Tästä oli joskus juttua täällä, mutta eipä löytynyt enään sitä topiccia. Itselläni myös tuo mittari rikki ja siihen taisi olla useampia vaihtoehtoja mikä sopisi sinne alkuperäisen tilalle. Volvon mittari?, Pierburg?, DC (mersu)? onko jollakin kokemuksia esim. tuosta Pierburgista?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
530d ilmamäärämittari
Collapse
X
-
Originally posted by jakkeri530donko jollakin kokemuksia esim. tuosta Pierburgista?Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
-
-
Tuota Pierburg:ia muistelen itsekkin jonkun joskus kehuneen, mutta vaatiikohan tuo jotain uudelleen ohjelmoimista? En tiedä onko mitään merkitystä tässä hommassa mutta,autossa on teholastu.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Tuolla on jotain: http://www.bmwtuningclub.net/forum/s...mamassamittari
Itselläni on ollut tuo Pierburg ja hyvin on toiminut. En tiedä pitääkö ohjelmoida. 2 viikon päästä II-huolto, niin katsotaan herjaako testilaitteet.
Comment
-
-
No niin,huomenna saan tuon maf sensorin ja ajattelin itse sen väsäillä paikoilleen. onkohan minkälainen homma? Jos joku on tuon itse vaihtanut niin vois heittää vinkkiä!Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Originally posted by jakkeri530dNo niin,huomenna saan tuon maf sensorin ja ajattelin itse sen väsäillä paikoilleen. onkohan minkälainen homma? Jos joku on tuon itse vaihtanut niin vois heittää vinkkiä!
Comment
-
-
maf
Koneen kotelointia purkamalla pääsee käsiksi ilmanpuhdistimeen, jonka perästä löytyy maf-anturi. Vänkärin puoleisen raitisilmakanavan irroittamiseen ja takaisin laittoon kandee varata hieman aikaa ja huolellisuutta. Liukusalpa kun murtuu näemmä kovin iisisti siitä irti otettavan hormin reunasta, joka tulee palopeltiä vasten. Kiinnitys on kautta linjan torxia ja ristipäätä. Uuden maf:n liittäminen tulisi olla "snäp-on", jotta ei tarttis ruveta johtotehtäviin. Pihinä imuroisin samalla suodattimen puhtaaksi, jollei ole uutta heittää tilalle (noin 50€).Almandin Brown | Mineral Silber A14 | Ostra - grey
G31 540 xd -17 | F25 X3 35d -14 | BMW K13R 2013 1300cc
Comment
-
-
Ei siinä tarvitse avata kuin etummainen muovisuoja (3 kuusiokoloa) ja ne kaksi torxia maf:n päältä.
Tulipahan tänään vaihdettua taas kertaalleen tuo anturi, eikä omat vaivat tällä kertaa korjaantuneetkaan.
Vaihdoin maf:n reilu puolivuotta sitten, ja alkoi olla taas samoja ongelmia, eli huono alavääntö jne.. Tuntuisi siltä, että perässä olisi kokoajan parin tonnin kärry vaikka ei ole koukkuakaan. Auto ei savuttele (vaikka kulutus nousee aika korkealle esim. ylämäissä), mutta eipä ole vetoakaan.
Pitänee kait viedä pirssi vikadiagnostiikkaan.
Comment
-
-
Originally posted by jakkeri530dHuono alavääntö?! Mulla tuntuu että alhaalta vääntää mutta, yläkierroksilla potku loppuu...
Mutta joku on kuvaillut maffiongelmia myös huonoilla alaväännöllä.
Nyt tämän kertaiset ongelmat on ilmeisesti jossain muualla, ei ahtopaineta tjms. Esim turbon vislaus hiljaisempaa kuin aiemmin -> siivet p....na, pakoputki tukossa, tai paineet vaan karkaa jonnekkin.
Vaihdoin nyt kuitenkin oikeastaan vaan "ajan kuluksi" tuon edellisen Boschin anturin Pierburgin anturiin. Se on ilmeisesti pitkäikäisempi, ja oli mahdollisista vikakohteista varmasti halvin.
Comment
-
-
Veljet, teillä on ihan samoja oireita kun omassani 320d:ssä jonka ongelmia kuvasin tuolla http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=36426
Turbon ohjausventtiilin ongelmista on kyse. Autoni venttiili putsattiin noin kuukausi sitten, se auttoi tilapäisesti/osittain, nyt taas alakierroksilta on veto TÄYSIN poissa.
Täytyisi selvittää mitä ko. venttiili maksaa uutena, kellään osviittaa? Liekö sama osa kutoskiisselissä?
Comment
-
-
mikä vuosimalli tuo sun auto on (ex-Vag)? nyt on tuo pierburgi paikallaan ja tuntuu että huono yläkierrosvääntö ei parantunut mutta alkoi vielä empimään liikkelle lähdettäessäkin. Eli kun painaa kaasun pohjaan, empii hetken ennenku lähtee.Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
Ex. MB C 200cdi farkku -03
Ex. Bmw 540iA T -98/99
Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)
Comment
-
-
Originally posted by jakkeri530dmikä vuosimalli tuo sun auto on (ex-Vag)? nyt on tuo pierburgi paikallaan ja tuntuu että huono yläkierrosvääntö ei parantunut mutta alkoi vielä empimään liikkelle lähdettäessäkin. Eli kun painaa kaasun pohjaan, empii hetken ennenku lähtee.
Nyt kun autossani on myös jotain muuta vikaa kuin ilmamassamittari, niin en pistänyt tuota empimistä vielä uuden mittarin piikkiin.
Comment
-
Comment