Announcement

Collapse
No announcement yet.

330d ja uusi 530d......

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • henri
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 5752
    • Kiuruvesi/Iisalmi

    #31
    Originally posted by Hemi
    Henri: M3:ssa on sama mutta eri poorituksella oleva 240mm:n kytkinpaketti kuin 330/530D koneiden perässä. Dieselkoneissa pitäisi kytkipainetta olla jopa jokunen prosentti enemmän kuin M3 kytkimessä. Tästä ei siis saa lisäpitoa kytkimeen, vaan päinvastoin, joten tarvikepuolelle pitää mennä tai laittaa "Gemssun" automaatti koneen jatkoksi. Se kun kyllä kestää tuon +500Nm:n väännön erityisen hyvin kevyemmässä 300-sarjan kopassa.
    Se mitä olen itse kuullut saksan päästä noista laatikoista, niin manuali rivahtaa selkeästi ennemmin kuin automaatti jossa elektroniikka kuitenkin pelaa yhteen koneen kanssa ja "älyää" tuon lisääntyneen tehon/väännön.
    kiitän tiedosta
    Nykyään E46 330Cd M-Sport II -03
    Ex. E30 320i 2d GTS -88


    E46 330Cd (projekti V.2)


    ----------------------------

    Comment

    • TuomasTee
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 529
      • Kotka

      #32
      Tässä pari vastausta aiemmin näköjään vastaamattomaksi jääneisiin kysymyksiin jos ne ketään enää kiinnostaa...

      Ahtopainemittarin letku laitetaan tietenkin mihin tahansa missä vallitsee ahtopaine. Eli johonkin imusarjan ja turbon välille. Kätevimmin saa haaroitettua ahtopaineanturille imusarjasta menevästä letkusta, siinä se minulla tds-koneessa on.

      535d:n pata on myös kolmelitrainen mutta siinä on 2-portainen turboahto, eli on sekä pieni että iso turbo. Sitä, kumpaa milloinkin käytetään, ohjataan muistaakseni painekellojen ohjaamilla venttiileillä ja näin saadaan optimaaliset tehot sekä pienillä että isoilla kierroksilla. Samaan pyritään myös VNT-turboilla mutta 2-portaisella systeemillä päästään ilmeisesti parempaan tulokseen.

      M57D29 turbona on Garrett GT2556V ja se on VNT. Olisi erittäin kiva tietää minkä kokoinen tuo on, shift on luvannut mitata kunhan kerkeää.
      BMW F15 X5 M50d -14

      Comment

      • jmp2002
        BTCF Member
        • Oct 2003
        • 5727
        • Rovaniemi

        #33
        Originally posted by TuomasTee
        Ahtopainemittarin letku laitetaan tietenkin mihin tahansa missä vallitsee ahtopaine. Eli johonkin imusarjan ja turbon välille. Kätevimmin saa haaroitettua ahtopaineanturille imusarjasta menevästä letkusta, siinä se minulla tds-koneessa on.
        Oikeastaan ainoa järkevä vaihtoehto on imusarjassa, sillä siitähän se näkee paljon kone saa paineita. Eihän sillä ole mitään väliä paljon esim. ennen väläriä on paineet..
        E30 325i Touring -89
        E30 325i touring -88 m50tbo
        G20 330e M-Sport -20

        Comment

        • TuomasTee
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2004
          • 529
          • Kotka

          #34
          Vähentääkö väläri paineita? No siitä imusarjasta sen saa joka tapauksessa kätevästi kun siitä lähtee letku ahtopaineentunnistimelle, varmaankin myös tuossa koneessa.
          BMW F15 X5 M50d -14

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎