Announcement

Collapse
No announcement yet.

Osien tasapainotus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Suutari
    Bimmer Enthusiast
    • May 2003
    • 3064
    • Suomi

    Osien tasapainotus

    Punnitsin tuossa koulun tarkkuusvaa'alla kiertokanget molemmista päistä ja kokonaan. myös männät tuli punnittua.
    Kivaksi ylläriksi havaitsin bemun äijjien tekevän ihan kohtuu jälkeä.
    kiertokankien suurimmat erot eri päiden välillä oli luokkaa 2g ja kokonaispainoissa kevyimmän ja raskaimman välillä 4.5g(tälle mainitaan BMW:n huolto-ohjeissa että 4g sisään pitää mennä).

    Männät on itse sorvatut parin satikan tarkkuudella(ainakin yritetty !) ja painoeroksi suurimman ja pienimmän välillä tuli 2g ja loput siihen väliin...

    konehan oli m20b25 ja jos jotain kiinnostaa niin tässä painoja.

    Mäntä (sorvattu tasaiseksi,tappi+toinen lukkorengas kiinni) painoi 501g (keskiarvo)
    Kiertokanki(ilman alapään laakereita,pultit kiinni) 635g (keskiarvo)
    Last edited by Suutari; 21-04-2005, 18:50.
    Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
    -Official BTCF-Sauna Team-
    -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
    -Team BTCF Top Alcohol-
    -Team Pimp My Bride-
    TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
    R.I.P. 1K MOTORSPORTS
    R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
    526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.
  • iSport
    Bimmer Rookie
    • Aug 2003
    • 40

    #2
    Ettei kuitekii ois pilkkuvirhe paholaine sattunu, ainaki osat kuulostaa turhan kevyiltä

    Comment

    • Suutari
      Bimmer Enthusiast
      • May 2003
      • 3064
      • Suomi

      #3
      No voihan vi.. . Niimpä onkin. korjataampa asia. Olipa helvetin hyvä et muuten huomasit(oishan tuo pitäny itekkin hokata jo aikasemmin). Pitää huomenna näköjään hiukka tasapainotella...olispa tosiaan ollu vähän liian hyvät arvot.
      Tekevälle sattuu.
      Last edited by Suutari; 21-04-2005, 19:03.
      Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
      -Official BTCF-Sauna Team-
      -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
      -Team BTCF Top Alcohol-
      -Team Pimp My Bride-
      TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
      R.I.P. 1K MOTORSPORTS
      R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
      526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

      Comment

      • iSport
        Bimmer Rookie
        • Aug 2003
        • 40

        #4
        jep tekevälle sattuu.

        Osat on kyllä ollu omien punnitustenkin perusteella yleensä parin gramman sisällä/sarja.

        Niitä 9.7:1 mäntiä, jotka myit en ees ehtiny punnita, vaan pudottelin lohkoon ja luotin että toleransseissa ovat. Kone ainakin soi.

        Comment

        • Suutari
          Bimmer Enthusiast
          • May 2003
          • 3064
          • Suomi

          #5
          Hieno homma et sait jo laulamaan sen koneen.

          Joo noi omat männät on nyt siinä 2g sisällä kaikki ja nuo kiertarit on 0.5g(vaa'an tarkkuus, eli vaa'an mukaan samat painot) sisällä. eipä viiti enää enempää hieroa.

          kiertarit on helpompi tasapainottaa, mutta männistä on vaikeempi puottaa painoa pois. helmasta esim saa jo jonkun verran hipasta jos meinaa 2g ottaa pois. männän tappikin on sen verta rajua settiä et sitä ei niin vaan hioskella(reijän sisäreunoista)..
          Eiköhän tuo oo jo ihan riittävä. onneks ei sorvatessa tullut painoeroa joten siinä kannatti kyllä olla tarkka . Voi olla puristuksetkin kohillaan paremmin .

          Vielä pitää nuo palotilat mitata tarkemmin, mutta vkl ois tarkotus lyödä mylly läjään ja pääsee kasaamaan tekniikan kiinni. Sitten ei ois kun apulaitteet ja käyntiin lykkääminen edessä. onhan tuo kesä jo pitkällä ...onneks ei vielä oo parhaat avokelit.
          Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
          -Official BTCF-Sauna Team-
          -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
          -Team BTCF Top Alcohol-
          -Team Pimp My Bride-
          TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
          R.I.P. 1K MOTORSPORTS
          R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
          526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

          Comment

          • BMW 325I avo
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 832
            • Tampere

            #6
            Miten paljon otit männistä pois(ja mihin laskit puristukset)? Paljon mitta esim. männän tapista männän laelle. Kiinnostaa, kun itsellä edessä sama homma.

            Mitenkäs kampiakselin tasapainotus, oletko tehnyt moisen homma ja oliko vauhtipyörä mukana paketissa?
            // If you gonna touch ma car, I'm gonna fuck yer dog //

            Comment

            • wj
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2003
              • 3253
              • Järvenpää

              #7
              Mites noi veivit painaa noinkin paljon?
              Tekeekö se 5mm enemmän kangessa ton verran..

              Tossa oli 130mm kanget ja sorvatut etan männät renkaineen. painoa oli tasan kilo
              - 2006 Mustang cabriolet
              - Sleekcraft Enforcer 28'

              Comment

              • Suutari
                Bimmer Enthusiast
                • May 2003
                • 3064
                • Suomi

                #8
                Kyllä nämä painot on ihan relevantit .
                Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                -Official BTCF-Sauna Team-
                -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                -Team BTCF Top Alcohol-
                -Team Pimp My Bride-
                TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                Comment

                • Suutari
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2003
                  • 3064
                  • Suomi

                  #9
                  Originally posted by BMW 325I avo
                  Miten paljon otit männistä pois(ja mihin laskit puristukset)? Paljon mitta esim. männän tapista männän laelle. Kiinnostaa, kun itsellä edessä sama homma.

                  Mitenkäs kampiakselin tasapainotus, oletko tehnyt moisen homma ja oliko vauhtipyörä mukana paketissa?
                  Männät ajoin vain tasaiseksi. siitä laesta voi ottaa vieläkin enemmän pois. itelle tuli puristuksiksi n. 8.6 vakiotiivisteellä ja 2mm pahvilla n. 8.35. Nyt on vielä toistaikseksi tuo vakiopahvi. ois noista männistä kannattanut enemmänkin ottaa, mutta ppf ohjeilla tehty nuo.

                  Toisaalta paljealue lähti vittuun aika tehokkasti joka oli homman miinus. itellä tästä ei keskikierros/alakierroksilla ole niinkään haittaa kun koneeseen tulee hiukan muutakin apulaitteita jotka kompensoivat tuota tehokkasti ...
                  palotila oli mulla 39.6cc ja epäilisin et sitä on jonkun kerran höylätty jo ja tästä johtuen puristukset jäi hiukka ppf:n arvoista vajaaksi.
                  Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
                  -Official BTCF-Sauna Team-
                  -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
                  -Team BTCF Top Alcohol-
                  -Team Pimp My Bride-
                  TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
                  R.I.P. 1K MOTORSPORTS
                  R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
                  526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎