Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tukilaakerin kanssa ongelmia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NikiK
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 6

    Tukilaakerin kanssa ongelmia?

    Terve vaan kaikille! Meninpä sitten ostamaan tuolla Autot-osiossa olleen Porilaisen Samin BMW E36:sen. Kaveri kyllä kertoi, että tukilaakeri on loppu ja tästä syystä kolisee (huomaa kyllä ajossakin esim. kuopassa kun perä elää). Eipä viitsinyt kuitenkaan mainita (enkä minä huomannut, koska talvirenkaat olivat tavaratilassa) että se laakerihässäkkä on pamahtanut läpi tavaratilaan asti törröttämään.

    Onko kenelläkään mitään käsitystä/arviota, kuinka tyyris homma tulee olemaan tuon kuntoon saattaminen ja mitä on odotettavissa?
  • pete81
    Bimmer Enthusiast
    • Jan 2004
    • 2056
    • .........

    #2
    Originally posted by NikiK
    Terve vaan kaikille! Meninpä sitten ostamaan tuolla Autot-osiossa olleen Porilaisen Samin BMW E36:sen. Kaveri kyllä kertoi, että tukilaakeri on loppu ja tästä syystä kolisee (huomaa kyllä ajossakin esim. kuopassa kun perä elää). Eipä viitsinyt kuitenkaan mainita (enkä minä huomannut, koska talvirenkaat olivat tavaratilassa) että se laakerihässäkkä on pamahtanut läpi tavaratilaan asti törröttämään.

    Onko kenelläkään mitään käsitystä/arviota, kuinka tyyris homma tulee olemaan tuon kuntoon saattaminen ja mitä on odotettavissa?
    tämänkö?

    Comment

    • pete81
      Bimmer Enthusiast
      • Jan 2004
      • 2056
      • .........

      #3
      ei iskarin yläpää ole korkannu? tuleeko se takapyörän kaarien kohdalta vai mistä läpi?? olisko iskarin yläpään tuki menny paskaksi?? jos on niin helppo laittaa itse.

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Originally posted by pete1981
        ei iskarin yläpää ole korkannu? tuleeko se takapyörän kaarien kohdalta vai mistä läpi?? olisko iskarin yläpään tuki menny paskaksi?? jos on niin helppo laittaa itse.
        Jos noin on niin tuossa ohjeet, helppo homma.

        Edit: Yläkiinnikeen hinta on KL:ssä n.13€/kpl.
        Last edited by Leka; 15-05-2005, 02:12.
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • Bullitt
          BTCF Member
          • Jul 2002
          • 2786
          • Turku

          #5
          Kerran oli yhdessä autossa iskarin yläpää koottu väärin. Siinä oli myös iskarin varsi tunkeutunut tavaratilaan, ja hakkasi jo hattuhyllyä vasten.

          Kuvalinkki

          Kannattaa katsoa, että yllä olevasta linkistä löytyvässä kuvassa näkyvä osa numero 6, eli se prikka tulee sinne myös. Ko. autossa sitä ei ollut, niin siinä kumi otti kaiken rasituksen vastaan, eikä tietenkään sellaista kestänyt, vaan repesi.

          Edit: Niin ja kannattaa tietenkin katsoa, että ei mitään muitakaan osia puutu. Tuskin ne siellä turhaan kuuluu olla.


          Comment

          • NikiK
            Newbiemmer
            • May 2005
            • 6

            #6
            Originally posted by pete1981
            Jep, juuri se!

            Comment

            • pete81
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2004
              • 2056
              • .........

              #7
              Originally posted by NikiK
              Jep, juuri se!
              meikäläisen vanha.

              Comment

              • NikiK
                Newbiemmer
                • May 2005
                • 6

                #8
                Originally posted by pete1981
                meikäläisen vanha.
                Ai jaa, no ihan offtopiccina on pakko kysyä, onko auto ollut sinulla pitkään, millainen historia yms. Voisitko vaikka pistää privana vähän tietoa tuosta autosta, jos siitä jotain tiedät. Olisin erittäin kiitollinen...

                Comment

                • NikiK
                  Newbiemmer
                  • May 2005
                  • 6

                  #9
                  Originally posted by pete1981
                  ei iskarin yläpää ole korkannu? tuleeko se takapyörän kaarien kohdalta vai mistä läpi?? olisko iskarin yläpään tuki menny paskaksi?? jos on niin helppo laittaa itse.
                  Taitaa olla jotakuinkin juuri sellainen. Nappaan kuvia kun kerkeän niin ehkä saadaan vähän lisää selvyyttä tuohon

                  Comment

                  • pete81
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 2056
                    • .........

                    #10
                    Originally posted by NikiK
                    Taitaa olla jotakuinkin juuri sellainen. Nappaan kuvia kun kerkeän niin ehkä saadaan vähän lisää selvyyttä tuohon
                    laitappa kuvia! laitoin sulle privaa!

                    Comment

                    • NikiK
                      Newbiemmer
                      • May 2005
                      • 6

                      #11
                      Höh, eipä tosiaan tullut kuvien laitosta mitään, kun digikamera sanoi työsopimuksensa irti. Samalla viikolla on mennyt myös kännykän softa sekaisin, joten hyvää onnea on ollut matkassa

                      Vein auton viime maanantaina Metro-Autoon, jossa laittoivat iskarin yläpään kuntoon pikahuollossa käytännössä saman tien. Osaa ei ollut, joten kehoittivat hakemaan sellaisen motonetistä. Yläkiinnike maksoi n. 13 euroa ja työt Metrolla 29 euroa, eli kohtuuhinnalla päästiin Nyt menee sitten huomenna auto taas remonttiin, tällä kertaa laitetaan käsijarru (joka ei pidä käytännössä ollenkaan) ja jarrut, joissa on ilmaa tms, koska poljin painuu 1/2 ennen kuin alkaa jarruttamaan... Tämän lisäksi jarrunestemäärän merkkivalo palaa.

                      Kun nämä on saatu kuntoon, on korjattavien asioiden listalla vielä vasemmassa takaovessa olevan kolhun suoristaminen ja oven maalaus, ovipahvin kiinnikkeiden uusiminen ja maalipinnan myllytys/vahaus. Tämän lisäksi kuskin ikkuna kallistuu vinoon suljettaessa (joten ikkunaa pitää avittaa kädellä, että saa kiinni, mistä lie johtuukaan...), sisävalon "ovi auki" asento ei toimi, vaan valo palaa koko ajan ja etusumuvalot eivät toimi...

                      Edessä on myös öljynvaihto, sekä jakopäähihnan vaihto (mitään tietoa, kuinka arvokas operaatio?)

                      Kaikenlaista pientä laittoa siis, mutta toivottavasti ei mitään sen suurempaa.

                      Comment

                      • HJP
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2004
                        • 1282
                        • Helsinki

                        #12
                        Helppo homma tuo yläpään laakerin vaihto, itse juuri vaihdoin maanantaina nuo omaan peliin molemmille puolille, aikaa kesti aloittelijalta ilman nosturia alle tunti. Varmaan aika yleinen vika, että se holkki irtoaa tuosta laakerista, ja iskari pääsee tämän vuoksi elämään yläpäästä.

                        Huomenna pitäisikin sitten muita kumeja alkaa vaihtelemaan, jotta saisi alustan taas hyvään kuntoon kesää varten.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎