Announcement

Collapse
No announcement yet.

Miten toimi autom. sisäilmankierrätys

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • exodus
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2003
    • 774
    • Oulu

    Miten toimi autom. sisäilmankierrätys

    Mitenhän E39:n (ja E38:n) automaattinen sisäilmakierrätys mahtaa toimia noin käytännössä? Selailin E38:n esitettä ja siellä mainittiin sen tunnistavan mm hiilimonoksidin, typpioksidin ja etanolin eli varmaan lähinnä pakokaasut ja pultsareiden hengityksen. Vai mitä se oikein haistelee? Mistäs sen tietää milloin se menee päälle, ilmeisesti vain vähän muuttuvasta puhaltimen äänestä?
  • Keimo
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 2032
    • Kekkoslovakia

    #2
    Juu, tämä kiinnostaa itseäkin eli kannattaako pitää sitä automaattikiertoa päällä?

    Comment

    • Moonshine
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2003
      • 1018
      • Järvenpää

      #3
      Originally posted by Keimo
      Juu, tämä kiinnostaa itseäkin eli kannattaako pitää sitä automaattikiertoa päällä?
      Eipä sitä sisäilmankierron kytkeytymistä oikein mistään muusta huomaa, muuta kuin että alkaa kosteus nousemaan. Mutta miksei sitä pitäisi päällä, itselläni se ainakin karsii todella hyvin pakokaasut esim. bussin perässä ajellessa. Lämpötilan lähestyessä nollaa tuo sitten sekoaa ihan täysin, eli syksyllä sitten pois käytöstä (tosin tästähän käyttöohjekin kyllä taitaa mainita).
      "If you are going through hell, keep going." - Sir Winston Churchill

      Comment

      • bmwjack
        Bimmer Rookie
        • Oct 2003
        • 138
        • Tampere

        #4
        " pultsareiden hengityksen"

        eiköhän se karsi lasinpesurin höyryt. Ei nääs oo mitään terveellistä, jos on metanolia vetänyt sinne pesuriin, harvaa ainetta myydään yhtä paljoa kuin lasinpesumetanolia pääkallotunnuksella. Ja hengityksessähän sitä vetää aika mukavasti laseja pestessä. Ostakaa sitä etanolipohjaista, on terveellisempää.

        Comment

        • Keimo
          Bimmer Enthusiast
          • Jul 2003
          • 2032
          • Kekkoslovakia

          #5
          Originally posted by Moonshine
          Eipä sitä sisäilmankierron kytkeytymistä oikein mistään muusta huomaa, muuta kuin että alkaa kosteus nousemaan. Mutta miksei sitä pitäisi päällä, itselläni se ainakin karsii todella hyvin pakokaasut esim. bussin perässä ajellessa. Lämpötilan lähestyessä nollaa tuo sitten sekoaa ihan täysin, eli syksyllä sitten pois käytöstä (tosin tästähän käyttöohjekin kyllä taitaa mainita).
          Ihme homma kun sateella tuntuu menevän etulasia huuruun automaatti-toiminnolla. Huurut lähti kun tyrkkäs A-kierron päälle? Eikös ilmastoinnin pitäisi nimenomaan poistaa kosteus tuloilmasta?

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎