä pääsee hyvin liikkeelle, tai sitten hommaat sen "valmiiksi säädetyn" kaasarin.
Ensiö pääsuuttimena siinä nyt on 145 ja toisiossa 112.5 suutin joka on varmaan liian pieni. Ilmasuuttimet ovat 150/90. Auto käy korkeaa tyhjäkäyntiä ja tuntuu saavan muutenkin liikaa.. ei ole seosruuvilla mitään vaikutusta nähtävästi.
Onko tuolla toisiopääsuuttimella sitten suurikin merkitys? Pitäisiko niiden koko olla edes suunnilleen sama?BMW 318i Original is nice
Comment
-
-
Pierburgia (2E3) joskus Opelissa ihmetelleenä voin todeta, että siinä on toisiossa pienet suuttimet. Jos se kaasari on sulla joskus toiminut, niin ei se vika ole pää/ilmasuuttimien koossa. Pääsuuttimien koko ei vaikuta juurikaan tyhjäkäyntiseoksiin ja säätöihin. Eikä ne suuttimet niin paljon kulu että kulumisella olisi jotain merkitystä. Muistaakseni tohon kaasariin ei pysty vaihtamaan edes ilmasuuttimia eikä seosputkia. Eli jos se kaasari on alunperin jostain muusta koneesta, niin silloin kerjäät tahallaan ongelmia.
Olettaen että se sun kaasari on alunperin ollut samassa moottorissa:
Tarkista ryypyn vivustojen toiminta ja ilmavuodot. Tuo että seosruuvin säätö ei vaikuta mitään, osoittaa että siellä on joku perustavan laatuinen vika. Onko kaasuläppä oikeassa asennossa tyhjäkäynnillä?
Lisäksi pierburgeista on usein läppäakselit niin kuluneet, että ne päästää ilmaa sieltä välistä.
Tarkista nyt noi jutut aluksi.-- All Go, No Show
Comment
-
-
Originally posted by thomasPierburgia (2E3) joskus Opelissa ihmetelleenä voin todeta, että siinä on toisiossa pienet suuttimet. Jos se kaasari on sulla joskus toiminut, niin ei se vika ole pää/ilmasuuttimien koossa. Pääsuuttimien koko ei vaikuta juurikaan tyhjäkäyntiseoksiin ja säätöihin. Eikä ne suuttimet niin paljon kulu että kulumisella olisi jotain merkitystä. Muistaakseni tohon kaasariin ei pysty vaihtamaan edes ilmasuuttimia eikä seosputkia. Eli jos se kaasari on alunperin jostain muusta koneesta, niin silloin kerjäät tahallaan ongelmia.
Olettaen että se sun kaasari on alunperin ollut samassa moottorissa:
Tarkista ryypyn vivustojen toiminta ja ilmavuodot. Tuo että seosruuvin säätö ei vaikuta mitään, osoittaa että siellä on joku perustavan laatuinen vika. Onko kaasuläppä oikeassa asennossa tyhjäkäynnillä?
Lisäksi pierburgeista on usein läppäakselit niin kuluneet, että ne päästää ilmaa sieltä välistä.
Tarkista nyt noi jutut aluksi.
Nyt toimii moitteitta mutta savuuttaa hieman runsaammin kuin ennen, tyhjäkäynnin korkeus johtui kaasulipan juuttumisesta (jousi ei ollut tarpeeksi kireä).
Nyt kai enää seosruuvia säätämällä pitäisi saada se toimimaan täydellisesti.
Kiitos kaikille jotka auttoivat.BMW 318i Original is nice
Comment
-
Comment