Announcement

Collapse
No announcement yet.

Datsun 180B Hardtop coupe SSS klp-810 tekniikanvaihto

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ropo
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2003
    • 648

    Datsun 180B Hardtop coupe SSS klp-810 tekniikanvaihto

    Eli minulla on tälläinen auto ja siihen olis tarkoitus laittaa alkuperäisen tekniikan tilalle bemarin m10 moottori mahdollisesti turbolla. Mitenkähän tälläisen saa muutoskatsastettua? Autossa on alunperin 110hv ja tarkoitus olis saada n.200-300 hevosta. Mutta voishan sen penkittää pienemmillä tehoilla ja sitten kun on katsastettu niin ruuvattaisiin lisää tehoja.
    Onkohan tälläinen muutos ollenkaan mahdollista?
    Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #2
    NO varmaan kannattaisi kysellä datsun foorumista, sillä en usko että täällä moni tietää noista datsuneista, mikä on isoin malli ja mitä se vaattii, jarrut ainakin. tehot. yms, mutta muuten kyllä onnistuu ja katsastaa tielle pikkupainella ja sitten voi ratapäivillä kokeilla isoillakin painella miten liikkuu...
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • ropo
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2003
      • 648

      #3
      Tietääkseni tämä auto on 180b mallisarjan tehokkain auto. Eli tarviikohan silloin alustaan tehdä mitään muutoksia? Jos katsastaa sillä +20% teho ylityksellä eli jotain 130hv

      Olen kyllä kysellyt datsun foorumeillakin mutta ne vaan ovat aika hiljaisia....
      Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

      Comment

      • samtheMan
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 4759
        • Tikkaslovakia

        #4
        Ihan OT: mutta saisitko kuvia tuosta autosta tänne tai mulle sähköpostiin: [email protected]
        Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
        PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

        Comment

        • ropo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 648

          #5
          Originally posted by samtheMan
          Ihan OT: mutta saisitko kuvia tuosta autosta tänne tai mulle sähköpostiin: [email protected]
          Kuvia ei vielä ole kun en ole saanut kameraa lainaan, ehkä ensi viikolla saan kameran kaverilta lainaan, niin sitten voin laittaa.
          Mitä sä muuten niillä kuvilla?
          Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

          Comment

          • jmp2002
            BTCF Member
            • Oct 2003
            • 5727
            • Rovaniemi

            #6
            no jos se on mallisarjan suurin, nii ei muutakun rakentamaan, sillä ei tarvitse alustaan muutoksia..
            E30 325i Touring -89
            E30 325i touring -88 m50tbo
            G20 330e M-Sport -20

            Comment

            • ropo
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2003
              • 648

              #7
              No entäs tuleeko siinä mitään ongelmaa kun alkuperäinen kone on 1.8L ja jos sitten rakentas turbo koneen 2litrasesta bemarin koneesta? Vai pitääkö se olla tuo 1.8L?
              Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

              Comment

              • mika.h
                BTCF Member
                • Mar 2004
                • 799
                • haukipudas

                #8
                eiks moottorin koolle ollu oma prosentti mitä se saa nousta. kyllä toi 2 litranen vielä menee.


                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #9
                  Paljonkohan tuosta mahdolliseti tulee muutos prosentteja jos laatikon ja moottorin apulaitteineen vaihtaa?

                  Kumpiko kannattas ruveta turbottamaan 1.8L vai 2litranen. Kaasutin vehe ois tarkoitus tehä, kun en oikein noiden ruiskujen päälle ymmärrä. Mikä ruiku ois muuten hyvä ja yksinkertainen jos päätyisin ruisku koneeseen?
                  Last edited by ropo; 08-05-2005, 21:18.
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  • mika.h
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 799
                    • haukipudas

                    #10
                    Originally posted by ropo
                    Mikä ruisku ois muuten hyvä ja yksinkertainen jos päätyisin ruisku koneeseen?
                    ensisäikähdyksen jälkeen megasquirt n spark.


                    Comment

                    • jmp2002
                      BTCF Member
                      • Oct 2003
                      • 5727
                      • Rovaniemi

                      #11
                      25% saa kasvaa koneen koko että ei tule ongelmia ja täydellinen kone oli 15% ja laatikkoa en ulkoa muista, mutta tuossa tekniikka osion alus on linkit teknisiin ake:n ohjeisiin..
                      E30 325i Touring -89
                      E30 325i touring -88 m50tbo
                      G20 330e M-Sport -20

                      Comment

                      • sirkus
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 2195
                        • kaustinen

                        #12
                        Moottori apulaittineen 15% ja vaihteisto ja kytkin 9% kardaani täytyy tietty tehdä bmw etu ja datsun takaosista mut siitä tuskin prosentteja tulee eli yhteensä prosentit olis luokkaa 24-25% ei siis tarvii kanta-auto tarkastusta.
                        Ite ainakin laittaisin suoraan 2.0 koneen kun ei siihen ole mitään estettä ja siinä kun on parempi kansi (isommat venat ja kanavat) tilavuushan saa kasvaa 25% eli 1.8+25% riittää helposti. Penkissä täytyy sit hakea lappu jolla todistaa et tehoa on alle sallitun. Onko muuten tuo 110hp din normin mukaan vai japsien jis heppoja jos jälkinmäisiä jää tehoraja alemmas kun käytetään nykyisiä din heppoja.
                        Chrysler 300c crd touring 2010
                        Daily driver
                        Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                        Man cave on wheels
                        Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                        Built not bought
                        V8, only juice&milk come in 2 litres

                        Kawasaki zzr1100 fighter


                        Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                        Comment

                        • Nikkis1
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2003
                          • 74
                          • Raahe

                          #13
                          Ei mitään tekniikanvaihtoa, kun osta multa kone ja laatikko siihen. Alkaa oleen kohta harvinaisia pelejä noi dasset.

                          Comment

                          • ropo
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2003
                            • 648

                            #14
                            Tehot on SAE normin mukaan 110hv ja muistaakseni DIN normin mukaan 96hv

                            Originally posted by Nikkis1
                            Ei mitään tekniikanvaihtoa, kun osta multa kone ja laatikko siihen. Alkaa oleen kohta harvinaisia pelejä noi dasset.
                            On mulla alkuperäinen kone ja laatikko, mutta kone on vaan aika huonokuntoinen, laatikko tosin on ehjä.
                            Mikä kone sulta löytyy?
                            Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                            Comment

                            • Nikkis1
                              Bimmer Rookie
                              • Dec 2003
                              • 74
                              • Raahe

                              #15
                              No olis tallinnurkassa joutilaana toi hardtop 180 sss täydellinen kone ja laatikko. Laturi ja imusarja on muistaakseni irrallaan. Imusarja on yhdelle 45 tupla kaasarille. Toimiva kone kun autosta irti otin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎