Announcement

Collapse
No announcement yet.

3271 ongelma???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SupiCas
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 2

    3271 ongelma???

    Elikkäs, semmonen homma on et: kun auto on käynnissä, niin ei voi käyttää öljytikkua pois eikä oljyn korkkia auki tai auto sammuu... normaalia????

    ja miten ihmeessä saa 320 -84 mittariston irti??

    valkoista töhnää on öljykorkissa ja öljy tikussa... onko se kondensi vettä?? koska ei tuo keitä eikä nosta lämpöjä...
  • mika68
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1966
    • ......

    #2
    Originally posted by SupiCas
    Elikkäs, semmonen homma on et: kun auto on käynnissä, niin ei voi käyttää öljytikkua pois eikä oljyn korkkia auki tai auto sammuu... normaalia????

    ja miten ihmeessä saa 320 -84 mittariston irti??

    valkoista töhnää on öljykorkissa ja öljy tikussa... onko se kondensi vettä?? koska ei tuo keitä eikä nosta lämpöjä...
    Toi eka juttu ei todellakaan ole normaalia, mutta miks ihmeessä pitäis saada öljytikku tai öljykorkki auton käydessä IRTI???

    Mittaristo irroitus:
    1. pahvinen suoja ratin alta irti
    2. mittariston alla oleva muovi suoja irti (2kpl muttereita takana)
    3. sen alta 4kpl ruuveja irti
    4. mittariston ylälaidasta 2kpl ruuveja irti
    5. muovi kehä pois
    Muistaakseni lähtee sen jälkeen vetämällä ulos?
    6. piuhojen liittimet irti mittarin takaa
    7. mittarit ratin välistä ja HOBLAA mittarit ovat irti!

    Aikaa menee osaavalla max. vartti+ pullo karhua...

    Koneesta vuotaa kansipahvi/kansi halki, ikävä kyllä!!!!!!!

    Comment

    • bmwm5
      Bimmer Rookie
      • Nov 2002
      • 136
      • Lohja

      #3
      On täysin normaalia, että BMW sammuu/meinaa sammua, kun ottaa öljykorkin/tikun pois auton käydessä.
      BMW 850i

      www.motorheaven.fi

      Comment

      • Leka
        BTCF Member
        • Sep 2003
        • 7701
        • Vilppula

        #4
        Siihen otsikkoon voisi hieman panostaa...

        Originally posted by SupiCas
        ja miten ihmeessä saa 320 -84 mittariston irti??
        Hakuakin voi käyttää: http://www.btcf.fi/forum/showthread....2A+mittariston
        sigpic

        BMW E34 535 -92 -Dodge Challenger conv. 451 -71


        Comment

        • SupiCas
          Newbiemmer
          • May 2005
          • 2

          #5
          Originally posted by mika68
          Toi eka juttu ei todellakaan ole normaalia, mutta miks ihmeessä pitäis saada öljytikku tai öljykorkki auton käydessä IRTI???

          Mittaristo irroitus:
          1. pahvinen suoja ratin alta irti
          2. mittariston alla oleva muovi suoja irti (2kpl muttereita takana)
          3. sen alta 4kpl ruuveja irti
          4. mittariston ylälaidasta 2kpl ruuveja irti
          5. muovi kehä pois
          Muistaakseni lähtee sen jälkeen vetämällä ulos?
          6. piuhojen liittimet irti mittarin takaa
          7. mittarit ratin välistä ja HOBLAA mittarit ovat irti!

          Aikaa menee osaavalla max. vartti+ pullo karhua...

          Koneesta vuotaa kansipahvi/kansi halki, ikävä kyllä!!!!!!!
          Vai että kansi pahvi palanu... noh, paljonkohan semmonen kustantaisi??

          oon kyllä irrottanu mittariston ympäriltä kaikki irti lähtevä vaan mittaristo ei vaan sovi tuleen ulos... ottaa ne yläpuoliset muovikiinnikkeet vastaan..
          eikö periaatteessa auton kuuluisi tehdä painetta jos knsi olisi halki, siis että auto on käynnissä ja painesäiliön korkki on auki... kaverin opelista kun meni kansi halki ja siit otti korkin pois ni vesi lenti... mut en sit tiiä näistä bemuista... sanokaas te!

          Comment

          • Eepo
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 5388
            • Tampere

            #6
            Kyllähän siel on kansivika/kansipahvi sökö jos öljyntäyttö korkissa on valkoista smegmaa, on vedet ja öljyt sekaisin...valitettavaa mutta totta.

            Ota ratti pois niin kyllä se sieltä lähtee...
            -Harley Davidson Sportster - 89-
            -Harley Davidson softail -89-
            -Suzuki PV50 -86-

            Comment

            • tihuovin
              Bimmer Enthusiast
              • Dec 2003
              • 1422
              • Oulu

              #7
              Itse olen (onnistuneesti ja naarmuttamatta pleksiä) ottanut mittariston E23:sta irti irroittamatta rattia. Useampaankin kertaan. Jujuna eli villakoiran ytimenä on laittaa pehmeä kangas ensin rattiakselin päälle. Sitten rattia käännetään sopivaan asentoon sitä mukaan kun mittaria "ujutetaan" pois. Eli hyödynnetään ratin puolien välisssä olevaan suurinta väliä.

              Tosin E30:n ratti saattaa olla sen verran pienempi, että ei välttämättä onnistu ilman ratin irroitusta.

              Jos "maitokahvia" löytyy öljykorkin alta sekä mittatikusta, kannentiiviste vuotaa mitä suurimmalla todennäköisyydellä. Eli älä aja sillä ennenkuin tiiviste on vaihdettu. Moinen "smegma" ei paljoa laakereita voitele. Nyt saatat selvitä tiivisteen vaihdolla. Jos ajelet, joudut vaihtamaan kohta myös laakerit, männänrenkaat, nokka-askelin, nostimet yms., eli kaikki voitelua vaativat osat.

              Timo

              Comment

              Working...
              X
              😀
              🥰
              🤢
              😎
              😡
              👍
              👎