Announcement

Collapse
No announcement yet.

530d ilmamäärämittari

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jakkeri530d
    Bimmer Fanatic
    • Sep 2004
    • 231
    • Oulu

    530d ilmamäärämittari

    Tästä oli joskus juttua täällä, mutta eipä löytynyt enään sitä topiccia. Itselläni myös tuo mittari rikki ja siihen taisi olla useampia vaihtoehtoja mikä sopisi sinne alkuperäisen tilalle. Volvon mittari?, Pierburg?, DC (mersu)? onko jollakin kokemuksia esim. tuosta Pierburgista?
    Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
    Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
    Ex. MB C 200cdi farkku -03
    Ex. Bmw 540iA T -98/99
    Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
    Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
  • KFZ-Koenig
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 2900

    #2
    Originally posted by jakkeri530d
    onko jollakin kokemuksia esim. tuosta Pierburgista?
    Tuttu vaihdatti omaan 320D:hen ensin hajonneen LMM:n tilalle Boschin tekeleen (Volvosta), mutta lastutuksen yhteydessä lastun tehnyt "velho" halusi vaihtaa vielä Pierburgin Boschin tilalle, jotta olisi saanut kulun viimosen päälle ja näytti auttavan. Todennäkösesti tuo Pierburg tekee sitten laadukkaampaa kamaa.
    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

    Comment

    • jakkeri530d
      Bimmer Fanatic
      • Sep 2004
      • 231
      • Oulu

      #3
      Tuota Pierburg:ia muistelen itsekkin jonkun joskus kehuneen, mutta vaatiikohan tuo jotain uudelleen ohjelmoimista? En tiedä onko mitään merkitystä tässä hommassa mutta,autossa on teholastu.
      Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
      Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
      Ex. MB C 200cdi farkku -03
      Ex. Bmw 540iA T -98/99
      Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
      Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

      Comment

      • Keimo
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 2032
        • Kekkoslovakia

        #4
        Tuolla on jotain: http://www.bmwtuningclub.net/forum/s...mamassamittari

        Itselläni on ollut tuo Pierburg ja hyvin on toiminut. En tiedä pitääkö ohjelmoida. 2 viikon päästä II-huolto, niin katsotaan herjaako testilaitteet.

        Comment

        • jakkeri530d
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2004
          • 231
          • Oulu

          #5
          Joo tuota juuri etsin mutta oli näemmä väärä hakusana. Eli ei muutakuin hakemaan tuo Pierburggi.
          Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
          Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
          Ex. MB C 200cdi farkku -03
          Ex. Bmw 540iA T -98/99
          Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
          Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #6
            Kerro kokemukset kun olet sen hankkinut. Näyttää tuo Pierburgin tekele ainakin ulkoiselta olemuksilta tuon alkuperäisen -076 -varaosanumeroisen mittarin kanssa. Se Boschin tekele poikkeaa ulkonäkönsä puolesta aika selvästi tuosta.

            Comment

            • jakkeri530d
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2004
              • 231
              • Oulu

              #7
              No niin,huomenna saan tuon maf sensorin ja ajattelin itse sen väsäillä paikoilleen. onkohan minkälainen homma? Jos joku on tuon itse vaihtanut niin vois heittää vinkkiä!
              Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
              Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
              Ex. MB C 200cdi farkku -03
              Ex. Bmw 540iA T -98/99
              Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
              Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #8
                Originally posted by jakkeri530d
                No niin,huomenna saan tuon maf sensorin ja ajattelin itse sen väsäillä paikoilleen. onkohan minkälainen homma? Jos joku on tuon itse vaihtanut niin vois heittää vinkkiä!
                Helposti lähtee irti kun ottaa ne suojamuovit ympäriltä. Se on kiinni sellaisella torx:lla, jossa on sellainen tappi keskellä. Biltemasta löytyy siihen sopivan torx-setti. Vanhan kiinnitys-klipsu voi vähän jumittaa, mutta kyllä se lähtee. 15 min homma ensikertalaiselta.

                Comment

                • Luxi
                  Bimmer Rookie
                  • Apr 2005
                  • 82
                  • Tuusula

                  #9
                  maf

                  Koneen kotelointia purkamalla pääsee käsiksi ilmanpuhdistimeen, jonka perästä löytyy maf-anturi. Vänkärin puoleisen raitisilmakanavan irroittamiseen ja takaisin laittoon kandee varata hieman aikaa ja huolellisuutta. Liukusalpa kun murtuu näemmä kovin iisisti siitä irti otettavan hormin reunasta, joka tulee palopeltiä vasten. Kiinnitys on kautta linjan torxia ja ristipäätä. Uuden maf:n liittäminen tulisi olla "snäp-on", jotta ei tarttis ruveta johtotehtäviin. Pihinä imuroisin samalla suodattimen puhtaaksi, jollei ole uutta heittää tilalle (noin 50€).
                  Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
                  G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc

                  Comment

                  • ex-VAG
                    Bimmer Fanatic
                    • Aug 2004
                    • 408
                    • Tampere

                    #10
                    Ei siinä tarvitse avata kuin etummainen muovisuoja (3 kuusiokoloa) ja ne kaksi torxia maf:n päältä.

                    Tulipahan tänään vaihdettua taas kertaalleen tuo anturi, eikä omat vaivat tällä kertaa korjaantuneetkaan.

                    Vaihdoin maf:n reilu puolivuotta sitten, ja alkoi olla taas samoja ongelmia, eli huono alavääntö jne.. Tuntuisi siltä, että perässä olisi kokoajan parin tonnin kärry vaikka ei ole koukkuakaan . Auto ei savuttele (vaikka kulutus nousee aika korkealle esim. ylämäissä), mutta eipä ole vetoakaan.

                    Pitänee kait viedä pirssi vikadiagnostiikkaan.

                    Comment

                    • jakkeri530d
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 231
                      • Oulu

                      #11
                      Huono alavääntö?! Mulla tuntuu että alhaalta vääntää mutta, yläkierroksilla potku loppuu...
                      Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
                      Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
                      Ex. MB C 200cdi farkku -03
                      Ex. Bmw 540iA T -98/99
                      Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
                      Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

                      Comment

                      • ex-VAG
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2004
                        • 408
                        • Tampere

                        #12
                        Originally posted by jakkeri530d
                        Huono alavääntö?! Mulla tuntuu että alhaalta vääntää mutta, yläkierroksilla potku loppuu...
                        Nojoo silloin kun mulla oli "oikeasti" ilmamäärämittari hajalla, niin auto lähti huonosti paikaltaan ja juurikin yläkierroksilla veto oli huonoa. Eli esim. ohituksissa kick downi oli aikas myrkkyä.
                        Mutta joku on kuvaillut maffiongelmia myös huonoilla alaväännöllä.

                        Nyt tämän kertaiset ongelmat on ilmeisesti jossain muualla, ei ahtopaineta tjms. Esim turbon vislaus hiljaisempaa kuin aiemmin -> siivet p....na, pakoputki tukossa , tai paineet vaan karkaa jonnekkin.

                        Vaihdoin nyt kuitenkin oikeastaan vaan "ajan kuluksi" tuon edellisen Boschin anturin Pierburgin anturiin. Se on ilmeisesti pitkäikäisempi, ja oli mahdollisista vikakohteista varmasti halvin.

                        Comment

                        • sirius18
                          Bimmer Rookie
                          • Dec 2002
                          • 137

                          #13
                          Veljet, teillä on ihan samoja oireita kun omassani 320d:ssä jonka ongelmia kuvasin tuolla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36426

                          Turbon ohjausventtiilin ongelmista on kyse. Autoni venttiili putsattiin noin kuukausi sitten, se auttoi tilapäisesti/osittain, nyt taas alakierroksilta on veto TÄYSIN poissa.

                          Täytyisi selvittää mitä ko. venttiili maksaa uutena, kellään osviittaa? Liekö sama osa kutoskiisselissä?

                          Comment

                          • jakkeri530d
                            Bimmer Fanatic
                            • Sep 2004
                            • 231
                            • Oulu

                            #14
                            mikä vuosimalli tuo sun auto on (ex-Vag)? nyt on tuo pierburgi paikallaan ja tuntuu että huono yläkierrosvääntö ei parantunut mutta alkoi vielä empimään liikkelle lähdettäessäkin. Eli kun painaa kaasun pohjaan, empii hetken ennenku lähtee.
                            Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
                            Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
                            Ex. MB C 200cdi farkku -03
                            Ex. Bmw 540iA T -98/99
                            Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
                            Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

                            Comment

                            • ex-VAG
                              Bimmer Fanatic
                              • Aug 2004
                              • 408
                              • Tampere

                              #15
                              Originally posted by jakkeri530d
                              mikä vuosimalli tuo sun auto on (ex-Vag)? nyt on tuo pierburgi paikallaan ja tuntuu että huono yläkierrosvääntö ei parantunut mutta alkoi vielä empimään liikkelle lähdettäessäkin. Eli kun painaa kaasun pohjaan, empii hetken ennenku lähtee.
                              Auto on valmistettu 9/99 (vm. -00), ja vaihdoin Pierburgin siis eilen. Itseasiassa huomasin tänään tuon saman hyytymisen paikaltaan lähdettäessä. Ihan kun olisi pirun pitkä turboviive tai jotain. Ja kerran käynnistyikin hieman oudosti (meinasi heti perään sammahtaa, mutta kone keksi jostain lisää kaasua).

                              Nyt kun autossani on myös jotain muuta vikaa kuin ilmamassamittari, niin en pistänyt tuota empimistä vielä uuden mittarin piikkiin.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎