Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbiini kilkuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    Turbiini kilkuttaa

    Minkälainen rakenne on sillä systeemillä joka välittää voiman moottorilta automaatille...
    milläs nimellä sitä ny sit kutsutaan... vauhtipyörä kytkin momentin muunnin tai joku tällänen... =(

    No ongelman ydin on se että omasta autosta sieltä seudulta kuuluu erikoista kilkutusta kun auto käy paikallaan tyhjäkäynnillä.

    ajatus on se et siellä saattais olla jotain irti. mutta mitä??? ku en tiiä siit rakenteesta yhtään mitään... auttakee ja vinkkei voi myäs antaa miten sais korjattua ja paljon sellanen tulis maksamaan...
    Last edited by Ändi; 24-05-2005, 13:52.
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92
  • Bullitt
    BTCF Member
    • Jul 2002
    • 2786
    • Turku

    #2
    Mikä auto sulla on?


    Comment

    • Leka
      BTCF Member
      • Sep 2003
      • 7701
      • Vilppula

      #3
      Originally posted by Ändi
      Minkälainen rakenne on sillä systeemillä joka välittää voiman moottorilta automaatille...
      milläs nimellä sitä ny sit kutsutaan... vauhtipyörä kytkin momentin muunnin tai joku tällänen... =(

      No ongelman ydin on se että omasta autosta sieltä seudulta kuuluu erikoista kilkutusta kun auto käy paikallaan tyhjäkäynnillä.

      ajatus on se et siellä saattais olla jotain irti. mutta mitä??? ku en tiiä siit rakenteesta yhtään mitään... auttakee ja vinkkei voi myäs antaa miten sais korjattua ja paljon sellanen tulis maksamaan...
      Turbiinihan se on puhekielessä... Vakioturbiineja ei ole yleensä tehty avattaviksi/korjattaviksi, kisamallit on taas eri juttu.

      Tuossa jonkun turbiinin leikkauskuvaa.

      sigpic

      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


      Comment

      • Ändi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1292
        • Pori

        #4
        e36nen mulla.

        Pyöriiks toi turbiini kokonaisuudessaan. eli toi ulkokehäkin???

        sitä vaan meinaan ku siellä lootan ja moottorin välissä on sellanen joku ihmeen tirkistys reikä ja siit ku kattelee auton olleessa käynnissä joku iso pyörylä sielä pyörii... ilmeisesti just tää turbiini. tyhjäkäynnillä sieltä kuuluu sellasta kilkutusta... ei mitenkään säännöllistä mut aina sillon tällöin.. luulin eka et joku pelli jossain resonoi mut sieltä se tulee...

        Mitäs siellä vois olla irtonaista??
        sigpic
        E46 2d 330 -02
        EX.
        E36 2d 328 -97
        e92 335d -07
        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
        Bmw 325 iA 2D -93
        Bmw 325 4d -92

        Comment

        • Ändi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1292
          • Pori

          #5
          Laitetaan nyt kuvakin... nuoli osottaa sinne kyseiseen reikään josta edellisessä postauksessa kerroin.

          <vähä on paikat öljyssä>
          sigpic
          E46 2d 330 -02
          EX.
          E36 2d 328 -97
          e92 335d -07
          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
          Bmw 325 iA 2D -93
          Bmw 325 4d -92

          Comment

          • Hemi
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2004
            • 18880
            • Pirkanmaa

            #6
            "Kilkutus" todennäköisesti tulee turbiinin ja öljypumpun välisestä liitoksesta.Tämä taas johtuu siitä että laatikon etupään akseloinnin laakeri näyttäisi olevan loppu. Stefa ei enää pysty pitämään tästä syystä öljyjä takanaan josta syystä ko.öljyvuoto on nähtävissä. Remontti on edessä...ikävä kyllä. Mitä pikemmin, sitä enemmän säästyy tavaraa täystuholta.

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #7
              Turbiinin kaulastakin voi myös olla pala haljennut irti ja se pala pääsee kilkattamaan siellä ja valuttaa öljyn pihalle joko halkeamasta tai sitten siitä syystä että se pala on rikkonut stefan. Tämmöisen olen nähnyt parissa Moparin TF-904:ssa, mutta noissa tapauksissa selvittiin onneksi vielä turbiinin ja stefan vaihdolla.
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Ändi
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 1292
                • Pori

                #8
                hemi/leka...

                Minkä hintasesta remontista nyt puhutaan???
                sigpic
                E46 2d 330 -02
                EX.
                E36 2d 328 -97
                e92 335d -07
                330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                Bmw 325 iA 2D -93
                Bmw 325 4d -92

                Comment

                • 525TDS Touring
                  Bimmer Fanatic
                  • Oct 2004
                  • 483
                  • Sahalahti

                  #9
                  Kilkuttaa voi myös silloin jos vetolevyn pultit on löysällä. Toi öljy kyllä näyttäis olevan tullu koneen etupäästä.
                  Ex-525TDSa Touring -98
                  Ex-MB E220T CDi -02
                  E61 520D -09
                  F11 518d -16

                  Comment

                  • Ändi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1292
                    • Pori

                    #10
                    joo suurin osa ainakin siitä öljystä on peräsin keulasta..
                    sigpic
                    E46 2d 330 -02
                    EX.
                    E36 2d 328 -97
                    e92 335d -07
                    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                    Bmw 325 iA 2D -93
                    Bmw 325 4d -92

                    Comment

                    • Leka
                      BTCF Member
                      • Sep 2003
                      • 7701
                      • Vilppula

                      #11
                      Originally posted by Ändi
                      hemi/leka...

                      Minkä hintasesta remontista nyt puhutaan???
                      Jotain hintoja on joskus täälläkin ollut, mutta luulen että Hemillä on tarkempaa tietoa tuosta. Jenkkilaatikoiden remppaminen on lähes ilmaista verrattuna ZF:n laatikoihin...
                      sigpic

                      BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                      Comment

                      • Ändi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2004
                        • 1292
                        • Pori

                        #12
                        Tuli sit otsikkokin editoitua.

                        Huomasin sellasen asian ku nostan kierrokset n 1000rpm niin kilkutus häviää...
                        niin ja ei ajossa kilkuta eli pelkästään tyhjäkäynnillä n 800rpm...

                        sit soittelin yhteen automaattilaatikko spesiaali firmaan..
                        Asentaja sanos et saattaa olla vetolevyn pultit löysällä, ja et ne pystyis kiristään sieltä alaluukusta tai sitten startin reijästä.... Jollain kokemusta tälläsestä hommasta????

                        sit se asentaja myös sano et on aika paha arvioida missä vika pelkän kilkutuksen tähden ku voi olla ihan missävaan. voi olla ettei vikaa ees löydy ja laatikon läpikäynti tulis maksaan n 1200egee...

                        jäi vähän sellanen kuva et pitäis ajaa vaan niin kauan et hajoo niin sit vast kantsii rempata... :( . kerpele...

                        Mut jos jollain nyt ois tietoo tost vetolevyn kiristämisestä niin tietoo kiitos tänneppäin...

                        Kiitti jo etukäteen.
                        sigpic
                        E46 2d 330 -02
                        EX.
                        E36 2d 328 -97
                        e92 335d -07
                        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                        Bmw 325 iA 2D -93
                        Bmw 325 4d -92

                        Comment

                        • mukko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2003
                          • 5965
                          • Uleåborg

                          #13
                          No kannattanee kuitenkin kaikki mahdolliset löystymät kiristää jos siihen mahdollisuus, jos toinen vaihtoehto on ajella vain kunnes kilahtaa lopullisesti.
                          -- Official member of BTCF-Sauna Team --

                          Save the World, Fuck The Fuel Economy
                          Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

                          Comment

                          • Hemi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2004
                            • 18880
                            • Pirkanmaa

                            #14
                            ...jos tuo öljy tosiaan on tullut jostain muualta kuin laatikosta?, on turbiinin pulttien aukiolo jopa todennäköistä. Kiristä/kiristytä/tarkistuta pultit MAHDOLLISIMMAN pian.

                            Comment

                            • Leka
                              BTCF Member
                              • Sep 2003
                              • 7701
                              • Vilppula

                              #15
                              Originally posted by Hemi
                              Kiristä/kiristytä/tarkistuta pultit MAHDOLLISIMMAN pian.
                              Ja jotain purettavaan liitokseen tarkoitettua lukitetta kierteisiin.
                              sigpic

                              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎