Announcement

Collapse
No announcement yet.

TEKNIIKAN VAIHTO & AKE +BMW.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pti
    BTCF Member
    • Apr 2005
    • 211

    TEKNIIKAN VAIHTO & AKE +BMW.

    Eli tarkotuksena oli vaihtaa e36:seeni nyk. 1.8i 8v--> 2.5 24v kutonen Kaikkinensa siis jarrut, alustat. Jne. Mutta kun soittelimme kaverini kanssa akelle, Mega-autoon, konttoreille asiata. Vastaus oli että Bmw on kieltänyt tekniikan vaihdot täällä siis tarkottaen että Konttorin vaatimaa muutoksien todistamislausunto papereita ei enää saa valtuutetuilta bmw korjaamoilta!

    Mitä Vi***a?

    Aivan naurettavaa pelleilyä. Bmw on ainut joka on tälläisen päätöksen tehnyt. Eli Enää ei siis tekniikanvaihtoja tehdä -83 --->

    Uskomatonta.
  • BMW M3 Coupe -93
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2004
    • 283
    • Seinäjoki

    #2
    MITÄ HELVETTIÄ????

    En kyllä jaksa uskoa moista...
    In memoriam:
    BMW M3 3.0 E36 Coupe -93
    http://www.minunauto.com/?8813

    Comment

    • Pti
      BTCF Member
      • Apr 2005
      • 211

      #3
      niii

      Näin siinä näyttäs vaan käyvän. En itekkä sitä uskonut kun kaveri kivenkovaan pari pv sitten väitti mutaa asioita setvimällä ja miljoonan puhelin laskulla. Kyllä vain. Kiitos bmw maahantuonti. Propseja tulee taivaan täydeltä

      Comment

      • Zoui
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2003
        • 6350
        • Tampere

        #4
        Niin, noita todistuksia ei enää saa, mutta mikään laki ei sitä todistusta myöskään vaadi.

        Eli bemarin osalta muutoksien vastaavuuden voi osoittaa konttorilla esim. ETK tulosteiden kanssa.
        Elämä on pihakivestä.

        Comment

        • T3
          BTCF Member
          • Oct 2003
          • 8530
          • Karhe

          #5
          Siis eihän BMW tai maahantuoja ole tekniikan vaihtoja kieltänyt, eikä se voisi sellaista tehdäkään...

          Mutta, tehdas, maahantuoja ja piirimyyjät ovat kieltäytyneet antamasta mitään todistuksia tekniikoiden eroavaisuuksista, joilla voitaisiin sitten katsastuksessa todistaa näitä eroavaisuuksia.

          Mun mielestä aivan mahtava ja hieno homma. Olisivat saaneet kieltää niiden todistusten antamisen jo paljon aikaisemmin.
          .

          Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

          Comment

          • petteriu
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2002
            • 1164
            • Pori

            #6
            Tämä ei mielestäni ole mikään tuore linjaus vaan ollut jo maahantuojan ja jälleenmyyjien kanta asiaan jo niin pitkään kuin minä ajassa taaksepäin muistan.
            Kyllähän tekniikanvaihtoa näin voi hankaloittaa, mutta ei kokonaan estää.

            Petteri
            BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

            Comment

            • Kyytsis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2003
              • 3472
              • Helsinki

              #7
              Originally posted by petteriu
              Tämä ei mielestäni ole mikään tuore linjaus vaan ollut jo maahantuojan ja jälleenmyyjien kanta asiaan jo niin pitkään kuin minä ajassa taaksepäin muistan.
              Kyllähän tekniikanvaihtoa näin voi hankaloittaa, mutta ei kokonaan estää.

              Petteri

              Näin on. Tarpeelliset dokumentit voi tulostella itse ETK:sta. Alkuun pääsee jo www.realOEM.com osaluettelollakin.

              Comment

              • Pti
                BTCF Member
                • Apr 2005
                • 211

                #8
                hmm...

                Eli ne yrittivät vaan viila alinssii ??? Lukivat suoraan kirjeen Bmw:n maahantuonnilta ja sanoivat että vaativat leimanlappuun saadaksen paperin lisäksi todistuksen siitä että valtuutettu bmw huoltoliike on tarkastanut että kyseiset muutokset OVAT tehty asian mukaisilla osilla jne. Mikä nyt on tosi. Jos pelkkä lappu riittää niin onko kellään valmiina 325-91 kyseisiä lappuja tai mistä saisin osaluettelon varmiten? Menen sen kanssa tappelemaan konttorille prkl.

                Kiitoksia avuista.

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by Pti
                  Eli ne yrittivät vaan viila alinssii ??? Lukivat suoraan kirjeen Bmw:n maahantuonnilta ja sanoivat että vaativat leimanlappuun saadaksen paperin lisäksi todistuksen siitä että valtuutettu bmw huoltoliike on tarkastanut että kyseiset muutokset OVAT tehty asian mukaisilla osilla jne. Mikä nyt on tosi. Jos pelkkä lappu riittää niin onko kellään valmiina 325-91 kyseisiä lappuja tai mistä saisin osaluettelon varmiten? Menen sen kanssa tappelemaan konttorille prkl.

                  Kiitoksia avuista.
                  Katsastuskonttorilla on tarkastus velvollisuus osien vaihdon suhteen, ei siihen mitään todistuksia bemarilta tarvita.

                  Vaihda konttoria, sellaiseen missä asiat osataan, se on palvelua mitä siellä myydään sulle...

                  EDIT: niin ja tuskin papereita saat mistään "valmiina", joten tekemään vaan itse dokumentit noiden vastaavuuksien ja osien vaihdon osalta, se on kuitenkin pieni työ koko hommassa.
                  Last edited by Zoui; 18-06-2005, 15:48.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • tihuovin
                    Bimmer Enthusiast
                    • Dec 2003
                    • 1422
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by Pti
                    Eli ne yrittivät vaan viila alinssii ??? Lukivat suoraan kirjeen Bmw:n maahantuonnilta ja sanoivat että vaativat leimanlappuun saadaksen paperin lisäksi todistuksen siitä että valtuutettu bmw huoltoliike on tarkastanut että kyseiset muutokset OVAT tehty asian mukaisilla osilla jne. Mikä nyt on tosi. Jos pelkkä lappu riittää niin onko kellään valmiina 325-91 kyseisiä lappuja tai mistä saisin osaluettelon varmiten? Menen sen kanssa tappelemaan konttorille prkl.

                    Kiitoksia avuista.
                    Jos sinulla ei ole ETK:ta, käytä tuota http://www.realoem.com/ -linkkiä hyödyksi ja tulosta tarvittavat dokut. Suosittelen että teet sen "salapoliisityön" itse, sillä silloin olet varmemmalla pohjalla jos tarvitsee väitellä asioista. Kovin vakuuttavaa ei ole jos konttorilla jotakin kysyvät ja vastauksesi on että "ensin mää luulin, sitten mää aattelin ja ku kaveritki kerto".

                    Toki eroavaisuuksia kannattaa tonkia ja kysellä muiltakin, mutta kannattaa varmistaa/varmistua tiedoista ITSE. Kovin vaikeatakaan se ei edes ole, sillä kun syötät tuonne auton VIN numeron (rekisteriotteen 7 viimeistä numeroa), se kertoo mistä osista autosi on tehty. Tiedät oman autosi VIN numeron, otat selvää "elinten luovuttajan" VIN numerosta ja alat vertaamaan osanumeroita.

                    Yleensä tarvittavat erot osakokonaisuuksissa, tai suurin osa, löytyy yhdestä ja samasta kuvasta. Printti ko. kuvista molempien ajoneuvojen osalta ja homma on melkein siinä. Niistä pystyy todentamaan mikä/mitkä muuttuu ja mitkä säilyy ennallaan (eli osa on sama molemmissa).

                    Pääosin eroavaisuudet pystyy listaamaan suoralta kädeltä. Yleensä muuttuu:
                    - jarrut (ainakin etujarrut (levyt, satulat, palat), joskus myös takajarrut),
                    - etutolpat + jouset + iskarit,
                    - kenties tukivarret + nivelet,
                    - "cross member eli se moottorin alla oleva metallinen tukipulikka
                    - moottori apulaitteineen + johtosarja
                    - vaihteisto + kardaani + perä (ei tosin aina, tai ainakaan kaikki edellä mainitut)
                    - ...

                    Mutta kuten totesin, työtä kannattaa tehdä itse, eikä luottaa suoralta kädeltä toisten sanomisiin. Tällöin olet varmemmalla pohjalla.

                    t: Timo

                    Comment

                    • Masinol
                      Bimmer Fanatic
                      • Feb 2003
                      • 988
                      • "Turku"

                      #11
                      Onkos toi sun auto vähäpäästöinen.... tuottaakohan se ongelmia??
                      Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                      Comment

                      • herja
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 1649

                        #12
                        Ei sillä ole mitään merkitystä tällaisessa hommassa. Turbon kanssa on toinen juttu.
                        Retard Member

                        Comment

                        • Hemi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2004
                          • 18880
                          • Pirkanmaa

                          #13
                          Tässä tapauksessahan joudutaan vaihtamaan moottorin ja vaihdelaatikon lisäksi koko taka-akselisto, koko etuakselisto, jarrut eteen ja taakse,putkisto,
                          käytännössä koko auton sähköjärjestelmä+ohjauselektroniikka, jne.
                          Taitaa prosentit mennä aika lähelle 50%:ia?

                          Comment

                          • jazma
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jul 2003
                            • 1115
                            • Oulu

                            #14
                            Ihan toinen juttu on se, että kannattaako edes vaihtaa samasta korimallista...Eikös e36 ole maan yleisimpiä autoja tällä hetkellä? Ja 325:ia tulee koko ajan lisää. Toisaalta 24v esim. e30:ssa on eri juttu harvinaisuuden vuoksi. Jos ostat prosentittoman 325:sen niin saat ehkä paremmilla varusteilla.

                            Oletetaampa että sulla on joskus kiire myydä se 325 tv, niin siinä saattaa kestää kauan jos prossat on lähellä 50:ta...Eikös se e36 316/M3 ollu myynnissä aika kauan?

                            + kanta-autotarkastus 700 euroa oulussa ruskon asemalla. Ennemmin säästäis vanteisiin ne rahat.
                            e30 318i

                            Comment

                            • Bavaria
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2002
                              • 494

                              #15
                              Niimpä, kannattaako tekniikan vaihtaminen enää tänäpäivänä varsinkin kun tuosta E36:stakin tuota valikoimaa riittää. Erikoimmat koktailit kyllä ymmärtää harrastuksen kannalta (esim. V8 + E36 tmv. ) .

                              Ja onhan niitä hyvinkin toteutettuja tv/kv, mutta kyllä maahantuojan/valmistajan kannan asiaan silti ymmärtää.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎