Originally posted by Hemi
Announcement
Collapse
No announcement yet.
330d ja uusi 530d......
Collapse
X
-
Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
Ex. E30 320i 2d GTS -88
E46 330Cd (projekti V.2)
----------------------------
-
-
Tässä pari vastausta aiemmin näköjään vastaamattomaksi jääneisiin kysymyksiin jos ne ketään enää kiinnostaa...
Ahtopainemittarin letku laitetaan tietenkin mihin tahansa missä vallitsee ahtopaine. Eli johonkin imusarjan ja turbon välille. Kätevimmin saa haaroitettua ahtopaineanturille imusarjasta menevästä letkusta, siinä se minulla tds-koneessa on.
535d:n pata on myös kolmelitrainen mutta siinä on 2-portainen turboahto, eli on sekä pieni että iso turbo. Sitä, kumpaa milloinkin käytetään, ohjataan muistaakseni painekellojen ohjaamilla venttiileillä ja näin saadaan optimaaliset tehot sekä pienillä että isoilla kierroksilla. Samaan pyritään myös VNT-turboilla mutta 2-portaisella systeemillä päästään ilmeisesti parempaan tulokseen.
M57D29 turbona on Garrett GT2556V ja se on VNT. Olisi erittäin kiva tietää minkä kokoinen tuo on, shift on luvannut mitata kunhan kerkeää.BMW F15 X5 M50d -14
Comment
-
-
Originally posted by TuomasTeeAhtopainemittarin letku laitetaan tietenkin mihin tahansa missä vallitsee ahtopaine. Eli johonkin imusarjan ja turbon välille. Kätevimmin saa haaroitettua ahtopaineanturille imusarjasta menevästä letkusta, siinä se minulla tds-koneessa on.E30 325i Touring -89
E30 325i touring -88 m50tbo
G20 330e M-Sport -20
Comment
-
Comment