Announcement

Collapse
No announcement yet.

Päästöt päin persettä!

Collapse
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bmw Coupe
    Bimmer Rookie
    • Apr 2004
    • 63
    • Helsinki

    Päästöt päin persettä!

    Mitkä ovat yleisimmät syyt kun päästömittaukset on päin persettä! Katsastussetä ei oikeen tykänny, jotkut arvot ylitti viisinkertaisesti! Viime vuonna meni ihan ongelmitta läpi... kone oli tosin melkeinpä kylmä mittauksessa mutta ei sen takia pitäis tietääkseni mennä päästörajat yli jos kaikki kunnossa. Kun en arvannut odottaa mitään tälläistä...
    Ajattelin et ei siinä sen pahempaa et joka tapauksessa olin viemässä täyshuoltoon kun ei oo huollettu taas 20tkm(muuta kuin öljyt), mut huollossa sanottiin et vaikuttaa tosi kalliilta hommalta(eikä siis merkkihuolto). Sanoivat et jos katti ja lambda joutuu vaihtaa, menee helposti tonni... Epäili kans et saattais olla kannen joku(en muista) menny orastavasti paskaksi mikä olisi vielä kalliimpaa... Vesipumppu meni pari kuukautta sitten ja ehti lämmöt nousta pahasti et oisko se hajottanu kannen?? Auto on kuitenkin tuntunut kierroksiltaan ja tehoiltaan ihan normaalilta...

    Ja autohan oli 325i Coupe E36 -93, ajettu n. 150tkm
    Bmw 325i Coupe E36 -93
  • xtc
    BTCF Member
    • Aug 2002
    • 2908
    • Heinävesi<->Kuopio

    #2
    Auttaa jos sanot et minkälaiset arvot tuli. Lamda siinä varmaan on rikki.
    Pommit:
    BMW 325 cäbi HooCee optik
    Audee Q7
    Vivaro
    2xFL6

    Comment

    • Bmw Coupe
      Bimmer Rookie
      • Apr 2004
      • 63
      • Helsinki

      #3
      Jäi ne paperit autoon, mutta muistaakseni esim. hiilidioksit ollu tän näköset:

      tyhjäkäynnillä 500, sallittu 100
      yli 2000 kier. 160, sallittu 100

      Oisko kallis toi jos pelkästään olisi lambda paskana??
      Bmw 325i Coupe E36 -93

      Comment

      • xtc
        BTCF Member
        • Aug 2002
        • 2908
        • Heinävesi<->Kuopio

        #4
        Ootko käyttänyt vian luvussa? Siellä kyllä pitäis näkyä onko lamda. Mut kyllähän toi näyttää aika samoilta kun muilla on ollut lamdat paskana. Taitaa olla kl-varaosissa vähän reilu 150 euro kyseinen osa ja itse helppo vaihtaa.
        Pommit:
        BMW 325 cäbi HooCee optik
        Audee Q7
        Vivaro
        2xFL6

        Comment

        • huoppa81
          Bimmer Fanatic
          • Jan 2004
          • 638
          • Villähde, Finland

          #5
          Moottorin pitää olla KUUMA, jotta katti/lambda toimii!!!!
          Garage:

          E21 323i -79
          E21 323i -82
          E30 325i Cabriolet -91
          E30 316i -89
          E39 520i -01
          Kadett C 1,2 -76

          Lynx Rave RE 600 -08

          Comment

          • torx
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 383
            • Tuusula

            #6
            Mulla tais kanssa olla HC yli 2000rpm kohdalla reilu 5 kertanen ja hylky. Sitten 70km lenkki motarilla 4500-5000rpm. ja välillä vähemän ja taas vedätystä... leimalle ja arvot olivat kuulema uuden luokkaa ja leima paperiin.
            G30 530e m-sport -19.
            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
            -
            Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

            Comment

            • Bmw Coupe
              Bimmer Rookie
              • Apr 2004
              • 63
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by xtc
              Ootko käyttänyt vian luvussa? Siellä kyllä pitäis näkyä onko lamda. Mut kyllähän toi näyttää aika samoilta kun muilla on ollut lamdat paskana. Taitaa olla kl-varaosissa vähän reilu 150 euro kyseinen osa ja itse helppo vaihtaa.
              En oo käyttänyt vian luvussa...
              Toivottavasti oot oikeassa, kiitos vastausista...

              Ja tohon viimeseen, jos moottorin pitää olla kuuma että lambda toimii, eikö kylmällä koneella ole toivoa mennä läpi vaikka kaikki olisi kunnossa, vaikuttaa oudolta...
              Bmw 325i Coupe E36 -93

              Comment

              • huoppa81
                Bimmer Fanatic
                • Jan 2004
                • 638
                • Villähde, Finland

                #8
                Originally posted by Bmw Coupe
                En oo käyttänyt vian luvussa...
                Toivottavasti oot oikeassa, kiitos vastausista...

                Ja tohon viimeseen, jos moottorin pitää olla kuuma että lambda toimii, eikö kylmällä koneella ole toivoa mennä läpi vaikka kaikki olisi kunnossa, vaikuttaa oudolta...
                Katti EI VOI toimia ennenkuin lämpimänä, joten ei toivoa kylmällä koneella saada arvoja kohillee!!!!!!!
                Garage:

                E21 323i -79
                E21 323i -82
                E30 325i Cabriolet -91
                E30 316i -89
                E39 520i -01
                Kadett C 1,2 -76

                Lynx Rave RE 600 -08

                Comment

                • torx
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2004
                  • 383
                  • Tuusula

                  #9
                  Originally posted by Bmw Coupe
                  En oo käyttänyt vian luvussa...
                  Toivottavasti oot oikeassa, kiitos vastausista...

                  Ja tohon viimeseen, jos moottorin pitää olla kuuma että lambda toimii, eikö kylmällä koneella ole toivoa mennä läpi vaikka kaikki olisi kunnossa, vaikuttaa oudolta...
                  Mulle toitotti tota "moottorin/putkiston pitää olla kuuma.." juttua jokainen merkkiliike ja herra sekä täti katsastaja. Et tuskin se huuhaata on. Ja toimikin.
                  G30 530e m-sport -19.
                  https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
                  -
                  Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

                  Comment

                  • Bmw Coupe
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2004
                    • 63
                    • Helsinki

                    #10
                    Pitääpä antaa sit kunnolla kenkää kun meen uudestaan mittauttamaan päästöt...
                    Bmw 325i Coupe E36 -93

                    Comment

                    • huoppa81
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2004
                      • 638
                      • Villähde, Finland

                      #11
                      Originally posted by Bmw Coupe
                      Pitääpä antaa sit kunnolla kenkää kun meen uudestaan mittauttamaan päästöt...
                      Tuskin tarvii muuta, jos vaa lambda on kunnossa.
                      Garage:

                      E21 323i -79
                      E21 323i -82
                      E30 325i Cabriolet -91
                      E30 316i -89
                      E39 520i -01
                      Kadett C 1,2 -76

                      Lynx Rave RE 600 -08

                      Comment

                      • sarppo
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2004
                        • 264
                        • Turku

                        #12
                        itse vedin samalla tavalla kylmänä katastukseen ja heitti samat arvot. Siinä sitten ku ei lämpimänäkään mennyt läpi rajoista niin merkkihuollossa lukemaan vikakoodit ja happianturi sökö. Toista sataa euroa uus palikka tilalle ja heittämällä läpi päästöistä.
                        __________________________________
                        G12 740Le M-Sport almandin-braun metallic
                        ex.
                        E93 330i M-Sport saphirschwarz metallic
                        E90 325i M-Sport Le Mans blau metallic
                        E46 328i Coupe topazblau metallic
                        E36 320i Coupe diamantschwarz metallic

                        Lika barn leker bäst med varandra.

                        Comment

                        • huru-ukko
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 4052
                          • Inkoo/Portimao

                          #13
                          ...katin sijainti ongelmallinen...

                          Eräs BMW-kuru kertoi,että tään e36:n ongelma on noissa päästöissä se,että katti on liian pitkällä putkessa ja siksi se vaatii grillausta...Ja sama henkilö profiloi ongelmaa vielä: haetaan Saksasta 150-170tkm ajettu auto,jolla on todellisuudessa takanaan paljon enemmän kilsoja ja siitä syystä alkaa kone olla väljä ja päästelee sitten vain ongelmia ulostuksissaan!
                          Suositteli puristusmittauksia.Ja vielä sanoi,että lambdavika näkyy mittaritaulun "engine"tms.valossa(oranssi):jos se jää päälle,on vika lambdassa...

                          ja kurun kuuntelulla oli huru-ukko

                          Comment

                          • huoppa81
                            Bimmer Fanatic
                            • Jan 2004
                            • 638
                            • Villähde, Finland

                            #14
                            Originally posted by huru-ukko
                            Eräs BMW-kuru kertoi,että tään e36:n ongelma on noissa päästöissä se,että katti on liian pitkällä putkessa ja siksi se vaatii grillausta...Ja sama henkilö profiloi ongelmaa vielä: haetaan Saksasta 150-170tkm ajettu auto,jolla on todellisuudessa takanaan paljon enemmän kilsoja ja siitä syystä alkaa kone olla väljä ja päästelee sitten vain ongelmia ulostuksissaan!
                            Suositteli puristusmittauksia.Ja vielä sanoi,että lambdavika näkyy mittaritaulun "engine"tms.valossa(oranssi):jos se jää päälle,on vika lambdassa...

                            ja kurun kuuntelulla oli huru-ukko
                            Moott. häiriö valo palaa TODELLA harvoin vaikka lambda anturi on sökö. Ja ehkä nyt kumminkin kannattaa kokeilla lämpimänä jolloin on edes edellytyksiä saada testistä läpi, ennenkuin rupee mitää puristusmittauksia tekee!!!!!!!!!!!! Ei oo se kuru kaikkitietävä näköjää.
                            Last edited by huoppa81; 09-06-2005, 17:58.
                            Garage:

                            E21 323i -79
                            E21 323i -82
                            E30 325i Cabriolet -91
                            E30 316i -89
                            E39 520i -01
                            Kadett C 1,2 -76

                            Lynx Rave RE 600 -08

                            Comment

                            • huru-ukko
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jan 2004
                              • 4052
                              • Inkoo/Portimao

                              #15
                              Originally posted by huoppa81
                              Moott. häiriö valo palaa TODELLA harvoin vaikka lambda anturi on sökö. Ja ehkä nyt kumminkin kannattaa kokeilla lämpimänä jolloin on edes edellytyksiä saada testistä läpi, ennenkuin rupee mitää puristusmittauksia tekee!!!!!!!!!!!! Ei oo se kuru kaikkitietävä näköjää.
                              Köh-köh!
                              Kyllä maailmaan mielipiteitä mahtuu - ja jos joku apua tarvii,kaikki vaihtoehdot on hyvä selvittää...Mitä vikaa ohivirtausmittauksissa on? Tuon "kurun" nimeä en ryhdy muistelemaan,mutta ei hänkään mikään "poikanen" tällä sektorilla ole - ja ennenkaikkea ei ole tuputtamassa noita 150tkm ajettuja,vaan korjaa niitä!

                              Noin kansanmiehen näkökulmasta kuitenkin täytyy todeta,että jos tätä teollisuuden ja kotilämmitysten 85% saastuttamaa hengitysilmaa yritetään pitää puhtaana vain vonguttamalla naama irvessä BMW-parkaa,jotta se saisi armon liikua joukossamme,niin ihmetyttää se! Onko kaikkien automerkkien kohdalla sama paahtaminen edessä vai onko tämäkin vain BMW-lisä?

                              huru (- eikä tässä olla väittelymielessä,vaan kun on huomannut,miten monta vaihtoehtoa löytyi viime kesänä jarruvalon varoitusvalon korjaamiseksi,niin tietoa/oletettua tietoa vain avunpyytäjälle kasataan...)

                              Comment

                              Working...
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎