Announcement

Collapse
No announcement yet.

324 td vikaa ja viritystä....

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kumimuumi
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 10
    • manseville

    324 td vikaa ja viritystä....

    324 td ilman välläriä ja mitsun pikku turbolla. Isompi turbo (garret to3) löytyisi hyllystä, vanhanmallin pakosarja on jo myöskin. Cooleri (60cm/30cm/5cm) on tuossa jo valmiina odottamassa asennusta. Pumpulta sai ruokaa myös ilman lastua riittävästi kun tiesi muutaman kikan(sähköinen pumppu). MUTTA mitenkäs oikeasti voimaa riittävästi......??? onko joku näiden kanssa jo pelannut, löytyisikö mahd. valmista reseptiä tähän kokkeliin??

    Ja niistä viosta...... Taka apuhöläkkäinen paukahti poikki vain muutaman sadan kilometrin ajon jälkeen. Uusi on jo asennettu. (toivottavasti tämä auto ei ollut btcf jäsenen vanha auto, muuten saattaisi päitä putoilla miitissä) Sitä runkoa kun oli hitsattu jo aivan perkeleesti ja osin sanoisin, ossi kolme vee tekee jaloin parempia...

    Ja toisekseen kun autolla vedättää kunnolla veto loppuu kolmosella, nelosella ja vitosella ensin 3500rpm ja sitten 4500rpm riippuen miltä alueelta on lähtenyt vedättämään. syytä en tiedä, loppuisiko ruoka kuitenkin kesken vai tukehtuuko??
    -mä en oo siihen koskenu ja se oli paskana jo kun mä otin sen-
    -my car has its feminine side, the passenger seat-
    -150 hevosvoimaa ei ole urheiluauto ja 2 litraa on virvokejuoma koko-
  • Kumimuumi
    Bimmer Rookie
    • May 2005
    • 10
    • manseville

    #3
    Olihan noista apua reilusti.... kiits vaan. Ja vallankin jälleen kerran Mauri H jeesailee puheillaan siis aivan kuin aikaisemmin, kun omasin vielä mersun. Nyt vaan herää kysymys tuosta lastusta: Omani syötöt sain savuille tai ekalla yrityksellä kone lähti jo ryntämään, onneksi kuitenkin huomasin sen ajoissa. Ei siihen pojat mitään lastuja yms. tilu-lilua tarvita.... Tuo 24td:n sähköinen pumppu ainakin antoi porakoneen ja vasaran jälkeen tavaraa riittävästi ulos. Ja jos joku on mansessa ehkä jo seurannut punaisen touring E30 menoa ja savua.. sitähän pojat riittää. Pumpun kannessa olevia ruuveja (kaikkiaan noin kahdeksan , 3 alimmaista ja yksi etukulmassa korkeammalla) avaamalla saa ns.kannen takaosan liikkeelle. Pumpun etureunassa aivan keskellä oli vaalean punainen sinetti, sen poraamalla pois saa kannen liikkumaan kokonaan. Poranterä omassa käytössä oli 10,5 ja tuntui sopivalta. Porassyvyys n.1 cm, jolloin sinetti ei estä liikkumista, mutta terä ei ole vielä itse pumpun sisällä. kantta taaksepäin liikuttamalla saa kone lisää ruokaa yms. eikä todellakaan tarvita mitään lastuja. VAROITUS!!!!!! Siirto matka omassani noin 0,8mm ja ruokaa todellakin TULEE... tarkkana pojat muuten hajoilee koneet ja pumput.

    Ja ahtopaineet nousevat myös reilusti. Mauria taas lainatakseni: seuraavaksi hengitys kuntoon. Ahtopaineitahan pääsee säätämään myös painekotelon ja ns . haistelijan väliseltä letkulta( omassani ainakin kirkas letku) siis se joka menee naftan manuaali pumpun luo. Sen letkun läpi virtaavan ilmamäärän määrää vähentämällä/rajoittamalla saa lisää ahtoja.

    How wrong äm ai ??? Näin ainakin tuo mun farkku sai uutta kyytiä perkeleesti. Ja senhän tunnistaa T6 merkinnästä luukussa...
    -mä en oo siihen koskenu ja se oli paskana jo kun mä otin sen-
    -my car has its feminine side, the passenger seat-
    -150 hevosvoimaa ei ole urheiluauto ja 2 litraa on virvokejuoma koko-

    Comment

    • Keimo
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2003
      • 2032
      • Kekkoslovakia

      #4
      Kannattaa varmaan laittaa tuonne projektiosiin tuo viritysselostus. Kiinnostuneita lukijoita riittää varmasti. Tällä ongelmat osiossa menee hukkaan tälläinen selostus.

      BMW-puolella ei nimittäin ole vielä nähty valmista kampetta, useampia projekteja on kyllä käynnissä...

      Comment

      • TuomasTee
        Bimmer Fanatic
        • Jul 2004
        • 529
        • Kotka

        #5
        Näin sinut Kumimuumi kun ajelit Kalevassa! Jännät suhinat sulla turbossa. Onko sulla siis cooleria ollenkaan kiinni ja vakioturbokin vielä? Pumppua siis vaan toistaiseksi ruuvattu? Paljon luulet että löytyy tehoa?

        Ootko kääntäny se T6-merkinnän jostain Volvosta vai mistä se on?
        BMW F15 X5 M50d -14

        Comment

        Working...
        X
        😀
        🥰
        🤢
        😎
        😡
        👍
        👎