Pohjan fiksauksen tökötit...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Miku
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 2624
    • Kajaani

    #1

    Pohjan fiksauksen tökötit...

    eli nyt kertokaas mitkä aineet olette todenneet hyviksi sueraavissa paikoissa mitkä on paikattu... siis kaikki aineet siitä kun puhdas peltipinta--->valmis

    -Lattia (siis auton pohja sisäpuolelta)
    -pyöräkotelot ulkopuolelta
    -pohja kokonaisuudessaan
    -helmat

    entäs kannattaisko hitsi saumoja tiivistä miteenkään erityisemmin.... esim joku sikaflexin tapainen tiivisteliima... vai pelkästään mitä muutenkin tulee pellille.

    ulkonäöllähän ei niin väliä koska mikään paikka ei ole oikeastaan näkyvissä... sit jos joku viitsis laitella näiden aineiden hintoja suurinpiirtein esim happomaali...jne
    TEAM "Peli Menetetty"
    Nyt:
    E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
    E30 320i 2d m20b27 tic project
    E38 728ia
    E46 316i sedan
    Ex:
    3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21
  • TheLoial
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2003
    • 1109
    • Helsinki

    #2
    Hitsisaumojen tiivistykseen Dinitrol ML 1 litran purkki noin 20 euroa. Pensselillä siveltävä.

    Kannattaa laittaa, tekee vedenpitävän pinnan.

    Comment

    • Miku
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 2624
      • Kajaani

      #3
      hep

      ja muutko ei tiedä näistä mitään...?
      TEAM "Peli Menetetty"
      Nyt:
      E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
      E30 320i 2d m20b27 tic project
      E38 728ia
      E46 316i sedan
      Ex:
      3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

      Comment

      • xela
        Bimmer Rookie
        • Sep 2004
        • 141
        • Tampere

        #4
        itse tein vanhakoppa escortin seuraavalla tavalla ja hyvä tuli:

        lattia sisäpuolelta: pohjamaali inerta 2-k, kaikki saumat ja kotelot kotelosuoja-aineella tectyl ml, sitte päällemaalattava kiveniskumassa, lopuksi 2-k epoksimaali teknos teknodur

        helmoihin ennen pintamaalia päällemaalattava kiveniskumassa, raja teipillä kynnyskotelon yläreunaan asti.

        alustan pohjamaali myös 2-k inerta, kaikki saumat ja kotelot ruiskutettavalla kotelosuoja-aineella tectyl ml, sitten koko alustaan pehmeä ruiskutettava alustamassa

        mielestäni tuo pehmeä alustamassa on paras ruostumisen kannalta, lähtötilanne oli hiekkapuhallettu kori

        röpokkämassalla saa hyvän näköisen pinnan lattioihin ja takakonttiin, tulee vielä kestäväkin kun pintamaalaa kunnon värkillä


        inerta maksaa n. 60€ 3l, samoin teknodur

        Comment

        • TheLoial
          Bimmer Enthusiast
          • Mar 2003
          • 1109
          • Helsinki

          #5
          Lisätään vielä jotain...

          Pohjassa ja muissa kulutukselle alttiissa kohdissa on epoksimaali hyvä. Jättää kovan pinnan ja kestää hyvin. Itse käytän PPG:n epoksia ja pohjamaalia, jälkimmäisen koodi taisi olla DP.

          Täällä Jyväskylässä Mestarivärissä epoksi maksaa litran purkissa 18€ ja sen voi sävyttää lähes miksi vaan. Helppo levittää vaikka pensselillä alustaan, ohenteeksi tuli joku yleinen autotallista löytyvä neste, en muista mikä oli.

          Epoksi on kyllä mielestäni paras hitsisaumojen päälle ja muualle, huomattavasti parempia kuin rautakaupan maalit jotka kannattaa jättää ostamatta. Mm. miranol joka on alkydimaalia kuivuu hitaasti ja jättää hieman pehmeän pinnan.

          Akryyli on pohjassa hieman "ohutta", epoksillahan maalataan mm. työkoneita, kuorma-autoja ym.

          Unohda sprayt, eivät kestä pohjassa tai lokasuojissa, omakohtaista kokemusta!

          Jonkun verran käytin autoni pohjaan vanhoja keinohartsimaaleja hyllystä pois, jotka taitavat näinä päivinä olla harvinaisempia. En ole itse ainakaan niihin törmännyt. Kuivuivat nopeasti ja eiköhän nuo siellä kestä yhtä hyvin kuin epoksi.

          Comment

          • Miku
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 2624
            • Kajaani

            #6
            hep

            kuulostaako aivan väärältä?

            kaikki suojattavat sisätilat (lattia,pyörälotelot kontin puolelta, peräkontin lattia, varapyöräkotelo):---> happomaali, päällemaalattava kiveniskumassa, joku halpa 2-k pintaväri. vai epoksi tännekin viimiseksi?ruiskulla tietty kaikki maalataan. saumoihin vaikka tuo ensimmäisenä mainittu aine.

            ulkopuolelta vin kysyä sit myöhemmin uudestaan... nyt ois tarkotus saada ekana sisäpuolelta kondikseen.

            mitä tuo happomaali maksaa kysyn taas kerran? noin suurinpiirtein. mikä olisi ainakin lähes yhtähyvä mutta halvempi?
            Last edited by Miku; 03-05-2005, 21:04.
            TEAM "Peli Menetetty"
            Nyt:
            E30 325i bagged m20b28 stroker cabriolet
            E30 320i 2d m20b27 tic project
            E38 728ia
            E46 316i sedan
            Ex:
            3xE39 4xE36 1xE34 3xE30 4xE21

            Comment

            Working...
            X