Originally posted by -Tapi
Tuhoaako lämpönauha peltisarjan?
Collapse
X
-
Yleensä "tehdasvalmistajat" tekevät mainoksiensakkin perusteella vain "parhaista" (lue=halvin) materiaaleista.Ja sarjat ovat todella ohutseinämäisiä sekä kevyitä kotitekoisiin verrattuna.Joten eipä ne varmaan niin hyvin kestä kuin kunnon aineista tehdyt kotitekoiset.
-
hmm..eikös ne kaasut laajene lämmetessää eikä jäähtyessää???Originally posted by Wittu_jooJos se oli epäselvää miksi käytetään lämpönauhaa:
Sitä pistetään kahdesta syystä. Saadaan konehuoneen lämpötilaa alemmas.
Pakosarja virtaa paremmin. Jos pakokaasut jähtyy ne laajenee. Eli virtaa huonommin.
Comment
-
Kyllä kaasujenkin kohdalla on kyse lämpölaajenemisesta. Eli kun lämpötila kasvaa, niin kaasun tilavuus kasvaa ja koska pakosarjan tilavuus on suht vakio, kasvaa pakosarjan paine. Paineen kohoaminen taas aiheuttaa sen, että paine-ero pakosarjan ja ulkoilman välillä kasvaa ja tätä kautta myöskin virtaus sarjasta ulospäin.Originally posted by vpernuhmm..eikös ne kaasut laajene lämmetessää eikä jäähtyessää???
Periaatteessa tällä ei mun mielestä kuitenkaan pitäisi olla mitään väliä, sillä vaikka kuumasta putkesta tulisikin litroissa mitattuna enemmän kamaa ulos, ei pakokaasujen "todellinen" määrä siitä muutu. Sama ainemäärä (siis vaikka mooleina) kylmemmässä lämpötilassa vie vähemmän tilaa ja ehtii putkesta ulos samassa ajassa pienemmillä paineilla kuin tuo kuumempi ja "tehokkaampi" kaasu.
Ja nämä oli sitten ihan yleisiä "totuuksia", ottamatta kantaa siihen mikä on käytänössä sarjan teippaamisen vaikutus tai alalla vallitseva käsitys.I wanted a faster horse.
Comment
-
No eikö pakosarjapinnoitteet aja melkein saman asian, mutta pakosarja näyttää paremmalta ja kestää pidempään kuin tehtaan jäljiltä?
Tuolta black satin
Comment
-
- Nopeuttaa pakokaasujen etenemistä. Kun pakokaasuimpulssi säilyttää kuumuutensa, se säilyttää myös nopeutensa ja
massansa, antaen tehokkaan “scavenging” -efektin.
- Madaltaa konehuoneen (= imuilman) lämpötilaa
- Suojaa kuumuudelta ympäröiviä apulaitteita, johtoja ja letkuja
siin oli eristeen tehtävät mut siihen en osaa sanoo et tuhooko se pakosarjan
Comment
-
mulla on ollu peltisatsin päällä termo-tech nauhaa n1.5v eikä se pakosarja siitä oo miksikään mennyt. Nauhan alta se oli aivan sileä ja tasanen, ei mitenkään syöpynyt.Originally posted by vpernu- Nopeuttaa pakokaasujen etenemistä. Kun pakokaasuimpulssi säilyttää kuumuutensa, se säilyttää myös nopeutensa ja
massansa, antaen tehokkaan “scavenging” -efektin.
- Madaltaa konehuoneen (= imuilman) lämpötilaa
- Suojaa kuumuudelta ympäröiviä apulaitteita, johtoja ja letkuja
siin oli eristeen tehtävät mut siihen en osaa sanoo et tuhooko se pakosarjan
Comment
-
Mulle taas on sanottu että se haurastaa pakosarjaa nimenomaan putken sisäpuolelta. Näin olen kuullut käyneen ainakin muutamalle cossuclubilaiselle... Tiiä sitten, itelläkin tässä vähän että laittaako sitä vai ei.Originally posted by Larrymulla on ollu peltisatsin päällä termo-tech nauhaa n1.5v eikä se pakosarja siitä oo miksikään mennyt. Nauhan alta se oli aivan sileä ja tasanen, ei mitenkään syöpynyt.I Believed I Would Die.
Comment
-
Jos kyseessä on ohutseinämäinen peltisarja niin jonkin ajankuluessa voikin rapistua mutta jos kyseessä on turbovehkeen ~2,5mm seinällä olevaa putkea niin saa hetken odotella. Ja turbokoneessa tosta on hyötyä eniten kun kaasut pysyy kuumenpana turbiinille asti.
Comment
-
Ostin...miten niin kovat?? Onhan niitä otettu viitosellakin alkavia teholukemia kaasari turboista ainoa ongelmahan noissa on vaan toi sytkä ja alakierrokset mutta kyllähän noista ruokaa tulee. Itsekkin 400hv kaasari pellillä ajanut ja tohonkin kyllä lisää tulossa.Originally posted by Janza182Vaikka menee offtopikiks niin pakko kysyy: Jarno80: Toi sun avatarin auto? myitkö nettiautos vai ostitko sieltä? Rupes vaan kiinnostaa kun ilmossa oli aika kovat teholukemat kyseiselle kaasaripelille
Comment
Comment