Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 suuttimien kärjistä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Naftis
    Bimmer Rookie
    • Sep 2014
    • 38
    • Espoo

    M57 suuttimien kärjistä

    Kyse on vanhemman m57 suuttimista, eli saako noista suuttimistä enemmän tuottoa pelkästään kärkien vaihdolla? Vai onko rungoissa eroo esim x35 suuttimiin?
    Vaatiiko pumpun vaihtoo? Hakusessa pientä tehon lisää vanhaan juhtaan uuden turbiinin myötä lähetään kuitenkin hakee vajaata 300 et ei sen kunnianhimosempii lukemii

    Ja kulkine siis E46 330d 2002.
    Last edited by Naftis; 22-06-2017, 23:27. Reason: Malli unohtu mainita
  • Kaurane
    Aluevastaava
    • Mar 2015
    • 110
    • Pyhäjärvi

    #2
    Vakiot m57 suuttimet riittänee järkevästi noin 250hv tietämille. Kärkien vaihdolla niistäkin saa enemmän soppaa läpi. 35d suuttimissa on ruiskutus kulma eri kuin vanhassa m57. Heittää jotain vajaa parikymmentä astetta. Itselle nyt tulossa 35d suuttimien runkoon vaihdetut kärjet että ruiskutuskulma pysyy lähellä vakiota.
    Perheenjäsenet:


    E46 325 Cabriolet M3 look Playboy
    E39 530D Touring -01 Individual, M-sport

    Comment

    • Hezman
      Bimmer Fanatic
      • Oct 2012
      • 708
      • Jyväskylä

      #3
      Originally posted by Kaurane View Post
      Vakiot m57 suuttimet riittänee järkevästi noin 250hv tietämille. Kärkien vaihdolla niistäkin saa enemmän soppaa läpi. 35d suuttimissa on ruiskutus kulma eri kuin vanhassa m57. Heittää jotain vajaa parikymmentä astetta. Itselle nyt tulossa 35d suuttimien runkoon vaihdetut kärjet että ruiskutuskulma pysyy lähellä vakiota.
      Kovin on hataran tuntuiset tiedot. Vai onko tarkoituksella?
      160 astetta - 145 on tasan 15 asteen ero mallien välisessä ruiskutuskulmassa. Onko uusista kärjistä mitään tarkempaa tietoa kuin että on "lähempänä vakiota", esim. koko?

      x35D suuttimen kärjen koko tuntuu olevan hyvin tarkoin varjeltu salaisuus. Mistään löytämistäni dokumenteista ei tietoa heru. Aikoinaan ostin yhden x35d suuttimen asian selvittämiseksi mutta se jäi hiukan vaiheeseen. Pitäisi olla hyvä mikroskooppi, jonka avulla saisi reiän koon selvitettyä. Veikkaus on että koko on jotain 0,16 ja 0,20 millin väliltä.

      Comment

      • Clavurion
        BTCF Member
        • Feb 2005
        • 9142
        • Oulu

        #4
        Edelleen Britti-lähteen vahvistamatonta tietoa. M57 orkkissuuttimien kärjet (DLLA 145 P 926) 5 x 0,175. x35d suuttimien kärjet (DLLA 160 P 1415) 8 x 0,20. x35d tuotoltaan vastaavat kärjet, mutta 145-asteen ruiskutuskulmalla DLLA 145 P 1655.
        E39 530dA -02 M-Sport
        E53 X5 3.0dA -06 Sport
        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

        Comment

        • Skunkki^
          BTCF Member
          • Jul 2007
          • 688
          • Espoo

          #5
          Eiköhän se vakio resepti mene näin:

          Turbo
          Korkeapainepumppu m57n mallista esim. (cp3)
          Railipaineanturi
          Ahtopaineanturi
          Suuttimet 35d tai kärjilä kikkailua, mitä ei vielä kukaan ole ainakaan julkisesti vahvistanut.
          Siirtopumppu
          Säätäjä joka ymmärtää tehdä muutakin kuin lisätä syöttöjä

          Noilla pääsee kivuttomasti ja savuttomasti 300:aan.
          KIA Optima PHEV

          Exät:
          520i e28 -- 316 e30 -- 530i M60 e34 -- 318iS e30 -- 732i e23 -- 318iS e36 -- 525i e34 -- 530d Touring e39 -- 320i b25 Touring e30 -- 318i e46 -- 530d Touring e39 -- 330i e91 -- 525i e28

          Comment

          • Naftis
            Bimmer Rookie
            • Sep 2014
            • 38
            • Espoo

            #6
            Kiitoksia vastauksista mietin vaan mitä tekisin suuttimien kaa kun 4/6 olis vaihtokunnossa ohivuodon takii :think kaikki vaihtais suoraan uusiin ja sit isommat kärjet vai vienkö noi huoltoon ja isommat kärjet samalla :think

            Comment

            Working...
            X
            😀
            🥰
            🤢
            😎
            😡
            👍
            👎