Announcement

Collapse
No announcement yet.

m3 vedenlämpötila-anturi

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ville69
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 91
    • helsinki

    m3 vedenlämpötila-anturi

    Saisiko jotenkin mitattua yleismittarilla toimiiko em. anturi? Autossani ei toimi em. mittari ja ostin Laakkoselta uuden anturin, mutta ei toimi vieläkään. Kokeilin aluksi vahingossa väärällä anturilla ja mittari näytti kokoajan tappiin punaiselle... Uudella anturilla ei näytä mitään ja tämä uusi on kuulemma ( Laakkoselta) varmasti oikea. Johdot ja mittaristo ilmeisesti toimii kun käänti väärällä anturilla sen tappiin.
  • ville69
    Bimmer Rookie
    • Nov 2004
    • 91
    • helsinki

    #2
    ilmeisesti ei ole tietoa asiasta tai sitten se on niin tyhmä kysymys, ettei kukaan viitsi vastata.

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      En tiedä millanen anturi siinä on mutta yleensä kylmänä kilo-ohmeja ja lämpösenä alle 1000 ohmia
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • Tzeimi
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2004
        • 2067
        • Banshee - Jyväskylä

        #4
        Tarvike VDO mittari toimii alkup. anturin kanssa hyvin. Kattila, liesi, vettä, akku, sähköjohtoa... selviää anturin kunto.
        Ei ilolla rajaa kun M2:lla ajaa.
        & 02 tulpo saniteetti dyno




        Älä väkisin, ota isompi vasara.
        If the car hasn´t been worth racing it´s not worth having

        Comment

        • tihuovin
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2003
          • 1422
          • Oulu

          #5
          Muistaakseni sen pystyy mittaamaan, tosin resistanssiarvoja en muista. Huomioi että resistanssia EI MITATA sen lämpöanturin kahden pinnin välistä (ainakaan vanhemmissa benareissa, esim. E23).

          Anturissa on kaksi pinniä; toinen pinni on varoitusvaloa varten, toinen lämpömittaria varten. Eli mittaa resistanssi pinnin ja maan väliltä.
          * Toisen pinnin ja maan välillä se on ääretön (se on sitten se varoitusvalon pinni). Resistanssi on 0 ohmia kun kone keittää => varoitusvalo syttyy lämpömittariin/välkkyy lämpömittarissa.
          * Toisen pinnin ja maan välillä pitäisi olla joku tietty resistanssi, joka vaihtelee lämpötilan mukaan.

          Vika voi olla myös johdotuksessa, johto joma vie signaalin anturilta mittarille syystä tai toisesta pätkii. On joko melkein poikki tai sitten kuori rispaantunut ja se ottaa maihin. Toki kyseessä voi olla myös kosketushäiriä jossain liittimessä, joko anturin liittimessä tai sitten siinä matkalla mittarille.

          Timo

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎