Announcement

Collapse
No announcement yet.

Jako hampaan ennakos.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hanzu12
    Bimmer Rookie
    • Jan 2005
    • 112

    Jako hampaan ennakos.

    Olisko pitäny laittaa tekniikka osastoon?.

    Asiaan. Tänäänpurkasin m20b20 konetta. Moottorin entinen omistaja sanoi tehneensä moottiriin kansi rempan. Kansi oli tosiaan kuin uusi. Remmi oli kans uus, mutta jätetty niin löysälle että teki sellaista 3 sentin liikettä helposti. Pyöritin koneen nolla kohtaan mutta kennen merkki oli hampaan pieles.
    Eli onko toi vaikuttanu tehoihin kuinka paljon noin? Eikö se nuoli nokka pyöräs oo se ajoiutus merkki.
  • Bmw_e30
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2004
    • 1260
    • joutseno

    #2
    jätetty löysälle :O sehä jakopää hihnaha o automaatti kiristimellä..
    ex 325i -85 325i
    325i soupe -92 325i

    Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

    Comment

    • hanzu12
      Bimmer Rookie
      • Jan 2005
      • 112

      #3
      Niin se on. Mutta tosta oli poistettu se jousi. Vai olisko laitettu kasaus vaihees pieleen.

      Comment

      • Bmw_e30
        Bimmer Enthusiast
        • Mar 2004
        • 1260
        • joutseno

        #4
        no eipä sil kannata kyl paljo ajella ilman jousta :/
        ex 325i -85 325i
        325i soupe -92 325i

        Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

        Comment

        • ropo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 648

          #5
          Miten se automaatti kiristin toimii? Kun eihän se jousi voi kiristää sitä hihnaa muuta kuin silloin asennusvaiheessa kun pultit on löysällä. Vai olenko ymmärtänyt jotenkin väärin kiristimen toiminnan? Vai onko m20b25 koneessa sitten erilainen kiristin?
          Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

          Comment

          • mika.h
            BTCF Member
            • Mar 2004
            • 799
            • haukipudas

            #6
            oot ymmärtäny oikein. kiristin kiristää sillon ku pultit löysätään. jos se jousi on pois nii pitää kiristää käsin.


            Comment

            • Meisseli
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 1003
              • Kotka

              #7
              Originally posted by ropo
              Miten se automaatti kiristin toimii? Kun eihän se jousi voi kiristää sitä hihnaa muuta kuin silloin asennusvaiheessa kun pultit on löysällä.
              Juuri noin se toimii. Jousi kiristää hihnan asennusvaiheessa oikeaan kireyteen ja sitten kiristin tiukataan paikoilleen. Siinäpä se, ei se hihna veny niin paljoa että kiristimen pitäisi sitä kokoajan tiukata lisää.
              Eioo penaria alla enää.. :(

              Comment

              • Bmw_e30
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2004
                • 1260
                • joutseno

                #8
                joo ja tosiaa viel.. et ku laittaa uuden hihnan jättää kiristimen pultit löysälle.. jousi paikal tietty.. pyörittää konetta alapyörästä n.2 kertaa ympäri nii hihnan on oikeel tiukkuudella ja sit vaa laakerin pultit kii
                ex 325i -85 325i
                325i soupe -92 325i

                Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                Comment

                • ropo
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2003
                  • 648

                  #9
                  Joo olen näköjään ymmärtänyt oikein tuon kiristimen toiminnan. Hämäsi vaan tämä viesti,
                  Originally posted by Bmw_e30
                  no eipä sil kannata kyl paljo ajella ilman jousta :/
                  Onko sillä mitään merkitystä vaikka jousi olisikin poissa, jos kerran käsin kiristää hihnan ja sit kiristää kiristimen pultit?
                  Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

                  Comment

                  • Meisseli
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 1003
                    • Kotka

                    #10
                    Originally posted by ropo
                    Onko sillä mitään merkitystä vaikka jousi olisikin poissa, jos kerran käsin kiristää hihnan ja sit kiristää kiristimen pultit?
                    Mitenkäs käsin kiristämällä määrittelet sen hihnan kireyden?
                    Eioo penaria alla enää.. :(

                    Comment

                    • Bmw_e30
                      Bimmer Enthusiast
                      • Mar 2004
                      • 1260
                      • joutseno

                      #11
                      ... ja sitä paitti helpompiha toi sen jousenkaa laittaa kohallee ku käydä vääntelee sitä... eikä se välttämäti kestä kohdallaa ku jousen kanssa, mut en oo varma
                      ex 325i -85 325i
                      325i soupe -92 325i

                      Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                      Comment

                      • mika.h
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 799
                        • haukipudas

                        #12
                        se jousi ei ole siellä mitään muuta varten ku kirraamassa remmin asentajan puolesta. jos ei remmiä saa tiukattua sopivaksi ilman tota jousta nii on jo parempi viedä pirssi huoltoon.


                        Comment

                        • Bmw_e30
                          Bimmer Enthusiast
                          • Mar 2004
                          • 1260
                          • joutseno

                          #13
                          kyllähä toi tiukkuus menee aika arvaamiseks ilman jousta... mut jos haluu tehdä vaikeemmin nii ei oo miu ongelma ;D
                          ex 325i -85 325i
                          325i soupe -92 325i

                          Ford Capri Gt 1.6/2.8 V6 -72 Capri

                          Comment

                          • tsbmw
                            BTCF Member
                            • Jun 2004
                            • 1494
                            • Ilvola

                            #14
                            Laitetaas nyt kysymys ihan topikin aiheesta:

                            1) MITÄ AIHEUTTAA TAI MITEN TUNNISTAA JOS JAKO ON PYKÄLÄN PIELESSÄ? Siis kuulemma usein käynyt virhe jota ei ehkä arvaa avaamatta jakopään koteloa. Varmaan osa seurauksista tulee korjattua säätämällä perstuntumalla ajoitusta jos ei huomaa jaon sekoamista. Muutama pykälä lisää ja kansiremppa...

                            2) YLEISEMPÄÄ KAI PYKÄLÄ MYÖHÄSSÄ, ENTÄ AIKAISESSA JA MITÄ VAIKUTUKSIA? Saattaisi olla jopa eduksi olla pykälän aikaisessa ja vastaavasti sytkä...?

                            - - - - - - - - - -
                            3) Miten M10:ssä toimii se pikkuinen IRTOHAULI siellä jakoketjun kiristimen jousen sisällä olevassa öljytilassa? Irtonaisena ja holkkitilan pohjalla, kaarteissa ja painovoimaa vastaan - miten se voi toimia vakiosti?

                            4) Kuuluuko siinä holkkisylinterin päässä olla KAKSI ÖLJYREIKÄÄ kiristäjän suuntaan vai onko mulla "tuunattu malli"?

                            5) Mistä tietää että se öljynpaine siellä kiristäjän sisällä vaikuttaa oikein holkkisylinteriin ja ohjuriin eli onko se HOLKKISYLINTERI KULUMATON ja oikealla välyksellä - tai sitten vaidettava uuteen?
                            Last edited by tsbmw; 15-06-2005, 08:43.
                            - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                            - E28 528i, 528i+, M5

                            Comment

                            • Eepo
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2003
                              • 5388
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by hanzu12
                              Olisko pitäny laittaa tekniikka osastoon?.

                              Asiaan. Tänäänpurkasin m20b20 konetta. Moottorin entinen omistaja sanoi tehneensä moottiriin kansi rempan. Kansi oli tosiaan kuin uusi. Remmi oli kans uus, mutta jätetty niin löysälle että teki sellaista 3 sentin liikettä helposti. Pyöritin koneen nolla kohtaan mutta kennen merkki oli hampaan pieles.
                              Eli onko toi vaikuttanu tehoihin kuinka paljon noin? Eikö se nuoli nokka pyöräs oo se ajoiutus merkki.
                              Melkonen asentaja on ollut jos on jättänyt hihnan noin löysälle,järkikin sanoo että ei se voi noin löysällä olla
                              Omassa E21 nokan hihnapyörän yhdessä hampaassa on sellanne lovi, ja kannessa se viiva, ne on ne merkit,
                              Kyllähän se vaikuttaa aika paljon jos hampaalla on jako metsikössä...ja kehotan hankkimaan sen jousen sinne kiristäjään...
                              -Harley Davidson Sportster - 89-
                              -Harley Davidson softail -89-
                              -Suzuki PV50 -86-

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎