Announcement

Collapse
No announcement yet.

M5 (3.6l) kiinnostaisi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jaskak
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 13

    M5 (3.6l) kiinnostaisi

    kiinnostaa kyseinen auto. tulen todennäköisesti sellaisen hankkimaan lähitulevaisuudessa.

    olisi ihan yleistä kysyttävää tälläisestä autosta.

    tuoko mahd. peltisarja + putkisto ilman katalysaattoria lisätehoja? ja onko M5 turhan äänekäs rosteriputkistolla?

    entäpä kulutus? ajotapani on melko rauhallinen ja liikun kaupunkialueella paljon.
  • datzka
    Bimmer Fanatic
    • Jan 2005
    • 778
    • Jyväskylä

    #2
    foorumeilla on juttu jota kutsutaan nimellä search. Mutta sanon silti että googleta vaihteeksi.
    ///M3 97-

    Comment

    • Julle
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2002
      • 659
      • Oulu

      #3
      Originally posted by jaskak
      kiinnostaa kyseinen auto. tulen todennäköisesti sellaisen hankkimaan lähitulevaisuudessa.

      olisi ihan yleistä kysyttävää tälläisestä autosta.

      tuoko mahd. peltisarja + putkisto ilman katalysaattoria lisätehoja? ja onko M5 turhan äänekäs rosteriputkistolla?

      entäpä kulutus? ajotapani on melko rauhallinen ja liikun kaupunkialueella paljon.
      Tuossa ois ensihätään jotain juttua tältä foorumilta:


      Ja tässä linkki ihan pätevälle M5 sivulle jos lontoon murre onnistuu


      Niin ja ämmäläisissä on peltisarjat jo vakiona.

      Comment

      • NHB
        Bimmer Enthusiast
        • Apr 2003
        • 1120

        #4
        Jos tulee suuri kulutus aiheuttaa harmaita hiuksia, niin suosittelen miettimään muita vaihtoehtoja. M-Bemareiden suunnittelussa kulutus ei ole siellä olennaisimmassa päässä listaa.

        Comment

        • Sievälä
          Bimmer Fanatic
          • Apr 2004
          • 529
          • Mänttä

          #5
          Niin ja jos ajotapa on rauhallinen kannattaa ehkä ostaa se 518i tai 520i
          G11 740e msport-17
          G21 320D xdrive msport -19 TAXI

          www.taksisakarisievala.com

          Comment

          • hawkki
            Bimmer Fanatic
            • Oct 2004
            • 458
            • Vuosaari

            #6
            Miten se rosteriputkisto vaikuttas ääniin jos siellä samanverran äänenvaimennusta pönttöjen muodossa on ?

            NHB: omasta kokemuksestani voin sanoa että s50b32 vie tavallisessa ajossa vähemmän bensaa kuin m50b25 (ainakin e36 kopassa asia on näin)

            Comment

            • Julle
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2002
              • 659
              • Oulu

              #7
              On ne äänet rosteriputkella huomattavasti "terävämmät". Johtuu rst:n kovuudesta verrattuna normaaliin teräkseen.

              Comment

              • madeiraschwarz
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 164
                • kpää

                #8
                putki

                mitäs tuo.. eikös m-sarjan putkisto/pakosrj jo sinänsä oo hyvä..
                on vaan sellanen kuva kun tutut on noita sprintti autoja tehny "ämmäläisistä"
                niin on pakosrj jne saanu kyl olla rauhas.. ruisku puolelta sit taasaen voimaa on jalostettu?

                Comment

                • jaskak
                  Newbiemmer
                  • May 2005
                  • 13

                  #9
                  mitäs tuollaiselle 3.6 litraisen M-powerin koneelle voi tehdä tehonnostomielessä? tuoko unichippi, tai Hestec lisää tehoja? Hestecillähän on ilm. sellainen boksi, jonka saa alkuperäiseen johtosarjaan kiinni.

                  luulisi ainakin ilmamäärämittarin korvaamisella MAP-anturilla tuovan vähän lisää virtausta.

                  mulla on tietynlainen mielikuva BMW-henkilöautoista ja sellaiseen mielikuvaan ei sovi 518/520. mulla on ollut kohtuuhyvin kulkevia autoja jo ennestäänkin.
                  luulisi rauhallisen taloudellisuusajon onnistuvan ämmäläiselläkin.
                  Last edited by jaskak; 10-05-2005, 23:36.

                  Comment

                  • Esko
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2002
                    • 11680
                    • Kouvola

                    #10
                    ihme porukkaa täällä ku haluttais tehoa rutkasti mutta kulutus ei saisi olla kuin 5l/100km
                    ehkä siihen virittämiseen ei kannata edes alkaa jos pussi ei kestä bensakuluja

                    mutta asiaan....

                    BMW Scenessä oli revitty 362hv 7200 kierroksella 3.6l koneesta seuraavilla muutoksilla
                    -schrickin jyrkemmät nokat
                    -kanavien kiillotus
                    -tasapainotettu kampiakseli
                    -imupuolta paranneltu
                    -suuttimet vaihdettu
                    -mahlen männät
                    -puristuksia nostettu arvoon 10,8
                    -tehokkaampi bensapumppu
                    -ohjelmoitava moottorin- ja sytytyksenohjausjärj.

                    Comment

                    • Slow_M3
                      Bimmer Fanatic
                      • Dec 2004
                      • 779

                      #11
                      Originally posted by Esko
                      ihme porukkaa täällä ku haluttais tehoa rutkasti mutta kulutus ei saisi olla kuin 5l/100km
                      ehkä siihen virittämiseen ei kannata edes alkaa jos pussi ei kestä bensakuluja

                      mutta asiaan....

                      BMW Scenessä oli revitty 362hv 7200 kierroksella 3.6l koneesta seuraavilla muutoksilla
                      -schrickin jyrkemmät nokat
                      -kanavien kiillotus
                      -tasapainotettu kampiakseli
                      -imupuolta paranneltu
                      -suuttimet vaihdettu
                      -mahlen männät
                      -puristuksia nostettu arvoon 10,8
                      -tehokkaampi bensapumppu
                      -ohjelmoitava moottorin- ja sytytyksenohjausjärj.
                      Joo jos on varaa tehdä tommonen viritys niin ei luulis kiinnostavan että mitä se vehje kululttaa on meinaan aika kalliita heppoja noi lisähepat... alkuperäsethän on nykyään aika halpoja. Oletkos muuten harkinnut 3.8 M5ttä? Voi olla se 25 pollea halvin sillä tavalla

                      Ämmän kulutuksesta sen verran että mulla menee 3.0:n kanssa 12l/100 ja ajotapa ei ole taloudellinen. Ehkä se menis alle kymppiiin jos jaksais mennä siivosti mutta mutta
                      Last edited by Slow_M3; 11-05-2005, 10:01.
                      sigpic

                      Comment

                      • samivaan
                        Bimmer Rookie
                        • Nov 2004
                        • 176

                        #12
                        Ihmeporukkaa täällä, kun jos kysyy kulutusta, luullaan heti että pitää päästä 5l/100km?!?!

                        Ite kun kyselin joku aika sitten 525sen kulutuksia, niin sanottiin että "jos kulutus kiinnostaa niin vaihda merkkiä".
                        Hei haloo missä minäkään sanoin että sen pitäisi viidellä mennä? kyllä sitä on monenlaista kulutusta tähän mennessä nähty, ex jenkki veti varmasti sen +20l/100km ihan millon vaan, ja senkin bensat ostin itse, ja kyllä se kulutus silti kiinnostaa jokaisen omistamani auton kohdalla. Tyhmähän sitä on jos ei kiinnosta mihin rahat menee, vaikka lopulta hyväksyykin sen xx litramäärän joka autoon aina uppoaa.
                        Missä kohtaa jaskak edes sanoi että edes tavoittelee alle 13l/100km kulutuksia? Minun näkemys on se, että hän haluaa tietää paljollako hän pääsee alimmillaan jos tulee paljon "rovaniemi - helsinki" välistä ajoa.

                        Jos oletetaan että jaskak kuitenkin tavoittelee kympin alituksia välillä, niin sitten varmaan kannattaisi katella M3sia?

                        Ettei menisi kokonaan offtopic, niin M5 lienee niitä autoja, jotka kannattaa omistaa sellaisena kuin ne tehtaan jäljiltä on. Isolla rahalla sieltä joitakin hevosia voi saada, (kuten yllä esimerkissä) mutta sitä tuskin noissa tehoissa huomaa. (paitsi siinä legendaarisessa, kun viritys meni pieleen selityksessä "keskikierroksilla on selvästi lisää tehoa")

                        Comment

                        • Hörö
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2004
                          • 223

                          #13
                          Originally posted by jaskak
                          luulisi ainakin ilmamäärämittarin korvaamisella MAP-anturilla tuovan vähän lisää virtausta.
                          Siinä on massamittari, joten eipä ole kovin suurta hyötyä.
                          "Yeah! I'm riding alone and I've drugged my senses
                          There's no one else to take the consequences
                          See when the day is gone free & the night creeps up on me
                          I take my B.M.W that's where I wanna be..."
                          D.A.D. True Believer

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎