Announcement

Collapse
No announcement yet.

tietoa ahtimesta schwitzer s2

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    tietoa ahtimesta schwitzer s2

    Tuli hankittua tollanen uusi s2 ja se on 65/73 siivillä.

    Kompurapesä näyttää olevan jaettu kuten isoissa holseteissa mutta tässä on sellainen kartio siinä edessä joka on pultattu 3x m3 kuusiokoloilla. Mitä hyötyä tai haittaa siitä on että poistan sen holkin??

    Entä kuka tietää tollasten pakopesien mitoista mitään? pesän suussa lukee luku 326. Sanooko toi pesän koosta mitään. Pakopesä on jaettu.
  • escort
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 339

    #2
    kaverin autoon laitettiin s2b mihin oli vaihdettu to4 pakopesä ja se pelitti hienosti en enää jaksa muistaa minkä kokoiset siivet ym. siinä oli? mutta kysy neesalta?

    Comment

    • vexu524tdic
      BTCF Member
      • Jan 2004
      • 776
      • Gallia = Kinnula

      #3
      Originally posted by f1zz
      Tuli hankittua tollanen uusi s2 ja se on 65/73 siivillä.

      Kompurapesä näyttää olevan jaettu kuten isoissa holseteissa mutta tässä on sellainen kartio siinä edessä joka on pultattu 3x m3 kuusiokoloilla. Mitä hyötyä tai haittaa siitä on että poistan sen holkin??

      Entä kuka tietää tollasten pakopesien mitoista mitään? pesän suussa lukee luku 326. Sanooko toi pesän koosta mitään. Pakopesä on jaettu.
      On tuossa HX 40:ssä samanlainen peltikiekko, toimii imuäänenvaimentimena
      Viheltää mukavasti kun otat sen pois! Pelti paikoillaan ei vihellä ollenkaan!
      e70 X5 3.0sd -08
      f30 320i xdrive -16
      e30 325i Cabriolet -88 M52b28
      e28 524td ic -84 ikuisuusprojekti
      e30 316 -88 2,2TIC M10
      e21 323i -81 ruostekasa...

      Comment

      • ytte
        BTCF Member
        • Jul 2003
        • 248
        • Pyhäjärvi

        #4
        Originally posted by f1zz
        Tuli hankittua tollanen uusi s2 ja se on 65/73 siivillä.

        Kompurapesä näyttää olevan jaettu kuten isoissa holseteissa mutta tässä on sellainen kartio siinä edessä joka on pultattu 3x m3 kuusiokoloilla. Mitä hyötyä tai haittaa siitä on että poistan sen holkin??

        Entä kuka tietää tollasten pakopesien mitoista mitään? pesän suussa lukee luku 326. Sanooko toi pesän koosta mitään. Pakopesä on jaettu.
        Onko varmana S2:n, ettei ole S3? itselläni oli tuon kokoisilla siivilä oleva s3:n.

        Katsoppas sinne pakopesän nieluun, sillä pitäisi olla sen pakopesän numero, esim. 16.
        F10 LCI -15
        E60 LCI -08

        Comment

        • f1zz
          GTi:stä tuttu
          • Sep 2003
          • 1469
          • Veikkola

          #5
          Originally posted by ytte
          Onko varmana S2:n, ettei ole S3? itselläni oli tuon kokoisilla siivilä oleva s3:n.

          Katsoppas sinne pakopesän nieluun, sillä pitäisi olla sen pakopesän numero, esim. 16.
          En ole varma onko s2 vai s3, julman kokoinen se ainakin on eli voi hyvinkin olla s3. pakopesän nielussa siis oli luku 326, kompura pesästä löytyi .56 mikä viittaa ar lukuun.

          En löydä mistään schwitzeri sivuja ja nykyään borg-warner taitaapi noita valmistaa. Eli www.turbodriven.com lukee ahtimen laatikon kyljessä ja sieltä löytyi vain auto missä tuo on ollut. Joku MAN rekka tms..

          Comment

          • f1zz
            GTi:stä tuttu
            • Sep 2003
            • 1469
            • Veikkola

            #6
            en saa sitä holkkia pois. se on varmaan sokilla kiinni!! eipä oo tuurnaa tässä makuuhuoneessa ni pitää kattoa jos se tuolla tallilla lähtis irti..

            Comment

            • ytte
              BTCF Member
              • Jul 2003
              • 248
              • Pyhäjärvi

              #7
              En usko että tuo .56 o pakopesän A/R . Schwitzeri ja Holsettihan ei virallisesti ilmota A/R lukuja, koska niitten pakopesät on aikalailla erityylisiä kun esim. Garretin ja siks luvut ei olis ihan verrattavissa.

              Voithan sä itse mitata A/R luvun. Omassa S3:ssa pakopesän A/R oli 1.10
              F10 LCI -15
              E60 LCI -08

              Comment

              • Jarno80
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 246
                • Riihikoski

                #8
                Originally posted by ytte
                En usko että tuo .56 o pakopesän A/R . Schwitzeri ja Holsettihan ei virallisesti ilmota A/R lukuja, koska niitten pakopesät on aikalailla erityylisiä kun esim. Garretin ja siks luvut ei olis ihan verrattavissa.

                Voithan sä itse mitata A/R luvun. Omassa S3:ssa pakopesän A/R oli 1.10
                Miten ton kokonen ahdin heräilee tollases 2,1 konees? Vai heräileekö koskaan(tietty ihan moottori kohtanen)?? Ittel vaan tarttis uus ahdin laittaa...
                Ahdin määrää tahdin...

                www.jarno80.suntuubi.com

                Comment

                • escort
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2004
                  • 339

                  #9
                  eli kaverin ahdin oli schwitser s2b ja lähtöisin valtran metsäkoneesta imusiipi 56mm ja pako68mm ja siihen laitettiin garret to4 pakopesä missä ei ole hukkaporttia ja moottorina oli 2.1l 16v cosworth

                  Comment

                  • ytte
                    BTCF Member
                    • Jul 2003
                    • 248
                    • Pyhäjärvi

                    #10
                    Originally posted by Jarno80
                    Miten ton kokonen ahdin heräilee tollases 2,1 konees? Vai heräileekö koskaan(tietty ihan moottori kohtanen)?? Ittel vaan tarttis uus ahdin laittaa...

                    Ei kerennyt olla tossa neloskoneessa kiinni, niin ei ole omakohtasia kokemuksia. Isohan se on ja tuottoa riittää 800hp asti Kannattaa varmaan etsiä jotain pienempää, esim. hx40 12 pesällä on aika passeli laitos.

                    Ahtimen heräämiseen vaikuttaa nokka-akseli(t) ja koneen hengittäminen paljon. Kireämmällä nokalla herääminen nousee ylöspäin, mutta mitäs se haittaa jos vetoalue kasvaa samassa suhteessa



                    Tuossa huono kuva Garrettin .50 kompurapesästä verrattuna tuohon S3:een.
                    F10 LCI -15
                    E60 LCI -08

                    Comment

                    • f1zz
                      GTi:stä tuttu
                      • Sep 2003
                      • 1469
                      • Veikkola

                      #11
                      jup, saman näköinen kompurapesä tuo minunkin ja se on todellakin erillainen kuin s2b joka on myös tallissa.

                      Joo vois kyllä miettiä mitä puhuu kun miettii että jos t03 :sen ar on .48 ja ton olis muka .56 ei näin

                      Mites se mittaus tehtiin, siiven halkasijan ja nieulun pinta-alan? suhde. ei kestä muistaa..

                      edit: taidan sittenkin päätyä tuon ahtimen kanssa 2.7 kampuraan, kai senkin kiertämään saa

                      Comment

                      • f1zz
                        GTi:stä tuttu
                        • Sep 2003
                        • 1469
                        • Veikkola

                        #12
                        Tässä nyt pari vertaus kuvaa niin selvii mistä jalkapallosta on kyse.

                        Kai tämä nyt sitten olisi s3.. ? Pitää lähettää postia tonne borg-warnerille ja tiedustella vähän..

                        Comment

                        • ytte
                          BTCF Member
                          • Jul 2003
                          • 248
                          • Pyhäjärvi

                          #13
                          A/R mitattiin akselin keskeltä pesän nielun keskelle.

                          Taitaapa olla toi sun ahdin uudempaa S200 tai S300 mallia. S2 ja S3:ssa on minun tietääkseni kompurapesä kiinni pulteilla, tuossahan on pannalla.

                          Eiköhän tuo kierrä 2.7 kampurallakin sen verran mitä vakio seuraajat napsahtamata kestää
                          F10 LCI -15
                          E60 LCI -08

                          Comment

                          • f1zz
                            GTi:stä tuttu
                            • Sep 2003
                            • 1469
                            • Veikkola

                            #14
                            Originally posted by ytte
                            A/R mitattiin akselin keskeltä pesän nielun keskelle.

                            Taitaapa olla toi sun ahdin uudempaa S200 tai S300 mallia. S2 ja S3:ssa on minun tietääkseni kompurapesä kiinni pulteilla, tuossahan on pannalla.

                            Eiköhän tuo kierrä 2.7 kampurallakin sen verran mitä vakio seuraajat napsahtamata kestää
                            Hehheh, tavoite onkin saada m20:sta oikea kierroskone. Pitää vaan löytää titaania jostain niin pääsis jyrsii keinuvipuja

                            Comment

                            • ytte
                              BTCF Member
                              • Jul 2003
                              • 248
                              • Pyhäjärvi

                              #15
                              auttaskohan tuohon seuraajien katkeilimiseen jos laittas jäykemmät venttiilin jouset, ei pääsis tapahtumaan "kellumis" ilmiötä. Tuo kikka ainakin auttaa fordsonien ohc koneessa vakio seuraajilla
                              F10 LCI -15
                              E60 LCI -08

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎