memebuy23buy

Kerätään kaikki mittarinpohjat tänne!!!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Frendiz
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 501
    • Kajaani

    #46
    Miksi kiekka mittari on nuin korkealla? Tuohon viisareiden irroitukseen se minulla tyssäsi kerran ku kahtelin mittaria, ei ollu kanttia nostaa...
    Mut hei, jos ja kun teette laitatte mittariston pohjia, niin laittakaa sillee "luonnollisessa" koossa, vai näyttääkö nuo vain nuin isoilta?
    BMW M5 3.8 -92 Mitt Volleder
    EX:Ford Fiesta 1.1 8V -89 | BMW 525 24V -91 | Opel C kadett -76

    "Ei Riemulla Rajaa, Ku Bemarilla Ajaa"

    Comment

    • gola
      Newbiemmer
      • Oct 2004
      • 12

      #47
      Originally posted by Frendiz
      Miksi kiekka mittari on nuin korkealla? Tuohon viisareiden irroitukseen se minulla tyssäsi kerran ku kahtelin mittaria, ei ollu kanttia nostaa...
      Mut hei, jos ja kun teette laitatte mittariston pohjia, niin laittakaa sillee "luonnollisessa" koossa, vai näyttääkö nuo vain nuin isoilta?
      Kiekkamittarista ei puhuta ;-) Eli sainpas sen rikki kun en aluksi tiennyt kuinka viisarit irrotetaan. Meni kiekkamittarin moottori siis rikki (tai itseasiassa moottorin viisarin palautinsysteemi.. pitäs ettiä uus moottori käsiin jostain). Mutta eipä niiden viisareiden irrotuksessa pitäis periaattessa mitään ihmeellistä olla, kun tietää miten ne otetaan pois. (Itse en tiennyt aluksi ;P) Eli kuten tuonne artikkeliin kirjoitinkin, niin ihan ylöspäin nostamalla lähtee. Ovat kyllä aika tiukassa. Kannattaa vaikka aloittaa kiekkamittarista, jos nyt sattuu jostain syystä ryssimään, kun se ei ole niin tärkeä.

      Ja siis nuo kuvat kannattaa aina erikseen pienentää luonnolliseen kokoon kuvankäsittelyohjelmalla ennen tulostamista. (Eli mitataan viivottimella fyysisesti ja sitten syötetään arvot kuvan koon muuttamiseksi ohjelmaan). Editoimisvaiheessa on luonnollisesti järkevää käyttää isoja ja tarkkoja kuvia, jotka lopuksi vasta pienennetään.
      Last edited by gola; 28-12-2004, 21:32.

      Comment

      • Heiska
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 2023
        • Mikkeli

        #48
        Täällä kaivattais kans e36 pohjia.

        Harraste e34 -89 M30 HUUDATETTU

        Comment

        • icebox
          Bimmer Rookie
          • Mar 2004
          • 194
          • Tampere

          #49
          Ihan vinkkinä noitten viisarien irroitukseen, käyttäkää haarukkaa apuna. Vaikka ne varmaan sorminkin lähtee niin haarukan kanssa on 100x helpompaa irrottaa.
          "Without Hope,
          Without Fear"

          Comment

          • MiesMan
            Newbiemmer
            • Dec 2004
            • 15

            #50
            Autostyle

            www.autostyle.nl on täynnä kaikenlaista, myös pohjia. Tänään huomasin että Fastus tuo niitä maahan???

            Comment

            • Juicilos
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2004
              • 261
              • Turenki

              #51
              e30 ja kellon kanssa

              tossa olis tollaset mun räveltämät pohjat. ei siistit mutta siitä vois sitte ite muokata minkälaista haluaa.
              Attached Files
              Nykyiset -e32 750il-e46 320d-e36 318i cabr -e87 118d-e87 120d
              menneitä menopelejä -e46 316i -e53 x5 4.4-e39 520i-e36 320i
              -e36 316i-e36 318i -e39 530da-e36 318is-e39 520ia-e46 330d-e30 325i m-tech1-e30 316i-e30 316-e28 518i-e32 730iae46 320d -e38 730i

              Comment

              • bmwpower
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 288
                • mäntsälä

                #52
                Originally posted by Heiska
                Täällä kaivattais kans e36 pohjia.
                kuin myös,
                e34 M5 touring

                Comment

                • Suutari
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 3064
                  • Suomi

                  #53
                  Helpoin tapa on valkosille pohjille seuraava:

                  1. Ottaa entiset pohjat irti
                  2. Kävelee ne kädessä painotaloon/kopiointiliikkeeseen
                  3. Kertoo et haluaa vaihtaa värit siitä ja millasiks
                  4. Pojat räplää konetta ja tulostaa sulle 1:1 skaalassa vaihdetuilla väreillä(nykyisissä värikopiokoneissa tuommonen optio, tietty jos haluaa kuvia yms. hienouksia niiihin niin sitten tekee ite tai maksaa)
                  5. pyytää vielä laminoimaan sen A4 sheetin
                  6. leikkelee sopivaks ja lykkää kiinni
                  7. Tulos kohtuullinen ja olo n. 5-10e köyhempi..

                  PS: Kaksivärisenä ainakin onnistuu ja ei tartte ite viettää kaikkea vapaa-aikaansa PC:n ääressä.
                  Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                  -Official BTCF-Sauna Team-
                  -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                  -Team BTCF Top Alcohol-
                  -Team Pimp My Bride-
                  TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                  R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                  R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                  526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                  Comment

                  • mallat78
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2003
                    • 148
                    • Kymi

                    #54
                    E34 pohjat

                    Piti vaan pienentää aika rajusti.
                    Löytyy tuo nopeus myös orginaalina max 260KM/H.
                    Attached Files
                    Last edited by mallat78; 05-01-2005, 18:16.

                    Comment

                    • Freed
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 425
                      • Helsinki

                      #55
                      Ei oo vieläkään kukaan skannannut e23:sen mittaripohjia?Tai millä hakusanalla niitä vois ruveta googlettelemaan?

                      Comment

                      • Juicilos
                        Bimmer Fanatic
                        • Jul 2004
                        • 261
                        • Turenki

                        #56
                        no mä googlettelin noita pohjia nimellä bmw dials, eli mittarinpohjat mutta en tiiä sit aika vähän niitä löytyy. Kannattaa varmaan viedä jonnekkin skannattavaks
                        Nykyiset -e32 750il-e46 320d-e36 318i cabr -e87 118d-e87 120d
                        menneitä menopelejä -e46 316i -e53 x5 4.4-e39 520i-e36 320i
                        -e36 316i-e36 318i -e39 530da-e36 318is-e39 520ia-e46 330d-e30 325i m-tech1-e30 316i-e30 316-e28 518i-e32 730iae46 320d -e38 730i

                        Comment

                        • 535i
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2004
                          • 113
                          • espoo

                          #57
                          http://2cars.hi-web.cz/tip003.php E28:iin mut valitettavasti tehty mopolle

                          Comment

                          • hepi87
                            Bimmer Rookie
                            • Dec 2004
                            • 41
                            • noormarkku

                            #58
                            Originally posted by gola
                            Itse olen tehnyt ja vaihtanut mittaritaustat omaan E34 520i -autoon ja kirjoittanut koko operaatioista aika pitkän artikkelinkin. Koitin sitä jo irkin välityksellä tarjotakin btcf.fi:ssä julkaistavaksi, mutta vastaanotto vaikutti vähän nihkeältä ja oli kuulemma kaikenmaailman kiireitä. Sähköposteihinkaan ei vastattu. Tässä tämä artikkeli kuitenkin, toivottavasti siitä olis jollekin apua.
                            Ja jos joku ylläpitäjä jaksaa ja ehtii, niin jutun voi tosiaan julkaista tuolla artikkelit-puolella.



                            Palautetta ja kysymyksiä saa esittää mielellään

                            mistä ton kuvan sait?

                            Comment

                            • _riskus
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2005
                              • 101

                              #59
                              kävisköhän matta lakka -spray laminoinnista

                              Comment

                              • Tzeimi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2004
                                • 2069
                                • Banshee - Jyväskylä

                                #60
                                2002

                                ja jos jollain on tietoa 02:n nopeusmittarin aihiosta, niin olisin enemmän kuin onnellinen...
                                Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
                                & 02 tulpo saniteetti dyno




                                Älä väkisin, ota isompi vasara.
                                If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

                                Comment

                                Working...
                                X