Eli ei ole ennen ollut tuota seosmittaria, niin toiminta vähän epäselvä...Mittarina FMI 1.2. Anturi ei samaa sarjaa, vaan lämmitettävä tarvike. Eli jouduin tekemään uusiksi sen liittimen joka yhdistää anturin ja mittarin. Ongelma on sellainen että se "ledipalkki" vilkkuu ajossa ihan miten sattuu. Sellainenhan sen kuuluu kai olla, että kun lyö hieman kaasua, niin palaa melkein kaikki ja kun tekee moottorijarrutuksen, niin ei pala mikään. Mutta jos ajaa ihan normaalisti matkavauhtia, niin ne ledit vetää jotain ihan omaa showta. Eli välillä hukkuu kaikki ja vilkkuu. Missä vika vai kuuluuko olla tuollainen? Eikös palavista ledeistä kuulu vain parin viimeisen vaihdella, eikä koko palkin. Mittari tuskin hajalla kun on uusi. Anturikin uusi, mutta johtuukohan vain siitä? Ottaako häiriötä jostain? No oli hieman huonosti selitetty, mutta jos jollakulla olisi antaa hieman infoa...? Thanks jo etukäteen...Disco pimeällä "ei niin" helmeä...
Seosmittarista (Vikaako?)
Collapse
X
-
Seosmittari minun käsityksen mukaan tarvii laajakaistalamdan jotta se näyttäisi tasaisesti ilman vispaamista.
Itselläkin seosmittari vispaa laidastalaitaan, ainoastaan kun vedättää reippaammin singnaali tasaantuu. Esim, tyhjäkäynnillä ja kaasua löysättäessä ledit vispaa.
Myös maadoituksella saattaa ola merkitystä, olikohan niin että auton oman lamdan kanssa samaan pisteeseen ja auton omaa lamdaa ei välttämättä kannata käyttää mittarilla.Bmw 2002 Nyyrpyrinki edition
& 530Da
Hakusessa 2002 konepellin kromilista.
Ex: e34 525Tic, e34 520
-
Jep. Sellaisen sen arvelinkin olevan. Nyt olisikin hieno tietää mistä tuollainen "heiluminen" johtuu ja mistä vikaa etsimään/korjaamaan? Ei viitsisi ihan ensimmäisenä uutta anturiakaan ostaa jos vika on jossain muualla? Mielestäni kytkin oikein, mutta tiedä sitten...-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
-
jos auto on lambda ohjattu niin tasakaasullhan tuon kuuluu heilua laidasta laihaan ja se mitä siitä katsotaan on kun teet täyskaasu kiihdytyksen niin silloin pitää lähes kaikki ledit palaa (rikas seos) ja moottorijarrulla kaikki pitää olla pimeitä. tasakaasulla siitä ei ota hullukaan selvää jos on lambda ohjattu auto. lambdattomissa asia on sitten ihan eri.Originally posted by RockfordEli ei ole ennen ollut tuota seosmittaria, niin toiminta vähän epäselvä...Mittarina FMI 1.2. Anturi ei samaa sarjaa, vaan lämmitettävä tarvike. Eli jouduin tekemään uusiksi sen liittimen joka yhdistää anturin ja mittarin. Ongelma on sellainen että se "ledipalkki" vilkkuu ajossa ihan miten sattuu. Sellainenhan sen kuuluu kai olla, että kun lyö hieman kaasua, niin palaa melkein kaikki ja kun tekee moottorijarrutuksen, niin ei pala mikään. Mutta jos ajaa ihan normaalisti matkavauhtia, niin ne ledit vetää jotain ihan omaa showta. Eli välillä hukkuu kaikki ja vilkkuu. Missä vika vai kuuluuko olla tuollainen? Eikös palavista ledeistä kuulu vain parin viimeisen vaihdella, eikä koko palkin. Mittari tuskin hajalla kun on uusi. Anturikin uusi, mutta johtuukohan vain siitä? Ottaako häiriötä jostain? No oli hieman huonosti selitetty, mutta jos jollakulla olisi antaa hieman infoa...? Thanks jo etukäteen...Disco pimeällä "ei niin" helmeä...
Comment
-
Eli täytyy vain oppia elämään tuon kanssa. Anturi on pakosti ehjä kun on uusi, mutta voisihan sitä kokeilla jos siitä kylmästä anturista olisi apua? Auton oma lambda on alkuperäisessä paikassaan ja tämä mittarin lambda on omassaan vakion vieressä.-Dodge Charger -73
-Mercedes-Benz GLK
-VW Transporter
Comment
Comment