Announcement

Collapse
No announcement yet.

Toimiskohan hyvin?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BestMotorWith
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2004
    • 382
    • Hämeenlinna

    Toimiskohan hyvin?

    On tossa mielessä pyöriny jo vähän aikaa sellanen omavalmisteinen imusarja.
    Koska nurkissa on pari ylimääräistä kaasuläppää niin...

    Eli jos tekis m20-koneen kannen imureiistä putket kolmelle kaasuläpälle (eli 1 ja 2 yhteen 3 ja 4 yhteen ja 5 ja 6 yhteen.) sitten jonkinmoisen yhteisen imukotelon niiden imureikiä yhdistämään, josta sitten saadaan ilmamäärämittari mittaamaan yhteistä ilmamassaa.

    Tyhjäkyynnin säätimen sais laitettua niin että haarauttaa kolmeen letkuun siitä vakio säätimestä ja vie joka kaasuläppien toiselle puolelle.

    Kaasuläppäkytkimen asentotunnistimen signaali voisi tulla yhdeltä kaasuläpältä, jos muut on laitettu esimerkiksi tangoilla toimimaan samaan tahtiin kuin se mistä tieto otetaan.

    Mitä ootte mieltä voisko onnistua ja tietysti huonontamatta koneen tehoja?
    If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

    http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780
  • jvakeva
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2003
    • 2433
    • Kouvola

    #2
    muuten varmaan ihan jees, mutta toi ilmamassa mittari pitäis saada pois.
    B10 V8 # 108
    saab r560 8X4

    Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

    Comment

    • Suutari
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 3059
      • Suomi

      #3
      Ei varmasti ole vakiokoneessa sen kummempi kuin originaalikaan. en suosittelisi. BMW:n imusarjat m20 koneessa on ihan hyvin suunnitellut ja ei se kaasuläppä ole ensimmäinen joka rajottaa. jos pienempi b20 imusarja niin eikun b25 läppä ja imusarja kiinni. tietty sovittaa sen imusarjan siihen kanteen sitten. varmasti pelaa paremmin kuin tuo systeemi. Huomaa että nuo kanavat pitää olla hyvin suunniteltu että saadaan tasainen virtaus sylintereihin. lisäksi tuossa tulee ongelmaksi noitten läppien synkkaus yms.
      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
      -Official BTCF-Sauna Team-
      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
      -Team BTCF Top Alcohol-
      -Team Pimp My Bride-
      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

      Comment

      • BestMotorWith
        Bimmer Fanatic
        • Feb 2004
        • 382
        • Hämeenlinna

        #4
        En mä meinannukaan että tollanen jotenkin helppo oist toteuttaa. Ajattelin että jos on virtuspenkissä avarrettu kansi, hyvin virtaava putkisto tai solmu siellä, jos vaikka ton ilmamassamittarin laittais sinne turbon imupuolelle ja ison coolerin kautta siihen koteloon.. :P
        Kyllähän ne läpät suurella työllä saa synkronoitua
        If you wanna feel what is drive a car try BMW, and you never miss any other vehicle.

        http://www.bmwtuningclub.net/showcar.php?id=1780

        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          Toihan on ihan järjetön systeemi, ja sen lisäksi vielä kuulostaa aika työläältä toteuttaa. Jos intoa riittää, niin ota mallia M3-imusarjoista, eli joka sylinterille oma läppä.

          Ja jos turbon meinaat pistää, niin keskity sen turbo-projektin suunnitteluun, ja unohda tuollaiset imusarjaviritykset. M20-vakioimusarjoilla on tehty 500-heppaisia koneita, eli jos koneessa on ahdin, niin se voima tulee sieltä, eikä tollasista pellepelottoman virityksistä.


          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎