problem!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • humala
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 739
    • Kemi

    problem!

    Niin oon tossa vähän etsiskellyt näiltä foorumeilta tähän asiaan liittyvää ja paljon tekstiä kyllä näyttäis löytyvänkin...

    Ongelma siis kuitenki on se että tyhjäkäynti hiukan seilaa kylmänä varsinkin kun hiukan peruuttaa ja kierrokset huopaa sen 200-300...yli 1000 kierroksen ne ei kuitenkaan nouse...
    kuitenkin tätä ei muulloin huomaa mutta kun motarilla päästelee 120-140km/h niin kulutuksen mittari tekee pientä 1-2litran liikettä ja kun painan tallan pohjaan niin kiihdytys on epätasaista eli vähän niinkuin aallonharjalta laskis ja seuraavalle nousis..

    niin että tämmönen probleema autona on 325i E36 -93vm...
    E70 X5 3.0d -07
    E39 530da touring -99
    ex: E36 325i sedan -93
  • Dj Niksperi
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 2435
    • Salo, Finland

    #2
    mahdollisesti ilmamäärämittari olisi rikki.omassa alkoi tyhjäkäynti seilaamaan ja kulutus nousi moottorin varaohjelman takia pilviin.
    BMW F31 318dA M-Sport Edition 2017 BMW E3 3.0s 1973 BMW E30 320i M-Tech I Cabriolet "Old School" // BMW E36 325i Sedan DIY M-sport Jupiter Swing Sport 1966
    Ex: BMW E30 318i 2d "vähän ajettu suomiauto" Toyota Corolla 1.3 DX 12valve 1986 BMW E36 318ti Compact BMW E46 320iA ///M-Sport II 2002 eFlexFuel

    -Team Pussihousu-
    Salo///Works
    sigpic

    Comment

    • humala
      Bimmer Fanatic
      • Mar 2005
      • 739
      • Kemi

      #3
      tjahaa...arvelinkin että siinä voisi ehkä se vika olla käytinpä sitte varsin ilmamäärä anturan piuhaa irti ja homma haiskahti vähän enemmän epävakaalta...
      että oiskos siinä vain paskaa tarttunut anturaan kun pesin yks päivä ilmasuotimen ja öljysin sen että jos sitä suotimen öljyy ois siihen menny...??

      jotenki vaan epäilys on tohon ilman tuloon kun vauhtii on enemmän niin silloin temppuaa..mutta noh pitänee jostain repiä ilmamassa-antura lainaan jospa se sillä sitte toimis...käykö muutes sama antura kaikista e36 bemuista??
      E70 X5 3.0d -07
      E39 530da touring -99
      ex: E36 325i sedan -93

      Comment

      • Vanquish
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1960
        • Hki

        #4
        teepäs "lambda" search!

        Comment

        • humala
          Bimmer Fanatic
          • Mar 2005
          • 739
          • Kemi

          #5
          Tjuu häätyypä tehdä..jospa noi viat alkaa ilmenemään...sitte vielä tossa on jokusen päivän toi vika-tietokone huutanut "check coolant level"
          ilmeisesti herjaa jäähdytysnestettä? mutta nestettä olen lisäillyt ja ei oo toi lähtenyt...että liittyykö toi sit johonkin muuhun vai?

          jonnekki tuntuu välillä tota jäähdytysnestettä katoavan muttei mitään lammikkoa auton allakaan ole näkynyt...oisko termostaatissa mahdollisesti jotain?
          E70 X5 3.0d -07
          E39 530da touring -99
          ex: E36 325i sedan -93

          Comment

          • rahami00
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 306
            • Kirkkonummi

            #6
            Jossakin oli tollaisia vikoja ilmoitettu jos lambda on paskana....

            Comment

            • humala
              Bimmer Fanatic
              • Mar 2005
              • 739
              • Kemi

              #7
              Jeps...kävinpä ostamassa lambdan torniossa sijaitsevasta varaosaliikkeestä KW merkkinen lambda anturi joka on bmw tarvike jossa liittimet niin hintaa rapiat 79 euroa...saas nähdä huomenna miten alkaa auto pelaamaan kun pistelen osia paikoilleen...onkin tuolla peräkontin puolella jo vaikka ja mitä..
              E70 X5 3.0d -07
              E39 530da touring -99
              ex: E36 325i sedan -93

              Comment

              • Naeaetae
                Newbiemmer
                • May 2005
                • 11

                #8
                kommentoihan vielä miten korjauksesi etenee, nimittäin viilettää vikasi samaa rataa kuin minun e34:ssa, ja vian haku on vielä käynnissä...

                Comment

                • humala
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2005
                  • 739
                  • Kemi

                  #9
                  no niin kiitoksia vain kaikille sillä lambdassa vika olikin...nyt auto ottaa ja lähtee koko kierrosalueelta ja käynti tasoittui huomattavasti...vaihdossa meni se 15-20 minuuttia...vanha lambda olikin halpaversio että olikin parempaan vaihto onneksi kuitenki erittäin hyvin ja pätevästi asennettu että liittimetkin oli tallessa..

                  vielä onkin kysymys tuosta "check coolant level" sillä se ei lähtenyt mihinkään...
                  E70 X5 3.0d -07
                  E39 530da touring -99
                  ex: E36 325i sedan -93

                  Comment

                  • naapakka
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2004
                    • 248
                    • Hämeenlinna

                    #10
                    check coolant level = tarkista jäähdytinnesteen pinta. avustaisko yhtää jos sanoisin et katopa se pinta ja anturi paisuntasäiliön pohjassako se oli...vai mikä liitin lieneekää. searchilla lisäohjeet
                    Baijerilainen mutteriwiritelmä

                    Team GOATSE

                    Comment

                    • humala
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2005
                      • 739
                      • Kemi

                      #11
                      Tjuu kyllähän mä oon seuraillut aika ahkerasti tota jäähdytysnesteen pintapuolta ja kyllähän se pysyttelee kohtuudella aina aisoissa välillä sitä kyllä haihtuu jonnekki...kait se antura on pakko vilkaista jossakin vaiheessa mutta anturiltahan se päällisin puolin näyttää oli paskana tai ei...

                      kait se pitää uus ostaa eikait se taida paljoo maksaa...
                      E70 X5 3.0d -07
                      E39 530da touring -99
                      ex: E36 325i sedan -93

                      Comment

                      • blade78
                        Newbiemmer
                        • May 2005
                        • 9
                        • Kempele

                        #12
                        Paisuntasäiliön pohjassa on se anturi... "check coolant level" -ilmoitus tulee sieltä. Mulla oli ainakin toinen sinne menevä johto poikki, eli helppo korjata. Saapas nähhä, tänään menee lambda vaihtoon ittelläki. Toivottavasti kulutus tulee aisoihin, hukassa olleet tehot takas ja pääsee sitte noista pakokaasumittauksista läpi..
                        Joku puhui tuolla että venttiilikopan kannen välistä vuotaa öljyä tulppien koloihin? Miten se oireilee, jos oireilee? Mulla oli vastaavaa havaittavissa tuossa tulpanvaihdon yhteydessä. Ostin jo uuden tiivisteenkin, mutta se oli vain sen reunan tiiviste. Pitää hakee loputkin tiivisteet siihen kanteen ja vaihtaa kaikki kerralla.
                        E36 320i 24v

                        Comment

                        Working...
                        X