Originally posted by Calypsocoupe
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Kysymyksiä, Lambda, +jotain?
Collapse
X
-
Mun 525 -92:ssa myös samantyyppisiä ongelmia:
Epätasainen tyhjäkäynti (hieman yli 500 kierrosta) Kylmänä tyhjäkäynti ihan normaali ja vaikka olen ajanut pidempiäkin matkoja niin tuntuu vielä vain käyvän epätasaisesti. Sahailee vain vähän, juuri niin paljon että kierroslukumittasi liikkuu sen oikean tyhjäkäyntilukeman (860 kuulemma oikea luku) ja 500 kierroksen välillä. Oli huollossa tietokoneessa ja kaikki lukemat kuulemma ihan ok. Ei siis mitään vikailmoituksia. Sanoivat vain että mun tyhjäkäyntimittari näyttää väärin, heeh
Toinen juttu mitä näissä "thermoshokki" ja Lamda-anturi keskusteluissa myös käyty on se bensan kohonut kulutus. Mittailin just tossa maantieajossa n 10-12 l/100km noin 100 km/h. Mutta enimmäkseen ajan kaupungissa ja bensaa kuluu!
Mitä näissä keskusteluissa ei ole puhuttu on bensan haju. Kun auto seisoo paikallaan tyhjäkännilla niin tulee voimakas bensan haju sisään ohjaamoon. Kävin tossa Tapiloan Essolla kertomassa oireista ja ainoastaa pehmentyny ja kulunut huohotinletku vaihdettiin. Ei mitää muutosta!!
Onko mun Lamdassa siis happianturivika ja pitääkö/kannattaako nyt siis myös toi prommi päivitys tehdä jos Lamda-anturinkin vaihtaa?? Voisko joku täsmentää mikä tämä prommin päivitys on?!- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"When people are free to do as they please, they usually imitate each other."
Comment
-
-
Mulla kans tyhjäkäynti humbbas ja bensaa vie yli 10 litraa matka ajossa.
Keskiviikkona tulee uusi lamda ja epäilivät kanssa et ilmamäärä mittari on paskana!! Uus kuulema maksaa 450 euroa.. :?
Ja syksyllä viimeks vaihdoin ton lamda anturin.. :? Ja lamda makso nettona Kuvansin autohuollossa 120 euroa..Pommit:
BMW 325 cäbi HooCee optik
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
Comment
-
-
Mulla toi tyhjäkäynti enemmänkin on epätasaisen alhainen, hakeva ja hakkaava. Ei niinkään humbaava vaan kerrosluku on juuri yli 500 rpm ja ei nouse siitä normaaliin 860 rpm.
Eikö koko Lambdan vaihto aikaisemmin auttanut kun sitten kerran myöhemmin laitoit myös anturin vaihtoon? Oletko jo tehnyt promin päivityksen?- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Comment
-
-
Tulipa nyt eilen sitten vahvistettua oman auton sekoilu nyt ihan täysin.
Pistin merkille jotta jos antaa autolle kunnon kiihdytykset,
niin vika menee heti päälle.
Eli kierrokset alkaa hummaamaan ja kulutus nousee,
tyhjäkäynnillä bensa haisee.
Nyt kun sitten tän päivän ajelin rauhallisesti niin suurin
vika häipyi :lol: eli kierrokset ei hummaa enää, ja kulutus on
vain 2litraa yli normaalin.
Koetapa sitten päätellä että missä vika olis... :lol:
BMW varaosat, tuning & styling!
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
-
Originally posted by ToziTulipa nyt eilen sitten vahvistettua oman auton sekoilu nyt ihan täysin.
Mulla ei syksyllä pysyny oikein päästöt sallituissa niin sillon piti sen takia vaihtaa se lamda..Pommit:
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
Comment
-
-
Mulla taas on päästöt ihan ok. Ainoa on se tyhjäkäynti ja silloin myös bensa haju. Huohotinletku vaihdetiin just, mutta ei minkäänlaista muutosta tapahtunut. Ehkäpä pientä tehokatoa myös kiihdytyksissä. Ei kuitenkaan varmaa tietioa kun auto tuli hankittua helmikuussa...- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Comment
-
-
Originally posted by xtcOriginally posted by ToziTulipa nyt eilen sitten vahvistettua oman auton sekoilu nyt ihan täysin.
Mulla ei syksyllä pysyny oikein päästöt sallituissa niin sillon piti sen takia vaihtaa se lamda..
että se olis hajonnu uudestaan.
Ilmamäärämittarin sais kyllä testattua jos kaveri lainais omastansa,
tulee illaks hommaa.
Yks outo juttu tuli vielä mieleen, jotta välillä ku suurin vika lähtee pois
niin se lähtee yleensä tasaisessa ajossa ja auto niin sanotusti "nytkähtää" hieman, ihan niin ku joku loksahtais kiinni ja
sit kaik toimii "normaalisti"
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
-
Tozi! USKO POIS, se lambda menee uudelleen jos sulla on lämpöshokki -ongelma autossa! Minulla meni talvella lambda kahdessa kuukaudessa.. Lambdan muuten saa vaihettuu takuuseen, jos se menee uudelleen.. eli jos ko. korjaamo ei suostu kohtuullisella hinnalla päivittämään boksia, niin sittenpä vaihtelevat lambdoja siihen autoon lopun ikänsä :lol:
Laakkosellakin suostuivat lopulta selvittämään asian ja myönsivät, että myös 325:ssa 525:sten lisäksi on samaista ongelmaa. Lambda vaihdettiin takuuseen ja minulla kokeiltiin vielä reijän poraamista takavaimentimeen, joten boksia ei oo päivitetty.
Boksin päivityksen hinnaksi arvioivat n. 300-500e.. :(
Lämposhokki ongelmaa on siis E36 325:ssa, joissa ei ole vanos-konetta. Eli valmistettu ennen 5/92.E36 325i ---> E38 740i
Comment
-
-
Originally posted by hevepTozi! USKO POIS, se lambda menee uudelleen jos sulla on lämpöshokki -ongelma autossa! Minulla meni talvella lambda kahdessa kuukaudessa.. Lambdan muuten saa vaihettuu takuuseen, jos se menee uudelleen.. eli jos ko. korjaamo ei suostu kohtuullisella hinnalla päivittämään boksia, niin sittenpä vaihtelevat lambdoja siihen autoon lopun ikänsä :lol:
Laakkosellakin suostuivat lopulta selvittämään asian ja myönsivät, että myös 325:ssa 525:sten lisäksi on samaista ongelmaa. Lambda vaihdettiin takuuseen ja minulla kokeiltiin vielä reijän poraamista takavaimentimeen, joten boksia ei oo päivitetty.
Boksin päivityksen hinnaksi arvioivat n. 300-500e.. :(
Lämposhokki ongelmaa on siis E36 325:ssa, joissa ei ole vanos-konetta. Eli valmistettu ennen 5/92.
Olen varsin tietoinen lämpöshokista, ja sitä varten takapönttöön porattiin reikä kun lambda vaihdettiin. Tällä tosiaan pitäisi välttää se boksin prommaus. Tiedä sitten...
Sitten toinen juttu, VIISAAMMAT OHOI!!
Miten pitäis käynnin muuttua jos se ilmamassamittari otetaan pois käytöstä siitä ilmanputsarin jälkeen???
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
-
Kattokaa myös ettei tulpanreijissä ole öljyä, mä epäilin että taas on mennyt lanta-anturi mutta kulutus tipahti ja kulku koveni jahka kuivasi kutospytys Castrolista :P
Edit: Vanos: kyllä sitä WD-40:stä vähintään yksi purnukka meni.. Anturi on niin vaikeassa paikassa ettei sinne saa mitään sellaista millä saisi kunnolla väännettyä.- 330d E91 LCI - 320d E91 - 330ia M-sport '00 - 325πM coupé '94 - 316i 2.0/4 touring '98 - SLK 230K AMG Designo -
Comment
-
-
Originally posted by Tozi
Miten pitäis käynnin muuttua jos se ilmamassamittari otetaan pois käytöstä siitä ilmanputsarin jälkeen???Pommit:
Audee Q7
Vivaro
2xFL6
Comment
-
-
Originally posted by xtcOriginally posted by Tozi
Miten pitäis käynnin muuttua jos se ilmamassamittari otetaan pois käytöstä siitä ilmanputsarin jälkeen???
Meinaan ku otin sen piuhan eilen irti, niin se hieman muutti kierroksia
ja jatkoi samaan malliin ku aiemminkin, jotta oliskon nyt vika siinä sitten...prkle!
Hitto ko ei saanu eilen testattua sitä kaverin mittaria siihen...
E92 335i -06
ex E46 330Ci -02
ex E46 328i Coupe -99
ex E36 325i Coupe -92
Comment
-
-
Originally posted by ToziOriginally posted by xtcOriginally posted by Tozi
Meinaan ku otin sen piuhan eilen irti, niin se hieman muutti kierroksia
ja jatkoi samaan malliin ku aiemminkin, jotta oliskon nyt vika siinä sitten...prkle!
Hitto ko ei saanu eilen testattua sitä kaverin mittaria siihen...DetroitDieselandia
Comment
-
Comment