Announcement

Collapse
No announcement yet.

onko tämä compact madallettu?

Collapse
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • santerinfaijanbmw
    Bimmer Rookie
    • Apr 2003
    • 33
    • Espoo

onko tämä compact madallettu?

Kertookaas viisaat onko tuo mun ahkio madallettu vai ei?
    ja malli on E36 323tiA (vm-00) ja alla on 205/55 R16 tassut

onko tuossa compactin 6-sylinterisessä mallissa ollut aikanaan vakiona erilainen alusta kun esim muissa compactin malleissa??
    kaikki tieto on tervetullutta

tavoitteena jossain vaiheessa pistää autoa hieman uusiksi, korisarjaa, angeleita, tuplaulostuloa taakse. ym..
    nyt: en kommentoi..
    exät: E92 BMW 320da -09, E36 328i sedan -95, E36 323ti compact -00, E36 318i touring -96
  • Tuotanur
    Bimmer Fanatic
    • Mar 2005
    • 275
    • 03

Eipä taida olla...

Ei taida olla madallettu, muuten kuin hieman väsähtäneillä jousilla.
    Tammer-autossa kävin tätä keväämmällä katsomassa, ihan sopivalla hinnalla oli tarjolla.

Comment

• BMW
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2004
      • 3823
      • California

Originally posted by santerinfaijanbmw
      Kertookaas viisaat onko tuo mun ahkio madallettu vai ei?
      ja malli on E36 323tiA (vm-00) ja alla on 205/55 R16 tassut

http://www.btcf.fi/cars/4573/R_btcf1.jpg
      http://www.btcf.fi/showcar.php?id=4573

onko tuossa compactin 6-sylinterisessä mallissa ollut aikanaan vakiona erilainen alusta kun esim muissa compactin malleissa??
      kaikki tieto on tervetullutta

tavoitteena jossain vaiheessa pistää autoa hieman uusiksi, korisarjaa, angeleita, tuplaulostuloa taakse. ym..
      Ei ole jälkimadallettu.

Mitä tarkoitat erilaisella alustalla? Jo keskenään esim. kuussylinterisissä on erilaisia alustoja ilman m-sport jousiakin. Koska ilmastointi ym. painoon ja painopisteeseen vaikuttavat on otettava huomioon. Jousien erilaisia jäykkyyksiä löytyy keskenäänkin esim. 323 malleissa. Jos 316 ja 325 mallissa on saman jäykkyydeltä olevat jouset- minä syön hattuni.
      P
      R
      N
      D

Comment

• santerinfaijanbmw
        Bimmer Rookie
        • Apr 2003
        • 33
        • Espoo

Originally posted by BMW
        Ei ole jälkimadallettu.

Mitä tarkoitat erilaisella alustalla? Jo keskenään esim. kuussylinterisissä on erilaisia alustoja ilman m-sport jousiakin. Koska ilmastointi ym. painoon ja painopisteeseen vaikuttavat on otettava huomioon. Jousien erilaisia jäykkyyksiä löytyy keskenäänkin esim. 323 malleissa. Jos 316 ja 325 mallissa on saman jäykkyydeltä olevat jouset- minä syön hattuni.

erilainen alusta = vakiona madallettu esim 15-20 mm verrattuna "karvalakkimalliin"
        tämähän on nykyään suht yleinen käytäntö uusissa autoissa kun autonvalmistajat haluavat erotella malliston sisällä eri versioita, tarjotaan hieman sporttisempaa versiota..

uskotko tosiaan että jousia laitetaan sen mukaan että onko autossa ilmastointi tai ei? onko muka tarvikejousia myynnissä autoihin sen mukaan onko niissä esim ilmastointi.. tuskin.. vai tarviiko mun syödä hattuni ;-)
        tää olis aika uutta tietoa mulle (mikä ei olis mulle uutta.. heh)
        exät: E92 BMW 320da -09, E36 328i sedan -95, E36 323ti compact -00, E36 318i touring -96

Comment

• Julle
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2002
          • 659
          • Oulu

Pitää hyvinkin paikkansa tuo jousien erilaisuus varusteista riippuen. Ainakin e30 m3:sta oon lukenu paljokin juttua, että tehtaalla on asennettu jouset valittujen varusteiden mukaan. (ilmastointi, ohjaustehostin, etc...) Ei muuta ku suolaa hatun päälle vaan...

Comment

• Remotion
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2003
            • 15262
            • Ajamisen Iloa

Esim 316 ja 325 on takuulla eri jouset etupäässä, eikä ees tarvii syödä hattua.

Tota kompaktia ei ole selvästikään madallettu.
            Z3 coupé individual

F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
            E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

Comment

• BMW
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2004
              • 3823
              • California

Soitin Laakkoselle yks päivä ja kyselin autooni jousia. Se taas kyseli mun auton varusteita ym. ja sanoi että se vaikuttaa auton painoon ja täten auton käyttäytymiseen ja sen mukaan käytetään tarkkaan optimaalisia jousia. Tarvikejousista tuskin löytyy eroavaisuuksia kun niiden valmistajia ei niin paljon kiinnosta kunhan saavat palikoitansa myytyä. Lähinnä merkki, malli, ikä ja kone riittää heille.

Jotain osviittaa voisi antaa että Bemarin original jouset maksoi 430€ (m-sport lyhyemmät ja jäykemmät saman hintaiset!) kun taas keskihinta tarvike madallusjousille pyöri kahdensadan ekun paikkeilla.
              Last edited by BMW; 21-06-2005, 13:12.
              P
              R
              N
              D

Comment

• BMW
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2004
                • 3823
                • California

uskotko tosiaan että jousia laitetaan sen mukaan että onko autossa ilmastointi tai ei? onko muka tarvikejousia myynnissä autoihin sen mukaan onko niissä esim ilmastointi.. tuskin.. vai tarviiko mun syödä hattuni ;-)
                tää olis aika uutta tietoa mulle (mikä ei olis mulle uutta.. heh)

P
                R
                N
                D

Comment

• santerinfaijanbmw
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2003
                  • 33
                  • Espoo

Originally posted by BMW
                  Soitin Laakkoselle yks päivä ja kyselin autooni jousia. Se taas kyseli mun auton varusteita ym. ja sanoi että se vaikuttaa auton painoon ja täten auton käyttäytymiseen ja sen mukaan käytetään tarkkaan optimaalisia jousia. Tarvikejousista tuskin löytyy eroavaisuuksia kun niiden valmistajia ei niin paljon kiinnosta kunhan saavat palikoitansa myytyä. Lähinnä merkki, malli, ikä ja kone riittää heille.

Jotain osviittaa voisi antaa että Bemarin original jouset maksoi 430€ (m-sport lyhyemmät ja jäykemmät saman hintaiset!) kun taas keskihinta tarvike madallusjousille pyöri kahdensadan ekun paikkeilla.

..yök.. hattu maistuu pahalle..
                  eli joojoo uskotaan uskotaan erilaista jousitusta löytyy varustetasosta riippuen
                  mutta eikö jollain säädettävillä iskareilla ja niihin kuuluvilla madallusjousilla kuitenkin päästä hyvään lopputulokseen.. ainakaan en ole kuullut pahemmin moitteita vaan että yleensä auton ajettavuus on noussut tappiinsa

edellinen auto oli seat leon:in suht yleinen "gti"malli eli 1.8t top sportti ja siinä on esim hieman madallettu ja paljon jäykempi alustasarja verrattuna muihin leonin karvalakkimalleihin..

Comment

• nikupiku
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2003
                    • 291
                    • Helsinki

..yök.. hattu maistuu pahalle..
                    eli joojoo uskotaan uskotaan erilaista jousitusta löytyy varustetasosta riippuen
                    mutta eikö jollain säädettävillä iskareilla ja niihin kuuluvilla madallusjousilla kuitenkin päästä hyvään lopputulokseen.. ainakaan en ole kuullut pahemmin moitteita vaan että yleensä auton ajettavuus on noussut tappiinsa

edellinen auto oli seat leon:in suht yleinen "gti"malli eli 1.8t top sportti ja siinä on esim hieman madallettu ja paljon jäykempi alustasarja verrattuna muihin leonin karvalakkimalleihin..
                    Itsellä on kanssa 323ti compact ja siinä on vakiona m-alusta
                    Olen saannut jotenkin sellaisen kuvan että kyseiseen pakettiin
                    kuuluu ainoastaan jouset...?!?!

Nykyään omassani on acs jouset ja vakaajat.
                    E61 530xd 2008

Ex:
                    E46 M3 2004 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=69199
                    E36 323ti compact 1999

Comment

• villes
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2003
                      • 439
                      • Kirkkonummi

Tähän samaan threadiin voisin kysästä et oonko saanu ihan väärää tietoa kun luulen että compacteissa on kaikissa vakiona hieman jäykempi alusta (vrt. sedan) eli samalla tavalla kun coupessa? Toki myös m-tech alusta on erikseen.. Ja tosiaan niitä jousi vaihtoehtoja on paljo, ja riippuu, niinkuin aikaisemmin sanottu, varusteista mitä autoon on otettu esim. kattoluukku tms.
                      M-B C220CDI 4matic amg -13
                      ex.
                      bmw 320d touring -04 e46, bmw 330da touring m-sport -07 e91, Mercedes-Benz C200CDI BE T A -11, Mitsubishi Lancer RalliArt////////// -10, 320i -04 m-sport II e46, 330iA -06 e90, 318ti -97 e36, 318i -89 e30

Comment

Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎