Announcement

Collapse
No announcement yet.

Td-koneiden yhteiset lohkot?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Heko
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 5

    Td-koneiden yhteiset lohkot?

    Eli onko BMW käyttänyt samaa lohkoa esim. 2.5/2.8/3.0 Td-koneessa vai onko jokaiselle koneelle tehty oma erilainen lohko? Jos sillä merkitystä niin kiinnostaa lähinnä vm.92-> koneet. Niin ja onko esim.vm.98 325td ja 525td koneissa eroja?

    Lähinnä kiinnostaa siksi että jos hankkii 2.5-litraisen myllyn ,niin löytyykö helpolla vakio-osia millä kasvattaa iskutilavuutta myöhemmin.
  • sirkus
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 2194
    • kaustinen

    #2
    Meinaat varmaan näitä e39 525d/530d malleja eli common rail koneita niissä erona on tosiaan vaan tilavuus ja tietty moottorin ohjaus. Tilavuudet ovat 2.5 ja 2.9l 2.8dieseliä ei bmw:ltä löydy uusimman vitos sarjan myötä koneita uudistettiin ja 530d kone kasvoi 3litraan. Vanhemmat 525td ja tds ovat täysin eri moottoreita. Näistä uudemmissa suurentaminen voi olla kyllä mahdollista 2.5-2.9 mut ei varmastikkaan kannata eli jos 525d tuntuu lussulta osta suosiolla 530d. 3 ja 5sarjan koneet eivät eroa toisistaan.
    Chrysler 300c crd touring 2010
    Daily driver
    Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
    Man cave on wheels
    Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
    Built not bought
    V8, only juice&milk come in 2 litres

    Kawasaki zzr1100 fighter


    Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

    Comment

    • TuomasTee
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2004
      • 529
      • Kotka

      #3
      Entä M30 lohko, siitäkään tuskin saa väännettyä 3,5l TDS:ää?
      BMW F15 X5 M50d -14

      Comment

      • Matiska
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 170
        • Helsinki

        #4
        bemarilta on tullu 535d. 325td ja 525 td koneissa ei varmaankaan muuten eroa kuin öljypohjaltaan ja moottorinkorvista.

        Comment

        • jvakeva
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2003
          • 2432
          • Kouvola

          #5
          mua kiinnostais enemmän tommonen m51 kampura..
          B10 V8 # 108
          saab r560 8X4

          Maansiirto ja kiviainestoimitukset Kymenlaakson alueella.

          Comment

          • Keimo
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 2032
            • Kekkoslovakia

            #6
            Originally posted by Matiska
            bemarilta on tullu 535d. 325td ja 525 td koneissa ei varmaankaan muuten eroa kuin öljypohjaltaan ja moottorinkorvista.
            535d:ssä on 3l -moottori

            Comment

            • Heko
              Newbiemmer
              • Jul 2005
              • 5

              #7
              Originally posted by sirkus
              Meinaat varmaan näitä e39 525d/530d malleja eli common rail koneita niissä erona on tosiaan vaan tilavuus ja tietty moottorin ohjaus. Tilavuudet ovat 2.5 ja 2.9l 2.8dieseliä ei bmw:ltä löydy uusimman vitos sarjan myötä koneita uudistettiin ja 530d kone kasvoi 3litraan. Vanhemmat 525td ja tds ovat täysin eri moottoreita. Näistä uudemmissa suurentaminen voi olla kyllä mahdollista 2.5-2.9 mut ei varmastikkaan kannata eli jos 525d tuntuu lussulta osta suosiolla 530d. 3 ja 5sarjan koneet eivät eroa toisistaan.
              Eli e39 (Mitkä vm.?) 525d/530d koneet on lohkoltaan samoja, mutta samoja koneita ei ole käytetty 3-sarjassa? Eli 525d:tä ei ole e39 3-sarjalaisessa ollut? Paljonka tossa lusuimmassa 525d:ssä on tehoa?

              Vanhemmat (Mitkä vm.?) 525td ja 525tds moottorit on siis eri lohkoilla, ja mikä ero noilla on keskenään(vm.:kö?), ja näistä kumpaakaan lohkoa ei ole saanut isommalla iskutilavuudella?

              Tuo 3-sarja kiinnostaa lähinnä siksi että kun etsin koneen luovuttaja autoa niin ne on halvempia kuin 5-sarjalaiset.

              Ei salli laki 3-litrasen laittamista kun suurin projektiautossa ollut kone on 2-litranen.. siksi pitää ettiä 2.5 lohko jota saa laillisestikkin kasvattaa iskutilavuudeltaan 10% eli 2.75l
              Last edited by Heko; 13-07-2005, 14:38.

              Comment

              • Keimo
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 2032
                • Kekkoslovakia

                #8
                Originally posted by Heko
                Paljonka tossa lusuimmassa 525d:ssä on tehoa?
                Siinä on 163hp/350Nm. Eipä ole suuria eroja 525d:n ja 530d:n suorituskyvyissä reaalimaailman tilanteissa. Molemmilla on tullut ajettua reippaasti, enemmän tuolla 525d:llä, koska sellainen on itselläni. 300 eurolla siihen saa E39 530d:n uudemman version tehot eli 193/410 Nm ja Karalalle vie niin yli 200hp. Laatikko pysyy vielä speksien sisällä helposti, koska 525dA:ssä on sama laatikko kuin 530dA:ssa.

                Comment

                • sirkus
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 2194
                  • kaustinen

                  #9
                  Elikkä nämä uudemmat 525d ja 530d common railit tulivat -99 ja 3 sarjaa on tehty ainakin 330d versiona samalla koneella mut ei käsittääkseni 325d versiona. -98 ja vanhemmat 325td tds ja 525td ja tds ovat siis eri koneita eli perinteisiä jakajapumpullisia esikammio vehkeitä joissa on 12v kansi kun uudemmissa rail koneissa on 24v td ja tds mallien ero on lähinnä siinä et tds on välijäähdytetty 143hp ja td ilman jäähyä 115hp myös ahtopaine on jälkimmäisessä matalampi. Jos siis etsi koneen luovuttajaa johonkin muuhun autoon on varmasti helpointa laittaa tollainen vanhempi td/tds kone koska uudempien eloktroniikka vaatii lähes koko auton sähköjärjestelmän siirtoa. tds koneessa vääntöä taisi olla 260nm mut jo pelkällä lastulla luvataan +170hp 300nm lukemia ja enemmänkin saa jos näkee vaivaa, tilavuutta tuskin kannatta alkaa kasvattamaan se on sen verta hankalaa ja kallista.
                  Chrysler 300c crd touring 2010
                  Daily driver
                  Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                  Man cave on wheels
                  Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                  Built not bought
                  V8, only juice&milk come in 2 litres

                  Kawasaki zzr1100 fighter


                  Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                  Comment

                  • Team Eastcorner
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 1095
                    • Vimpeli

                    #10
                    täähän on mielenkiintosta.

                    mites noi pelkät lohkot, saisiko noihin uudempiin lohkoihin passaamaan tuon vanhemman kannen?
                    Rides:

                    -E28 518i ´86
                    -Audi A6 C5 ´99
                    -VW T4 ´97

                    Comment

                    • sirkus
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2004
                      • 2194
                      • kaustinen

                      #11
                      Meinaat et tollaseen rail koneseen td/tds kansi mahtaa olla melko toivoton ajatus kun samalla pitäisi saada koneeseen jakapumppu railpumpun tilalle, jakopää on ihan erillainen 24v vrt 12v, puristukset erimoiset suoraruisku vrt esikammio, eihän sitä voi tietenkään sanoa et mahdontonta koska kaikkihan on muutettavissa jos vaan rahaa riittää.
                      Chrysler 300c crd touring 2010
                      Daily driver
                      Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                      Man cave on wheels
                      Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                      Built not bought
                      V8, only juice&milk come in 2 litres

                      Kawasaki zzr1100 fighter


                      Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                      Comment

                      • Freak
                        BTCF Member
                        • Apr 2003
                        • 2561
                        • .

                        #12
                        Originally posted by sirkus
                        Meinaat et tollaseen rail koneseen td/tds kansi mahtaa olla melko toivoton ajatus kun samalla pitäisi saada koneeseen jakapumppu railpumpun tilalle, jakopää on ihan erillainen 24v vrt 12v, puristukset erimoiset suoraruisku vrt esikammio, eihän sitä voi tietenkään sanoa et mahdontonta koska kaikkihan on muutettavissa jos vaan rahaa riittää.
                        Helpompaa on varmasti laittaa M51 moottoriin uudemman kampiakselin ja teettä kiertokanget ja männät. Onko järkeä on taas eri asia.
                        Saisiko tuommoisen rail-koneen toimimaan jollain Hestecillä yms? Onkohan ne tarpeeksi kykeneviä siihen hommaan?`
                        Kaikki on tietysti tässä maailmassa mahdollista ja ihminen tuonkin koneen on tehnyt...
                        Eihän me Etelä-Pohjalaiset ihan täydellisiä olla. Meiltä puuttuu heikkoudet.

                        Vanha Uuden liiton mies...

                        Comment

                        • sirkus
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2004
                          • 2194
                          • kaustinen

                          #13
                          Ainakin motec käsittääkseni kykenee ohjaamaan myös näitä nykydieseleitä mutta jos auto jossa kone on on liian uusi voi päästöjen todistaminen tulla ongelmaksi.
                          Chrysler 300c crd touring 2010
                          Daily driver
                          Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                          Man cave on wheels
                          Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                          Built not bought
                          V8, only juice&milk come in 2 litres

                          Kawasaki zzr1100 fighter


                          Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                          Comment

                          • Heko
                            Newbiemmer
                            • Jul 2005
                            • 5

                            #14
                            Originally posted by sirkus
                            Elikkä nämä uudemmat 525d ja 530d common railit tulivat -99 ja 3 sarjaa on tehty ainakin 330d versiona samalla koneella mut ei käsittääkseni 325d versiona.
                            Nää Common railit on siis pakokaasuahdettuja suoraruiskutus koneita?
                            Originally posted by sirkus
                            -98 ja vanhemmat 325td tds ja 525td ja tds ovat siis eri koneita eli perinteisiä jakajapumpullisia esikammio vehkeitä joissa on 12v kansi kun uudemmissa rail koneissa on 24v
                            325td/tds ja 525td/tds on ihan erilaisia kuin -99-> koneet, mutta onko ne keskenään miten samanlaisia, vai kaikissa eri apulaitteet/lohko?
                            Originally posted by sirkus
                            td ja tds mallien ero on lähinnä siinä et tds on välijäähdytetty 143hp ja td ilman jäähyä 115hp myös ahtopaine on jälkimmäisessä matalampi. Jos siis etsi koneen luovuttajaa johonkin muuhun autoon on varmasti helpointa laittaa tollainen vanhempi td/tds kone koska uudempien eloktroniikka vaatii lähes koko auton sähköjärjestelmän siirtoa.
                            Mitä siinä commonissa on semmosta mikä vaahtii elektroniikan siirtoa, onko moottorinohjaus yhdistetty ajotietokoneeseen tms?
                            Originally posted by sirkus
                            tds koneessa vääntöä taisi olla 260nm mut jo pelkällä lastulla luvataan +170hp 300nm lukemia ja enemmänkin saa jos näkee vaivaa, tilavuutta tuskin kannatta alkaa kasvattamaan se on sen verta hankalaa ja kallista.


                            2.5D Tommonen pisti mobilessa silmään, mutta ilmeisesti ton mukana ei niitä moottorinohjauksia tule...onkait tuo nyt semmonen common-rail?

                            Pakko kysellä kun ei tiedä...

                            Comment

                            • sirkus
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2004
                              • 2194
                              • kaustinen

                              #15
                              Ajonesto järjestelmän takia tarvii siirtää melkeen kaikki auton sähköjärjestelmästä. Tietty jos onnistuis laittaan esim. motecin niin vois välttyä siltä. 325td tds ja 525td tds on kaikki samoja peruspannuja td ei vaan ole välijäähdytetty ja ohjelma on ohjainlaitteessa eri.
                              Chrysler 300c crd touring 2010
                              Daily driver
                              Chevrolet Silverado 2500HD Duramax -08
                              Man cave on wheels
                              Chevrolet Camaro -71 LS 6.0 twin turbo /4L80E
                              Built not bought
                              V8, only juice&milk come in 2 litres

                              Kawasaki zzr1100 fighter


                              Ex: E46 330xd -04, E60 545i -04, E39 528i -96, E60 530i -03, E38 740d -01, E39 530d -02, E38 750i -98, E30 325e -85 ja E32 730i -88

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎