Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vedättäessä "Täristää / Pomputtaa"..?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Simo69
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 119
    • Joensuu

    Vedättäessä "Täristää / Pomputtaa"..?

    Joo eli on tuo E36 325 coupe ruennu vedättäessä sillee apukuskin puolen renggasta pomputtaa/täristää? eli ku esim ykösel tai kakosel painaa lusikan pojaan nii alkaa siinä reilun 3000rpm jälkeen kuuluu apukuskin puolen taka päästä "jurinaa" ja rupee silleen kun pomputtaa /täristää autoa/taka rengasta.. Missä vika vois olla? vika ei ilmene rauhallisesti ajelles eikä kovissakaan nopeuksissa kun vaan ei ota mitään räjähtäviä lähtöjä / kiihytyksiä? autoon vaihdettu äskettäin uudet bilsteinin sport taka iskarit, ylä pään "tukilaakerit", powerflexin uretaani puslat siihen takarenkaan etupuolelle ja taka renkaatkin on uusittu... vika ilmeni vasta äskettäin eli sen takia kyseisiä rojuja ei autoon vaihdettu.. ja tuntus vaan päivä päivältä pahenevan...
  • 535SD
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2005
    • 1068
    • Lahti

    #2
    tarkistappa et oot laittanut kaikki kunnolla kii ku olet niitä rojuja sinne vaihdellu.
    Olleita ja menneitä
    1XE21 2xE30 4xE46 1xE90 3xE91 1xE60 1xE70 1xE71(RIP)

    Tällähetkellä perseenalla mersu odotellessa että BMW osaa tehdä jotain muuta kuin 2010 luvulla

    Comment

    • samtheMan
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 4759
      • Tikkaslovakia

      #3
      Koittaako siis lyödä tyhjää kun vedättää? Oisko noi sun rojut niin "tiukassa" kunnossa että siksi pompottaa?
      Kun synnyin, sain valita, haluanko olla fantastinen sängyssä vai hyvän muistin.. perhana, nyt unohdin mitä minun piti sanoa!
      PT palvelut sekä valmispaketit vuosien kokemuksella

      Comment

      • Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

        #4
        takajouset ja iskarit ei sovi yhtee? tai sit vetarit menossa..
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

        Comment

        • Simo69
          Bimmer Rookie
          • Jan 2005
          • 119
          • Joensuu

          #5
          hmm..

          En tiedä jotenkin tuntus et vetari menos tai pyörän laakeri tai jotain.. ku rojut oli jo muutaman viikon kiinni ja pelas hyvin... ei yhtään ruennu pomputtaa/täristää auto.. eikä kuulunu sellasta jurinaa.. ei nyt luulis et johtus jostain että jouset / iskarit ei sopis yhteen...? weitecin 50/20 jouset on alla... ja nekin melkein uudet.. luulis jos tosta on niin kummallakin puolel ois sama ongelma..mut tää on on vaan apukuskin puolel.. paska homma.. paljohan uus vetari maksaa?

          Comment

          • reddewil
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 3015
            • West Coast

            #6
            Jos iskari on rikki, tekee kuvaamaasi jumputusta, mutta ääniä sen ei pitäisi pitää.
            Vetari siitä ei ole menossa, vaan nivelet, mutta niitä en epäile.
            Nostappa perä ylös ja vääntele kaikki paikat läpi missä puslat voi joustaa, ja etsi väljää.
            Oletkos muuten pyöräkulmat säädättänyt puslien vaihdon jälkeen?

            Ensiksi tuli mieleen että yrittää alkaa sutia, mutta jäykkä perä alkaakin hypyttää kumia... Ja iskarit täytyy olla hyvät että tasasesti jauhaa joutavaa...
            ...

            Comment

            • Simo69
              Bimmer Rookie
              • Jan 2005
              • 119
              • Joensuu

              #7
              joo..

              Ohjaus kulmatkin säädätin puslien vaihdon jälkeen.. että ei pitäs niistäkään kyl johtua... taka iskarit on tosiaan ihan uudet oisko korkeintaan 1kk ku vaihoin ne billsteinin sporitit ja samal ne yläpään tukilaakerit... ei kai ne iskarit voi olla jo paskana? epäilin vaan itekkin niitä vetareita yms... ku rengasta aika paljon tullu jauhateltua siks meni puslat sieltä takaa eka.. ja yhet 19" kumitkin alku kesästä taivaan tuuliin.. et eikö paikat kestä..

              Comment

              • dre
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2003
                • 1805
                • Heinävesi

                #8
                xtc:n bemu täristi kanssa jonkun verran 2 vaihteella jossain ennen 3000rpm, siihen vaihdettiin kardaanin tukilaakeri ja kardaanin ja lootan välinen pusla.

                Comment

                • Simo69
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2005
                  • 119
                  • Joensuu

                  #9
                  niin

                  Paha mennä sanoo missä vika pitää tutkailla viel ja jos ei rupee löytyykseeen niin eikun jonnekkin nyrkki pajalle et kahtoovat... tuo täristys alkaa tosissaan jossain siin 3000rpm.. kohil ja loppuu sit jossain n5500rpm jälkeen.. eikä sitä silleen ilmene isommilla vaihteilla.. ja pienemmil kyl sit ku polkee niin heti huomaa että mitä vittua... mutta ilo mielin yhä otetaan vinkkejä ja neuvoja vastaan... kiitos kaikille ketkä on vaivautu vastaa..

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎