Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW huolloista

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JuRi
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 147
    • Kotka

BMW huolloista

Katselin tuossa huoltohintoja mitä oli koottu eri huoltopaikoista. Kallista tuntuu olevan, mutta saahan sillä huoltokirjaan merkinnän. Oma BMW 525i on sen verran vanha (-91) että onkohan merkinnöillä kovinkaan suurta merkitystä sitten kun myyn sen. Moottorin ja suodattimen öljynvaihdonhan voisi tehdä itse (luulisin), mutta perän ja vaihdelaatikon öljynvaihto taitaa mennä ammattilaisille. Mutta mites tuo jarrunesteiden vaihto, eikö sekin kävisi itse vaihdettuna. Ilmapuhdistimen suodattimen luulisi voivan vaihtaa itse. Ja muut silmämääräiset tarkistukset kävisi siinä samalla. Sain korjaamolta sellaisen paperin mistä käy ilmi mitä esim. 2 tarkastuksessa tehdään. Osa tehtävistä on sellaisia mitä voi itsekin tehdä, eikä maksa mitään. No onhan siellä kyllä niveliä mitä voi olla vaikea itse todeta kunnollisiksi.

Kyselin täällä Kotkassa öljynvaihtoa moottoriin ja perään (Mobil 0-40) perässä jotain en muista, yhteensä 75e. Eivät pysty vaihtamaan laatikon öljyä. Pitää vaihdattaa merkkiliikkeessä. En ole kysellyt sen hintaa.
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1965
    • ......

Eihän ton perän tai laatikon öljynvaihdon nyt ylivoimaista pitäis olla.
    1. Auto nosturille(tee-se-itsehalli)
    2. poistoproput auki/kiinni ja vanhat litkut pois
    3. Täyttöproppu auki ja käsipruutalla oikea määrä öljyä sisään!

Eikä maksa varmaan 75e...

Comment

• eeki
      BTCF Member
      • Jul 2003
      • 1966
      • HKI

Jos huoltokirja on tähän asti täydellinen, kannattaa harkita huollossa käymistä, täydellinen huoltokirja näyttää myydessä hyvältä. Muuten ei muuta ku vaihtamaan itse öljyt yms..

Jonkin verran säästöä huoltohintoihin tulee jos tuo omat öljyt mukanaan huoltoon, öljy maksaa varsinkin merkkikorjaamoilla helposti 13€/l.
      Ducati 998 -02 //

Comment

• mallat78
        Bimmer Rookie
        • Jun 2003
        • 148
        • Kymi

Eipä taida saksantuonnin huoltokirja paljoa merkitä(paitsi hyvä uskoisille suomalaisille). Minulle ei ainakaan,mutta sehän on makuasia.
        Kyllä ne tuolla keltakallion öljyhetkessä sulle öljyt vaihtaa. Muista vaan mainita jos on lukkoperä.

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎