Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tulppien kestosta...

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kape
    Bimmer Rookie
    • May 2004
    • 54
    • JKL

    Tulppien kestosta...

    Kuinkahan pitkään noitten tulppien pitäis tällasessa normikäytössä kestää? Lähinnä kilomeetrejä ajatellen. Kun tossa viime kesänä (loppukesästä) vaihdoin nuo tulpat ja tossa syksyn aikana hajos yks, ja nyt tuntuis taas olevan samoja oireita kun tossa syksyllä ennen ku vaihdoin sen rikkinäisen tulpan uuteen. Kilometrejä on tullu viime kesästä jotain pikkasen alle 10tkm luokkaa. Ja tulpathan oli ohjekirjan mukaiset, eli muistaakseni Boschit...

    Olisko muita hyviä merkkejä, mitä kannattas koittaa tai jotain...?
  • Gonzalez
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 2632
    • Seinäjoki

    #2
    Tulpissa niinkuin muussakin kulutustavarassa on hyviä ja huonoja yksilöitä... Osa voi paukahtaa jo sadan kilometrin jälkeen, nimim. "kokemusta on"...

    Muista merkeistä, tehdas suosittelee myös NGK:ta Boschin lisäksi. Malli on BKR6EK.
    Lueppas tuo---> http://www.btcf.fi/forum/showthread....t=NGK%2A+BK%2A
    530d GT F07 2010
    325i E30 Cabriolet 1987

    Ex.316i E30 coupe 1987, 325i E36 sedan 1991, 325iA E36 coupe 1993, 328i E36 coupe 1995, 330dA E46 Touring M-sport 2002, 330d E46 Touring M-sport 2004, 530d E61 Touring 2004, 730dA E38 sedan 1999, 740dA E38 sedan 2000, 530dA E61 Touring M-sport 2004, 730dA E65 2004, 328i E36 coupe M-sport 1996, X5 E70 2007

    Comment

    • huoppa81
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2004
      • 638
      • Villähde, Finland

      #3
      Suosittelen NGK:n tulppia, itellä ja tutuilla hajonnu repullinen Bosch tulppia ennen aikojaan. Kun taas NGK tulpat aina kestäny ihan ok.
      Garage:

      E21 323i -79
      E21 323i -82
      E30 325i Cabriolet -91
      E30 316i -89
      E39 520i -01
      Kadett C 1,2 -76

      Lynx Rave RE 600 -08

      Comment

      • MikkoJII
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 1807
        • Lapua

        #4
        NGK:n kaks kärkiset tulpat ja yli 40000 kilsaa takana, nou ropleemos!
        E32 750i 11/89

        Comment

        • kape
          Bimmer Rookie
          • May 2004
          • 54
          • JKL

          #5
          Jees poks ja thänks! Täytyypä käydä hakemassa nuo NGK:t, kun eipä tuo rytymylly nyt siitä varmaan paljon tunkkasemmaks ainkaan voi muuttua! Sais ainakin toi bensan kulutus taas tippua pikkasen alemmaks. Viimeks tulpan vaihdon jälkeen vaikutus oli n. - 2-3l/100km.

          Comment

          • Ile-78
            Bimmer Rookie
            • Sep 2004
            • 85
            • Oulu

            #6
            Originally posted by huoppa81
            Suosittelen NGK:n tulppia, itellä ja tutuilla hajonnu repullinen Bosch tulppia ennen aikojaan. Kun taas NGK tulpat aina kestäny ihan ok.

            Onko tosi, että BMW:n moottorissa Boschin tulpat on noin heikkolaatuisia, että voi jopa yleistää? Ja taas NGK vastaavasti luotettavampia..??


            nimimerkillä: Tulppien vaihto edessä

            Comment

            • mupe000
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 237

              #7
              Mulla on champion tulpat, makso 9 euroo 6 kappaletta . Hyvin on ainakin ensimmäiset 5000km kestänyt.

              Comment

              • Vega_
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2003
                • 887
                • Kokkola

                #8
                mulla on ollu nyt 50 tkm samat ngk:n tulpat jotka oli ihan ne halvimmat (niitä ne huollossa suositteli)....vois varmaan ihan vaan näön vuoks vaihtaa kohta ne..

                Comment

                • MikkoJII
                  BTCF Member
                  • Oct 2003
                  • 1807
                  • Lapua

                  #9
                  Joo ite tein vaan sen virheen että vaihoin sinne kaks kärkiset tulpat ykskärkisten sijaan, vaihdan tässä kesän aikana sinne takasin ykskärkiset tulpat, ihan varmuuden vuoksi
                  E32 750i 11/89

                  Comment

                  • BcB
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 220
                    • Tampere

                    #10
                    mites tossa m20b25 koneessa homma menikään.. Jotain Bosch - tulppia ei kannattanut katalysaattorittomassa koneessa käyttää, vaikka liikkeessä suositellaan? Tais olla r-loppuinen se koodi.. Niin mitenkä noiden NGK-tulppien laita? Onko eroa katalla ja ilman?
                    Näillä mennään...

                    530d e60 sedan

                    Ex:
                    320 e30 Imola Red Coupe
                    525i e34 Luxorbeige Sedan
                    535i e34 Shadowline Sedan
                    328i e36 Touring M-Sport
                    535 e39 sedan V8- manual

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎