Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kitkoilla kesät-talvet?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jarzu
    Bimmer Rookie
    • Feb 2003
    • 148

Kitkoilla kesät-talvet?

Hei,

Toisessa autossani alkaa olla sekä kesä- että talvirenkaat vaihtokunnossa. Ei huvittais satsata n. 10 -vuotiaaseen autoon enää kahta sarjaa uusia renkaita, varsinkin kun vuodessa kertyy rauhallista ajoa vain n. 10 tkm. Joten on käynyt mielessä, pärjäisikö pelkillä kitkoilla kaikkina vuodenaikoina? Olen lukenut, että ne eivät ole parhaimmillaan kesäkelissä, mutta onks
    kellään omakohtaista kokemusta ja millaisia? Esim. miten renkaat ovat kestäneet kulutusta?

:-) Jarzu
  • VK982
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2005
    • 2271
    • Kuopio

meil oli yhes 97 vectran 2.0 td:ssä kitkat yhen kesän ja ne oli ainakin ihan sökönä jo syksyllä.. Ja olen varma ettei se johtunut vectran tehoista!
    Pehmeät on alla antavat vähän periksi alla,tiukoissa kurveissa sen huomaa.
    BMW E60 530xd
    Honda Varadero "sotanorsu

Comment

• ankkuli
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2003
      • 938
      • Hyvinkää

tollasella 10tkm vuotusella ajomäärällä pärjää kitkoilla oikeen hyvin. eivät kerkiä edes ekan kesän aikana kulua niin paljoa etteikö seuraavanakin talvena vielä jotenkuten pitäis. mulla on pyöriny samat kitkat nyt kaks talvea ja yhden kesän ja meinasin vielä yhden kesän ajella. ajomäärät on jossain 12-15tkm/ vuosi.

noissa mun renkaissa on nopeusluokka H (<210km/h) ja profiili 235/45 eikä ne nyt kovin veltoilta tunnu verrattuna kesäpyöriin, jos ei oikein todella innostu räppäämään. muissa autoissa joilla oon ajellu on ollu S tai T luokan kumeja, jotka tuntuu vähän pehmeämmiltä, mutta kyllä niilläkin pärjää.
      Pihat kuntoon: www.kantojyrsintä.net

Comment

• reddewil
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 3015
        • West Coast

Ex-appiukko osti syksyllä uudet kitkat ja ajo niillä sit vuoden, ja taas uudet. Ei siinäkään mielestäni järkee oo mut jokainen taaplaa tyylillään...
        Itse tykkään ajaa autolla, jolloin kitkataikinat on liian liukkaat mulle. Kyllähän niillä pärjää tavisköröttelyllä mainiosti.
        ...

Comment

• samtheMan
          Bimmer Enthusiast
          • Nov 2002
          • 4759
          • Tikkaslovakia

Eikait nyt pari kierrosta uutta kumia niin paljoa tee lovea kukkaroon? Siis meinaan että jos nyt talvikiekot yleensä kestää sen 2-3 talvea ja kesäkiekot saman. Ainakin noilla kilometreillä.

Mutta tietenkin kukin tyylillään. Itse ostaisin uudet kumit.
          Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
          PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

Comment

• NHB
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2003
            • 1120

Mun mielestä ei ole paljoa järkeä ostaa Bemaria jos aikoo tuhota kitkarenkailla sen parhaan ominaisuuden eli kesäkelin ajotuntuman. Jotku Keski-Euroopan kitkat voivat olla jo ihan siedettäviä kesällä, mutta pohjoisessa talvessa taasen todella huonoja.

Comment

• kyf
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2004
              • 204
              • Kangasala

NHB puhuu asiaa.......................

Comment

• J.L
                Minimi-Jakke
                • Oct 2002
                • 846
                • .

.........................
                Last edited by J.L; 05-12-2013, 17:59.

Comment

• alspe
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jul 2004
                  • 3402
                  • Tre

käytettyjä

Osta täältä tai keltsistä käytettyjä sarjat jos et uusiin viitsi sijoittaa. Aika paljon on tarjolla.

Ja eiköhän noin vähällä ajolla kesä- ja talvirenkaat erikseen ostettuna kestä 5 vuotta(uudet). Käytetyt 2-3 vuotta. Parempi myydä kun on kahdet renkaat.

Ja kyllähän ne kitkat voi liukkaat olla jos paljon ajelee jäisillä teillä ym, missä ei suolata.
                  G30 520d xDrive
                  EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91

Comment

• DiisseliKiisseli
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2004
                    • 550
                    • Uusimaa

Liikkeestä kun ostaa käytetyt niin saa kumit vanteille ja tasapainoon yleensä ilman eri maksua. Toisinaan on vain vähän vaikea löytää hyviä käytettyjä, varsinkin isompia/harvinaisempia kokoja.

Comment

Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎