Announcement

Collapse
No announcement yet.

lisää tehoa takuulla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • petri lagerstedt
    Newbiemmer
    • May 2005
    • 2

    lisää tehoa takuulla

    mulla on -97 320cia aj.120tkm.
    mikä firma pääkaupunkiseudulla voi hoitaa tehonlisän poraamatta ja pilaamatta.esim remmiahdin tms.?mitähän maksaisi?ja kuinka paljon olis turvallista ottaa irti?
    [email protected]
  • karhunen
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2004
    • 490
    • Helsinki

    #2
    Vaikka Sporttiauto remmittää, http://www.sporttiauto.com/fin/index.php?cmd=71,xxxx

    Saako noin uusia muka ahtaa ?
    Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
    Ex: E30 316i 04/'90
    Ex: E28 Hartge H5S "528i"

    Comment

    • t1mo
      BTCF Member
      • Dec 2004
      • 129
      • Espoo

      #3
      Miksei sais?
      BMW 320i Coupé
      Yamaha YZF-R6

      Comment

      • mukko
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2003
        • 5965
        • Uleåborg

        #4
        Rahalla saa kaikkea.
        -- Official member of BTCF-Sauna Team --

        Save the World, Fuck The Fuel Economy
        Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

        Comment

        • pete81
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2004
          • 2056
          • .........

          #5
          pussitestitkin puoli ilmasia kyllä sille hintaa tulee et saa leimalta läpi, vai meinaatko käyttää remmin kans leimalla?

          Comment

          • petri lagerstedt
            Newbiemmer
            • May 2005
            • 2

            #6
            Originally posted by pete1981
            pussitestitkin puoli ilmasia kyllä sille hintaa tulee et saa leimalta läpi, vai meinaatko käyttää remmin kans leimalla?
            antaa sit paskan olla, loppu riitely

            Comment

            • Keimo
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2003
              • 2032
              • Kekkoslovakia

              #7
              No onnistuuhan se, mutta vähäpäästöisiin autoihin vaaditaan kalliit päästömittaukset ja niiden läpäiseminen edellyttää puolestaan kallista osaa ja osaamista.

              Mutta rahallahan nuo saa.

              Comment

              • Luntti
                2Wheel Driver
                • Jul 2003
                • 5021
                • Yka

                #8
                Saatan olla hakoteillä, mutta kai remmin saa laittaa tuoreempiin autoihin.
                Turbo onkin juttu toinen. Kun remmillä katsastaa, pitää näyttää toteen paljonko koneessa on tehoja. Tehot ei saa nousta yli 25%. Jotenkin näin, itsellä ei ole kokemusta.

                Comment

                • Juhis
                  BTCF Honorary Member
                  • Jul 2002
                  • 19175
                  • -

                  #9
                  Eihän (suurin) ongelma ole kuin siinä, että auton täytyy turbon tai remmin asennuksen jälkeen säilyä vähäpäästöisenä. Ja tämä täytyy pystyä todistamaan. Uudempien autojen osalta vaihtoehtoja on pari, joko VTT:n tai vastaavan tutkimuslaitoksen vähäpäästöisyysnormin mukainen testiohjelma kyseiselle autolle eli ns. pussitesti. Toinen vaihtoehto on sellaisen turbo- tai remmisarjan asentaminen, joka sisältää TUV tms paperit, jotka todistavat auton vähäpäästöisyyden säilyvän myös sarjan asennuksen jälkeen. Jos moottoria ahdettaessa käytetään kaikkia sarjaan kuuluvia komponentteja, ei kallista päästömittausta tarvita, vaan sarjan valmistajan todistus pitäisi riittää.

                  Itse alkuperäisen viestin kirjoittajan kysymykseen vastaan, että helpoin tapa lisätä suorituskykyä, on myydä auto ja ostaa jo valmiiksi tarpeeksi tehokas malli, jonka suorituskyky täyttää omat vaatimukset.
                  All good things come to those who wait.

                  Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                  Sound Factory Bar & Nightclub

                  Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Näinhän se ikävä kyllä on kuin Juhis tuossa edellä jo totesi.
                    Olen nyt itse koettanut taistella tällaisen paketin asentamisen puolesta ilman VTT:n pussitestiä http://www.enem.se/lysholm.asp (ja valikosta nyheter) , mutta ei tunnu Suomalaiselle viranomaiselle riittävän valmistajan ja/tai TUV speksit.
                    Vähäpäästöisyys kun ilmeisesti on joka tapauksessa aina tapauskohtainen(alustanumerokohtainen), jolloin mikään yleishyväksyntä ei tunnu kelpaavan.
                    ainoaksi vaihtoehdoksi jää tällä hetkellä tuo 1200€:n arvan ostaminen...
                    Aivan järjetöntä touhua viritellä uudehkoa vaparikiesiä ja puhun nyt kokemuksesta...
                    Last edited by Hemi; 21-05-2005, 00:40.

                    Comment

                    • jartsa02
                      BTCF Member
                      • Jun 2003
                      • 1131
                      • Helsinki

                      #11
                      Originally posted by Hemi
                      Näinhän se ikävä kyllä on kuin Juhis tuossa edellä jo totesi.
                      Olen nyt itse koettanut taistella tällaisen paketin asentamisen puolesta ilman VTT:n pussitestiä http://www.enem.se/lysholm.asp (ja valikosta nyheter) , mutta ei tunnu Suomalaiselle viranomaiselle riittävän valmistajan ja/tai TUV speksit.
                      Vähäpäästöisyys kun ilmeisesti on joka tapauksessa aina tapauskohtainen(alustanumerokohtainen), jolloin mikään yleishyväksyntä ei tunnu kelpaavan.
                      ainoaksi vaihtoehdoksi jää tällä hetkellä tuo 1200€:n arvan ostaminen...
                      Aivan järjetöntä touhua viritellä uudehkoa vaparikiesiä ja puhun nyt kokemuksesta...
                      Niin, toi vähäpäästöisyys ei ole se tekijä, mikä tekee tuosta mittauksesta alustanumerokohtaisen, vaan kun kyseessä on vaatimuksenmukaisuuden osoittamiseksi tehty testi, niin se pätee vain testatulle autolle. Tämä sama alustanumerokohtaisuus tulee vastaan myös muissa testeissä, mitä joissain tapauksissa saattaa tulla vastaan. Tyyppihyväksyntätestit on sitten eri juttu ja ne pätee sitten muille samanlaisille vehkeille.

                      Tohon AKE:n kantaan noista TUVin testeistä on tässä myös ihan työn merkeissä törmätty yhen ajoneuvomallin kanssa jo muutamaan kertaan, AKElle kun ei oikeen kelpaa noi TUVin laput, kun tota TUViä ei löydy AKE:n hyväksymien labrojen listalta. Tossa tapauksessa on jouduttu kylläkin tekemään paljon muitakin vaatimuksenmukaisuustestejä ton "huippukalliin" VTT:n testin lisäksi: alusta, jarrut, turvalaitteet ja sitten vielä lisäksi ajoneuvojen EMC-direktiivin (95/54/EY) mukaiset testit, joita mä teen työkseni, ja tässä setissä on tainnut toi TUV-ongelma tulla useampaan kertaan vastaan.

                      Toi VTT:n testin hinta nyt on aikas halpa näihin muihin testeihin verrattuna; mäkin kun teen ajoneuvolle noita 95/54/EY:n testejä, niin tuntivelotus on 410€ tunnilta + alv ja aikaa siihen menee about yksi päivä ja siihen sitten vielä paperihommat päälle ..
                      BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14

                      Comment

                      • Keimo
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 2032
                        • Kekkoslovakia

                        #12
                        Originally posted by jartsa02
                        Niin, toi vähäpäästöisyys ei ole se tekijä, mikä tekee tuosta mittauksesta alustanumerokohtaisen, vaan kun kyseessä on vaatimuksenmukaisuuden osoittamiseksi tehty testi, niin se pätee vain testatulle autolle. Tämä sama alustanumerokohtaisuus tulee vastaan myös muissa testeissä, mitä joissain tapauksissa saattaa tulla vastaan. Tyyppihyväksyntätestit on sitten eri juttu ja ne pätee sitten muille samanlaisille vehkeille.

                        Tohon AKE:n kantaan noista TUVin testeistä on tässä myös ihan työn merkeissä törmätty yhen ajoneuvomallin kanssa jo muutamaan kertaan, AKElle kun ei oikeen kelpaa noi TUVin laput, kun tota TUViä ei löydy AKE:n hyväksymien labrojen listalta. Tossa tapauksessa on jouduttu kylläkin tekemään paljon muitakin vaatimuksenmukaisuustestejä ton "huippukalliin" VTT:n testin lisäksi: alusta, jarrut, turvalaitteet ja sitten vielä lisäksi ajoneuvojen EMC-direktiivin (95/54/EY) mukaiset testit, joita mä teen työkseni, ja tässä setissä on tainnut toi TUV-ongelma tulla useampaan kertaan vastaan.

                        Toi VTT:n testin hinta nyt on aikas halpa näihin muihin testeihin verrattuna; mäkin kun teen ajoneuvolle noita 95/54/EY:n testejä, niin tuntivelotus on 410€ tunnilta + alv ja aikaa siihen menee about yksi päivä ja siihen sitten vielä paperihommat päälle ..
                        Juu, siinä alkaa tuntiveloitus olla kohdillaan. Dieselin osalta kun kyselin, niin mainittiin myös melumittaus. Ei välttämättä ongelma, mutta lisää ainakin sitä laskua edelleen.

                        Mielestäni tämä homma on TÄYSIN vääristynyt. Saat viritellä vaikka 4000hp:ta vuoden 85 korollaan, jossa oven paksuus on 3mm ja sana "turvavaruste" on tuntematon käsite. Kun yrität tehdä jotain pientä nykyaikaiseen ja kohtuu turvalliseen autoon, niin kusessa olet. Pelkkä välijäähdyttimen vaihto aiheuttaa tässä threadissa kuvatun päättömän rumban.

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          ...niin, periaatteessa tulppien vaihto kylmempiin kuin mitkä lukee ohjekirjassa ja auto pitäisi heittää VTT:lle pussitestiin vähäpäästöisyyden säilymisen todistamiseksi?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎