Announcement

Collapse
No announcement yet.

Turbiini kilkuttaa

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    #16
    Onks kukaan tehny tollasta ennen??
    Mistä miten ja millä???

    kattavat kysymykset

    Lähen huomenna 2viikkoo rovajärvelle ja auto jää tyttöystävälle. toivotaan et kestää sen aikaa :(
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92

    Comment

    • Hemi
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2004
      • 18880
      • Pirkanmaa

      #17
      Tuota, tuota... Itse en kyllä ajaisi sillä kuin korkeintaan välttämättömän siirtoajon nosturille ennenkuin homma olisi tsekattu. Skenaariot on sen verran arvokkaat ja työvaltaiset että tuon poissulkeminen on pikkujuttu. Hakkaa nyt vähintäänkin vetolevyn kiinnytykset sekä turbiinin pultit/kierteet paskaksi. Pidenpään jatkuessaan laatikon etupään laakerointi+pumppu on myös kaputt. Eiköhän sieltä koneen ja laatikon välisestä suojapellistä pitäisi löytyä jokintarkastus/kiristysluukku.
      Jos ei, niin startti irti ja sitä kautta.

      Comment

      • -Tapi
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 3117
        • Välisuomi

        #18
        Yleensä noissa pääsee pienen kiroilun avustamana pulttien päitä kiristelemään yksi kerrallaan (17 mm kiintoavain hieman taivutettuna sopi M20 ja ZF-yhdistelmään hiekkapellin löysäyksen jälkeen). Pultit jos ovat löysällä, sen ei pitäisi vaikuttaa öljyvuotoihin. Pultit eivät johda öljytilaan vaan ovat kiinnihitsattuja natsoja. Jos turbiini pääsisi kellahtelemaan, voisi sen akselitiiviste kulua nopeasti tai rikkoutua ja öljy voisi tulla sieltä (olihan öljy punaista?).

        Normaalitilanteessahan pultit vain vetävät turbiinin kiinni vetolevyyn ja voima välittyy keskikartion kautta, pultteihin ei kohdistu juurikaan voimaa.

        Turbiinin huolto ZF:lle maksaa noin 300 €. Tässä turbiini sorvataan auki, puhdistetaan ja tarkastetaan sisältä ja mahdollisesti vaihdetaan spooriosa akselin vastakappaleesta sekä laakerointi. Kuluvia osia sen sisällä ei juurikaan ole.
        ---

        Comment

        • Ändi
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2004
          • 1292
          • Pori

          #19
          kuka tekee länsisuomessa turbiinin huoltoja??

          Löytyiskö tästä aiheesta räjäytys kuvaa etkasta tai jostain...

          tsekkasin moottorin alle niin pakosrjan alla on luukku mist mahollisesti sais tehtyä tän homman...
          sigpic
          E46 2d 330 -02
          EX.
          E36 2d 328 -97
          e92 335d -07
          330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
          Audi S4 -99 (324hp/497nm)
          Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
          Bmw 325 iA 2D -93
          Bmw 325 4d -92

          Comment

          • pete81
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 2056
            • .........

            #20
            tuolta nyt jotain näkee. tiedä onko hyötyä noista kuvista.

            Comment

            • Leka
              BTCF Member
              • Sep 2003
              • 7701
              • Vilppula

              #21
              Originally posted by Ändi
              kuka tekee länsisuomessa turbiinin huoltoja??
              P.Nätkin Pori.
              Uusiniityn teollisuusalue
              PL 11 28601 PORI Puh: 02-6486677 Fax: 02-6486487
              sigpic

              BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


              Comment

              • Hemi
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2004
                • 18880
                • Pirkanmaa

                #22
                Tässä nyt kuitenkaan tuskin on tarvetta turbiinin huollosta. Toisaalta käytettyjä turbiineita kyllä löytyy 50-100€ haarukkaan joten tämä ei ole se varsinainen murhe/ongelma. Jos/kun turbiinin-vetolevyn pultit on pitkään irti, pääsee turbiini "twistaamaan" pituussuunnassa päin öljypumppua. Samalla etupään keskitys löystyy, jolloin turbiinin laakerointi sanoo sopimuksensa irti jossain vaiheessa. Samalla tietysti laatikon öljyt on pitkin pohjaa, kun stefa ei saa pidettyä öljyjä takanaan.

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #23
                  Mikä muuten loppujen lopuksi oli vika?

                  Comment

                  • Ändi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2004
                    • 1292
                    • Pori

                    #24
                    en tiä ku auto meni paaliin ennen ku laatikko loppujen lopuks hajos =\
                    sigpic
                    E46 2d 330 -02
                    EX.
                    E36 2d 328 -97
                    e92 335d -07
                    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
                    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
                    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
                    Bmw 325 iA 2D -93
                    Bmw 325 4d -92

                    Comment

                    • Hemi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2004
                      • 18880
                      • Pirkanmaa

                      #25
                      Ongelma ratkaistu:
                      Last edited by Hemi; 25-02-2006, 00:39.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #26
                        Eli vetolevyn yksi sakara poikki.

                        Comment

                        • Mr_Horsepower
                          Bimmer Rookie
                          • Mar 2006
                          • 112
                          • Kouvola

                          #27
                          Originally posted by Ändi
                          Minkälainen rakenne on sillä systeemillä joka välittää voiman moottorilta automaatille...
                          milläs nimellä sitä ny sit kutsutaan... vauhtipyörä kytkin momentin muunnin tai joku tällänen... =(

                          No ongelman ydin on se että omasta autosta sieltä seudulta kuuluu erikoista kilkutusta kun auto käy paikallaan tyhjäkäynnillä.

                          ajatus on se et siellä saattais olla jotain irti. mutta mitä??? ku en tiiä siit rakenteesta yhtään mitään... auttakee ja vinkkei voi myäs antaa miten sais korjattua ja paljon sellanen tulis maksamaan...
                          kuuluko kyseinen kalkatus vain kylmänä?!?

                          Comment

                          • janke
                            Bimmer Enthusiast
                            • Nov 2010
                            • 3667
                            • seinäjoki

                            #28
                            Tätä en aikasenmin löytänyt, joten kuinka mahdollista tuossa minun auton turbiinissa on että siellä on jotkut pultit saattaneet löystyä? Just samankaltainen ongelma tässä tarinassa kun minun autossa.:think
                            Bmw 316 E30 -88

                            Comment

                            • Rado
                              Bimmer Fanatic
                              • Feb 2006
                              • 716

                              #29
                              Kilkattaa tyhjäkäynnillä & kun ei veto päällä ?
                              Ääni ei kuulu selvästi tai häviää kokonaan kun veto päällä ?

                              Comment

                              • janke
                                Bimmer Enthusiast
                                • Nov 2010
                                • 3667
                                • seinäjoki

                                #30
                                Originally posted by Rado View Post
                                Kilkattaa tyhjäkäynnillä & kun ei veto päällä ?
                                Ääni ei kuulu selvästi tai häviää kokonaan kun veto päällä ?
                                Sellanen raksutus kuuluu tyhjäkäynnillä ja kun nostaa kaasua niin raksutus voimistuu. Ajaessa ei ainakaan koppiin kuulu, mutta raksutus kuuluu kyllä kun ikkuna auki ja ajaa seinänvierustan läheltä, niin sitten sen kuulee.
                                Bmw 316 E30 -88

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎