mistäs vois löytyä tarkempaa teknistä tietoa e36 M3:sta, esim. suuttimien koosta, nokka-akseleista etc. Vertailukohteena vaikka samoja tietoja 325 tai 328:sta että pystys vähän hahmottamaan millä se teho tosta on revitty. Löytyykö joltai esim. PDF:nä tollasta teknistä selostusta.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Tietoa M3:sta
Collapse
X
-
Kansi ja imusarja taitaa olla tehon salaisuus...Last edited by BMW M3 Coupe -93; 23-04-2005, 16:47.
-
-
käsitykseni mukaan kyllä koko moottori on aivan eri maata kuin nämä vakiot. Se lähtee siitä että moottorinohjaus on suunniteltu erilailla, nokka jyrkempi, puristukset kovemmat, kevyemmät liikkuvat osat, sit hengitykseen panostettu imusarja& pakosarja sekä kansi virtaa hyvin.. kaikki nuo yhdessä luo sen perustan.
Jenkkien M3 moottori on suoraa sukua M52 moottorin kanssa, joten sen suorituslukemat jäävät aivan eri tasolle kuin "oikeat" motorsport moottorit.
tässä hyvä sivu jossa tietoa eri M bemareista:
-Kim
Comment
-
-
Originally posted by BMW M3 Coupe -93Kansi ja imusarja taitaa olla teho salaisuus...
Tuo kansi on tosiaan niin viimeistelty, että siinä ei edes paljoa kanavia kannata itse porttaila. On valmiiksi niin vimosen päälle tehty, ettei uskalla moni sorkkia mitenkään.
-männät, halkaisija 3.0 padassa 86mm ja iskun pituutta siten että puristukset korkeammat= 10.8:1.vastaavasti 3.2 sylinteri 86.4 ja puristukset nostettu 11.3:1. Myös männät kevennettiin 3.2 valmistuksessa.
-venttiilien jouset jäykemmät
-hengityspuoli, imu ja pako ihan eri kaliiperia.
-kaksoismassavauhtipyörä
-Boschin motronicissa eri versio joilla kokoonpano on optimoitu kuin nyrkki paketissa. 3.2 malleissa on jo Siemensin boxi, jolla uuden sukupolven laskennalliset ominaisuudet.Last edited by Hasardi; 23-04-2005, 15:26.Stadtluft macht frei.
Comment
-
-
Originally posted by Heguli 31Pakko kysäistä kuinka kaksoismassa vauhtipyörä vaikuttaa (lisää) tehoihin? M3:ssa se on vakiona vielä helvetin painava.Stadtluft macht frei.
Comment
-
-
kun topicin nimi on sopivasti tietoa m3:sta niin ehkä seuraavanlainen kysymys sopisi hyvin tänne:
elikkä osaako kukaan sanoa että mistä johtuu tämä että hyvin monet s50 myllyt käy tyhjäkäyntiä enemmän tai vähemmän huonosti. Vastaan on tullut autoja joissa tyhjäkäynnillä suunnilleen kerran sekunnissa/parissa jättää joku pytty sytyttämättä ja pätkäsee sillee että pakoäänistäkin kuulee ja moottorin kierrosluvusta/käyntiäänestäkin, mutta kuitenkin on toiminut moottori muuten moitteettomasti.
Sitten myös tämä mitä jokainen s50 mylly on tehnyt mitä mä oon nähny eli käy todella nätisti ja tasaisesti mutta pidemmän tyhjäkäytön jälkeen lämpimänä tuntee aina välillä kun autossa istuu että jotenkin "pätkäsee" tai silleen, että vähän heilahtaa. Sitä ei siis kuule moottorin käyntiäänessä mitenkään, ei pakoäänissä mutta perseessä sen voi tuntea. Voi olla sukua/esiaste tuolle edellä kuvatulle ongelmalle/ominaisuudelle ?
Eli osaako kukaan sanoa mistä tämmöinen vika/ominaisuus voi johtua näissä s50 moottoreissa ?Last edited by hawkki; 24-04-2005, 13:55.
Comment
-
-
Taitaa olla tuo tyhjäkäynti ongelma yksilö vika sillä tiedän ainakin kaksi 3.2:sta jotka käy vaikka varttitunnin ilman mitään katkoksia tai vastaavia, mutta asia joka tuon pätkäsyn tai vastaavan voi aiheuttaa on se että läppärunkojen halkaisia on sitä luokkaa että tyhjäkäynnillä ilman virtaus isossa putkessa on pienempi kuin esim. normi imusarjassa ja tästä syystä bensa saattaa pisaroitua pienellä virtauksella kanaviin ja välillä tämä pisara lähtee liikenteeseen sillä seurauksella että sylinteri saa hiukan ylimääräistä ja käynti hiukan muuttuu.
Comment
-
-
Jos tuo bensansaan pisarointi on syy niin miten se joissakin esiintyy ja joissakin ei.
Se ominaisuus mitä minä tarkoitin esiintyvän kaikissa näkemissäni ei ole siis mitään "katkoksia tai vastaavaa" niinkuin asian ilmaisit. Siis käynti on täysin tasaista, kierrosluku kokoajan vakio, pakoäänet yhtenäiset, moottori ei tärise yhtään... Ainoastaan jos autossa istuu ja keskittyy siihen moottorin aiheuttamaan tärinään niin aina välillä voi tuntea semmoisen hyvin pienen "nytkähdyksen"
Mutta tuohonkin voi syynä olla tuo kertomasi bensan pisaroituminen... Itse pähkäilin että voisiko se enteillä venttiilien säädön tarvetta, siis että tuo ominaisuus johtuisi siitä että kun putket on isot ja virtukset pienet niin se erilainen venttiilien aukeaminen aiheuttaisi että kahden sylinterin täytön ero on senverran suuri että se aiheuttaa tunnettavan eron työtahdin tuottamassa voimassa.. mutta tuokin oli pelkkää pähkäilyä, ja mikäli muut eivät ole samaa mieltä niin tuskin se on oikein
Comment
-
Comment