Announcement

Collapse
No announcement yet.

Peltipakosarjan teko

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kilpuri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 831
    • Tampere

Peltipakosarjan teko

Elikäs ei ole BMW, mutta ajattelin täällä olevan tietoa vastaavista asioista.

Onko joku rakentanu itse peltisatsia/alkukäyrää autoonsa? Mitä siinä tulis ottaa huomioon/onko siitä mitään hyötyä? Ainevahvuudet/laatu?

Endurance ohjuksestamme paloi alkukäyrä, joten tuli mieleen, että josko itse tekis siihen sellaisen käyttäen vanhaa laippaa/laippoja. Onko siitä mitään hyötyä edes? Uusi orginaalikaan kun ei ole kauheen kallis.

Tarttis saada raatoon lisää vauhtia suorille. Imusarjaa, putkee yms. tarttis hieman säätää...
    Now: 525xd -09
    Ex: 330d -07
    Ex: 328i -96
  • Kilpuri
    Bimmer Fanatic
    • Jun 2004
    • 831
    • Tampere

Eikö kukaan ole muka koskaan tehny tällaisia?
    Now: 525xd -09
    Ex: 330d -07
    Ex: 328i -96

Comment

• wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

Käys lainaa 4-t moottoiritekniikka kirjastosta.
      Mul on tos pari kirjaa missä on todella hyvät ohjeet/kaavat pakosarjan tekemiseen.

Piti kerran kirjotella toisesta juttu tänne mutten jaksanu
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

Comment

• racing02
        BTCF Member
        • Nov 2004
        • 2058
        • Riihimäki

Tarkoitatko alkukäyrällä pakosarjasta lähtevää 2 putkea yhdistävää pakoputken alkuosaa? Sen muuttamisesta originaalia pakosarjaa käyttäen tuskin on mitään hyötyä.
        Itse olen kilpuriin rakennellut pakosarjan ihan virittäjän käsikirjan ;-) kaavojen mukaan. Putkien koot ja pituudet riippuu moottorin sylinterien määrästä, nokka-akselista, käytetystä kierrosalueesta, jne. Ihan tavallinen 1,5...2mm seinämällä oleva putki käy, kestää minkä kestää.

Sarjan kaikkien putkien pitäisi olla samanpituisia, mikä tekee valmistamisesta vaikeaa jos moottori on pitkittäin. Jos autoosi on saatavilla valmis peltisarja eikä tallin nurkassa tai työpaikalla ole hyviä putkentaivutusvehkeitä niin en suosittele tekemään itse. Toisaalta etuvetoon (kone poikittain) voi olla varsin helppo homma. Itsellä meni about 2 viikon vapaa-ajat mutta tulos on ihan ok eikä paljon muutettuun autoon saa kaupasta mitään - järkee vai ei?

Comment

Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎