Niin tyhjäkäynti ei käy hyvin,tuntuu kuin joku pytty ei välillä kävis hyvin .mutta muuten toimii hyvin kun laittaa kaasua vähän tai enemmän.Kävin laakkosella herttoniemessä ne sanoi että voisi olla suutiimissa likaa että ne pitäisi pestä ja kattoa,ja niillä ei ole sellaisia laitteita.Toinen mahdolliisuus on että on ohivuotoja ja sen toteamminen on isompi homma.kysyisinkin onko teillä ollut vastaavanlaista ongelmaa ja selvisikö?.Muuten se vaikuttaa pakokaasuarvoihin nämä palamattomien bensan arvot ovat liian korkeat. Lambada ja ilmamassamäärä mittari on kunnossa.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
tyhjäkäynti epätasainen-530 i-93
Collapse
X
-
Originally posted by alspeLaita sitte Forten fuel system cleaneria ja sitä toista bensan sekaan tarkoitettua puhdistajaa tankkiin, ei se ainakaan haittaa. Voi auttaa, mutta ei tietenkään korjaa oikeita vikoja.
Imuvuotoja? Ruiski jotain palavaa imupuolelle..
Comment
-
-
[hakuammunta]
Tarkista että puolan ja virranjakajan välinen johto on kunnolla kiinni. Jos siinä on sellaset kumisuojat liittimien päällä, ne voi ehkä "kantaa" niin että itse johto ei saa kunnon kontaktia. Itellä oli näin e28 528i -84:ssa..
[/hakuammunta]
EDIT: Tarkista myös että tulpanjohdot on ehjät, ettei oo nirhaumia kuoressa.
Comment
-
-
Originally posted by kvhlJOO MÄ KOKEILIN STP AINETTA SE EI AINAKAAN AUTTANUT.
Kokelin itseki joskus CRC:n injector cleaneria ja se vaan haittas.G30 520d xDrive
EX: F10 520d, Passat 3BG, E34 520i -91
Comment
-
-
Originally posted by pmvM60 530i:stä, mitä tämä 93 vm 530i vääjäämättä on, ei taida noita virranjakajia ja tulpanjohtoja löytää...Mutta sytkäpuolta kannattaa varmaan tutkia, jos siellä on jotain ongelmaa puolissa. Näissähän joka pytyllä oma puolansa, kuten m50 koneissa. Nehän on joskus ongelmallisia.
Comment
-
-
Siinä muutama vinkki!!!
Suuttimisa on ollut todella harvoin vikoja, mutta ei ole ollenkaan pahasta jos kaataa pullon FORTEA tankkiin. On toimiva aine.
Sen sijaan puolissa on ollut paljon vikoja etenkin BREMIn puolissa jotka sun autossas luultavasti on. BOSCh puolat ovat laadukkaampia.
puolat kannattaa irroittaa mutterit pois ja nostaa puolan ylös, sitten puolasta irtoaa "lyhyt natsa" ns tulpanjohto noin 10sentin mittanen patukka vetämällä pois (yleensä melko tiukassa).
irroita myös tulpat ja tarkista niiden kunto silmämääräisesti, ja ettei tulpan posliineissa näy läpilyöntejä (ruskeita raitoja). Tulpat pitäs muistaakseni olla NGKbkr6ek 2kärkiset... toimivampi kun boschin tulppa. Ja ei ole haitaksi vaikka uusisi kaikki tulpat, jos ei ole tietoa, että koska ne on viimeksi vaihdettu.
Mittaa yleismittarilla vastukset kaikista "natsoista", vertaile niitä toisiinsa.
-Kannattaa mys tarkistaa ettei venttiili kopan tiiviste ole vuotanut tulppien koloihin, melko yleistä, ja aiheuttaa sytytys katkoksia.
Mikäli on vuotanut puhdista vaikka jarrupuhdistus spraylla öljyt pois.
ÄLÄ suihkuta tulppiin/puoliin mitään sähkö ym sprayta!!!
Suurin osa kyseisten moottoreiden käyntihäikistä johtuu puolavioista!!!
Comment
-
Comment