Originally posted by ViisKolmeVitonen
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Ja taas tullauksesta...
Collapse
X
-
Eiköhän ne muoviset soviterenkaat olisi lailla kiellettyjä ja melekonen meteli nousis jos ne eivät toimisi.
Varmasti toimivat ja ajavat asiansa niissä vanteissa. Minulla on sekä kesä- että talvivanteissa keskitysrenkaat enkä kyllä sen takia yöuniani menetä kun hyvin tuntuvat toimivan, ja niin toimii monella muullakin.EX:
328CiA -99
525tdsA -98
525i -93
316i -95
Peugeot 405Mi16 -89, 106GTi -98, 306GTi -00, 306 GTi-97
Comment
-
-
Itse en ole saanut hakemaasi hyötyä.. On vain todettu et kuuluu tämänikäiseen autoon, mikä mielestäni on lainvastaista. Tullin kannan mukaan verosta voi saada alennusta 1-3%, mutta jos ajatellaan ko auton markkina-arvon kannalta asiaa niin kyllä tosielämässä auton markkina-arvon tulisi olla selkeästi matalampi. Tuskin meistä kukaan on valmis maksamaan viallisesta/katsastamattomasta autosta samaa hintaa, kuin ehjästä
Esimerkki: BMW e36 -91 Auton maalipinta totaalisen kelvoton, tullin arvio: 3% verosta.. alennus noin 60 egee... Vastaavasti, jos koittaa myydä vastaavaa autoa täytyy laittaa vähintää 1000e pienempi hinta (= markkina-arvo 1000 euroa pienempi..), jolloin 29% x 1000e=290 euroa, mikä on aika paljon enemmän kuin 60 euroa!!!
Ps Hevosmiesten tietotoimistojen vinkki.
Mikään ei kiellä viemästä autoa katsastukseen ennen tullissa käyntiä, voisi olla helpompaa selittää vikoja/markkina-arvoa tullihenkilölle, jos on mustaa-valkoisella auton todellisista vioista. Olen kuullut kerrottavan, että ei tullissa ainakaan selittämällä mitään saa, vaan perusteet täytyy löytyä paperilla (itse ottaisin mukaan myös kirjallisen kunnostusarvion).
Comment
-
-
No sen takiahan niitä muovirenkuloita myydään, että saat erilaisia valsseja eri napoihin. Ne on vielä yleensä vain just sitä vannetta varten tehtyjä, mihin ne passaa, joten anna nyt ihmeessä niiden olla paikoillaan ja ei muutakuin kierroksia.
Oikein kun kitisee tullissa, niin saat auton verotusarvoa tiputettua jollain satasella. Verossa se alennus on sitten jotain luokkaa kolmekymmentä euroa, eli ei vaikuta paskan vertaa.Ford S-Max 2.0
Kilpuri VW Golf III VR6
ex:
F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20
Comment
-
Comment