Announcement

Collapse
No announcement yet.

Tekniikan/korinvaihdosta % pois

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • IvvN
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2003
    • 3078
    • HelSINKI

    Tekniikan/korinvaihdosta % pois

    Tuli seuraava mieleen:

    Onkohan mahdollista saada tekniikka/korivaihdoista % pois, jos myy auton ulkomaille ja tuo sen takaisin Suomeen ja maksaa verot. E30:sessä tämä olisi aika halpa keino saada % pois. Vai miten tommoinen toimisi, jos toimisi mitenkään.

    bonuksena:tuleeko % värinvaihdosta muuten?
    Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
    www.kxd.fi

    Mahdollisesti maailman paras verhoomo
  • muuris
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2002
    • 3501
    • Jyväskylä

    #2
    Ei taida tuommoista porsaanreikää olla. Johan runkonumerosta selviää mikä se auto on (alunperin ollut).. Värin vaihdosta ei pitäis tulla prosentteja.
    E30 325iX '86
    Instagram

    Comment

    • sns
      Bimmer Rookie
      • Jun 2004
      • 39
      • Vaasa

      #3
      väristä ei tuu %....
      kaveri osti saksasta E30 320/325 tekniikkavaihto tosiaan se oli muutoskatsastettu ja rekisteriotteessa luki et se oli 325. käytiin katsastamssa ja saatiin 325 paperit. papereissa ei lue mitään et se on ollu 320 ennen. sen huomaa vaan tyyppikilpstä ja et akku on konepellin alla.
      Last edited by sns; 26-06-2005, 12:35.

      Comment

      • jazma
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1115
        • Oulu

        #4
        Mulle äijä sanoi että mikä laitetaan väriksi ja sanoi että tulostuu seuraavaan otteeseen valmiiksi. Eikä mitään muuta.
        e30 318i

        Comment

        • IvvN
          Bimmer Enthusiast
          • Jun 2003
          • 3078
          • HelSINKI

          #5
          Originally posted by jazma
          Mulle äijä sanoi että mikä laitetaan väriksi ja sanoi että tulostuu seuraavaan otteeseen valmiiksi. Eikä mitään muuta.
          siis mitä?

          mikä laitetaan väriksi ja mikä tulostuu milloin? Kuka äijä?
          Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
          www.kxd.fi

          Mahdollisesti maailman paras verhoomo

          Comment

          • Saarikoski
            R.I.P.
            • Feb 2005
            • 726
            • KOKKOLA

            #6
            Saanko kysyä miks % pitäs saada pois...ittellä ainaskaan ei oo vaikuttanu yöuniin, ajomukavuuteen tms. vaikka rek. otteessa lukee vaihdettuja osia 42,1% blaa blaaa blaa...

            Comment

            • IvvN
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2003
              • 3078
              • HelSINKI

              #7
              Originally posted by Saarikoski
              Saanko kysyä miks % pitäs saada pois...ittellä ainaskaan ei oo vaikuttanu yöuniin, ajomukavuuteen tms. vaikka rek. otteessa lukee vaihdettuja osia 42,1% blaa blaaa blaa...
              ihan mieleenkiinnosta kyselen. Ei muakaan ole haitannut mun % kun kuitenkin ei ole korinvaihto, eli ri tarvitse myydä autoa, jos menee kone rikki tai joku jarrulevy pitää vaihtaa.
              Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
              www.kxd.fi

              Mahdollisesti maailman paras verhoomo

              Comment

              • jazma
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 1115
                • Oulu

                #8
                Siis katsastusmies kyseli että mikä laitetaan väriksi vuosikatsastuksen yhteydessä, kun olin maalauttanu. Ja sanoi että uusi väri ilmestyy seuraavaan otteeseen. Hyvä oli se ettei tarvi edes muutoskatsastusta, eikä tule prosentteja
                e30 318i

                Comment

                • Zoui
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2003
                  • 6350
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by IvvN
                  Tuli seuraava mieleen:

                  Onkohan mahdollista saada tekniikka/korivaihdoista % pois, jos myy auton ulkomaille ja tuo sen takaisin Suomeen ja maksaa verot. E30:sessä tämä olisi aika halpa keino saada % pois. Vai miten tommoinen toimisi, jos toimisi mitenkään.

                  bonuksena:tuleeko % värinvaihdosta muuten?
                  Samaa joku aika sitten pohdin ja kyllä sen pitäisi onnistua, koska juurikin tuontiautoja missä on osia vaihdettu, rekisteröidään ilman prosentteja. (verot kun maksetaan nyt siis autossa kiinni olevista osista)

                  Mitä asiaan vaikuttaa se, että auto on aiemmin ollut jo suomen kilvissä, mjaa, ei sitä taida kukaan tietää.

                  Siinä on kato niin nokkelat verotukset autojen suhteen suomessa, ettei niitä kaikkia mutkia tiedä ketään, mutta joku voisi luetella vaikka alle suurimmat löydetyt porsaanreiät autoverotukseen, mitkä on saatu jo tukittua. (esm. piilopakettiautot, ruumisauto, etc. kierrot) Ja kyllä on hauskaa puuhaa.

                  Ja värin vaihdosta ei tule prosentteja, jos ei siis peltejä vaihdeta kanssa samalla.
                  Elämä on pihakivestä.

                  Comment

                  • Saarikoski
                    R.I.P.
                    • Feb 2005
                    • 726
                    • KOKKOLA

                    #10
                    Originally posted by IvvN
                    ihan mieleenkiinnosta kyselen. Ei muakaan ole haitannut mun % kun kuitenkin ei ole korinvaihto, eli ri tarvitse myydä autoa, jos menee kone rikki tai joku jarrulevy pitää vaihtaa.
                    Niinpä niin mutta KAIKKI kuluvat osat saapi vaihtaa mikäli ne vaikuttaa liikenneturvallisuuteen...ja mm rarruiksi saat laittaa vaikka joka nurkkaan brembon levyt,satulat ja minkälaiset härpäkkeet vaan jos se parantaa liikenneturvallisuutta, ohjaustehostimen saa myös asentaa jälkikäteen (hammastanko YM. ja näistä ei tule %...)
                    +ja kun auto on (varmennettu) n vuosi kv. tekemisestä niin sineteillä saa nakata vesilintua, jonka jälkeen on Mahdotonta sanoa ootko vaihtanu esim. tolpat, joitain akselin osia tms varmennuksen jälkeen, eikä ne niihin kiinnitä minkäänlaista huomiota katsastuksessa...näin

                    Comment

                    • IvvN
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2003
                      • 3078
                      • HelSINKI

                      #11
                      Originally posted by Saarikoski
                      Niinpä niin mutta KAIKKI kuluvat osat saapi vaihtaa mikäli ne vaikuttaa liikenneturvallisuuteen...ja mm rarruiksi saat laittaa vaikka joka nurkkaan brembon levyt,satulat ja minkälaiset härpäkkeet vaan jos se parantaa liikenneturvallisuutta, ohjaustehostimen saa myös asentaa jälkikäteen (hammastanko YM. ja näistä ei tule %...)
                      +ja kun auto on (varmennettu) n vuosi kv. tekemisestä niin sineteillä saa nakata vesilintua, jonka jälkeen on Mahdotonta sanoa ootko vaihtanu esim. tolpat, joitain akselin osia tms varmennuksen jälkeen, eikä ne niihin kiinnitä minkäänlaista huomiota katsastuksessa...näin
                      Tuli mieleen että jos laittaisi hiilikuitu osia kiini, mutta kun pitää saada konepelti, lokasuojat ja takaluukku. Tämän takia menisi jo % yli :( joten ei tuu hiilikuitua mun autoon.

                      Noista jarruista muuten: jos on vielä % niistä jarruista, niin voiko ne vuosikatsastuksen yhteydessä ottaa pois. Oma tekniikanvaihto oli vielä tehty silloin, kun ei ollut tota jarrulakia.
                      Luxusta elämään - KhreliX Design verhoomo
                      www.kxd.fi

                      Mahdollisesti maailman paras verhoomo

                      Comment

                      • jvakeva
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2003
                        • 2432
                        • Kouvola

                        #12
                        ei taida jälkikäteen saada prosentteja pois..
                        B10 V8 # 108
                        saab r560 8X4

                        Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                        Comment

                        • -Tapi
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jan 2004
                          • 3117
                          • Välisuomi

                          #13
                          Originally posted by Saarikoski
                          rarruiksi saat laittaa vaikka joka nurkkaan brembon levyt,satulat ja minkälaiset härpäkkeet vaan jos se parantaa liikenneturvallisuutta, ohjaustehostimen saa myös asentaa jälkikäteen (hammastanko YM. ja näistä ei tule %...)
                          Vaan jos vaihdat moottorin mallisarjan sisällä ja se edellyttää jarru-/ohjausmuutoksia, prosentit kuluvat edelleen. Jos taas vaihdat jo olemassaolevassa moottori/alusta-kombinaatiossa esim jarrut tehokkaampiin, se ei vaikuta prosentteihin.. Epäreilua edelleen.

                          Tappelin juuri JKL:n A-katsastusaseman kanssa kuukauden mittaisen paperisodan ko. aiheesta. Jos siis auto on alunperin ollut pienemmällä koneella ja sen myötä pienemmillä jarruilla, niin prosenttivaatimus on edelleen se vanha neuvostoliittolainen.
                          ---

                          Comment

                          • jvakeva
                            Bimmer Enthusiast
                            • Sep 2003
                            • 2432
                            • Kouvola

                            #14
                            kaveri sai ainakin tossa parikolme kuukautta takaperin taunuksen jarrut ilman prosentteja vaikka pellin alle tulikin 2.0 1.6:n sijasta, ja kuuluivat juuri tuohon ko. projektiin.
                            B10 V8 # 108
                            saab r560 8X4

                            Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

                            Comment

                            • fraatti
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2002
                              • 4629
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by -Tapi
                              Vaan jos vaihdat moottorin mallisarjan sisällä ja se edellyttää jarru-/ohjausmuutoksia, prosentit kuluvat edelleen. Jos taas vaihdat jo olemassaolevassa moottori/alusta-kombinaatiossa esim jarrut tehokkaampiin, se ei vaikuta prosentteihin.. Epäreilua edelleen.

                              Tappelin juuri JKL:n A-katsastusaseman kanssa kuukauden mittaisen paperisodan ko. aiheesta. Jos siis auto on alunperin ollut pienemmällä koneella ja sen myötä pienemmillä jarruilla, niin prosenttivaatimus on edelleen se vanha neuvostoliittolainen.
                              juurikin tämä on aken kanta tuohon.. soittelin sinne noin kk sitten..
                              F11 535dX LCI
                              Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎