Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kumpiko tekniikka?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nullzwei
    BTCF Member
    • Oct 2002
    • 11056
    • ?

    #16
    M10 -- tietenkin!

    Siitä koneesta (tai sen ekan version lohkoista) BMW otti F1-turbomoottorissa hetkellisesti jopa 1500 heppaa.
    2-litrainen kuutonen -> -> Ja tämä siis verrattuna M10:n.

    Comment

    • jmn78
      Bimmer Rookie
      • Oct 2003
      • 117
      • uusimaa

      #17
      Originally posted by Rudenorth
      Nyt olis hieman tarkoituksena alkaa tuota e30 tekniikka puolta parantamaan. Vaihtoehtoina on m20b20 kutonen tai m10b18 nelonen (ruisku). m20b25 ei ole tällähetkellä vaihtoehto (kuitenkin olisitte jo ehdottamassa ). Nelos konehan ei kauks jää pikku kutosen suorituskyvystä ja on hieman taloudellisempi, etuna myös että kyseinen tekniikka löytyisi jo. Neloskonetta olisi tarkoitus piristää (kansi, nokka yms..) kun taas kutonen pitää vakiona. Nyt kaipaisin mielipiteitä, kun ite ei osaa oikein päättää
      Laita se nelonen nokille ja jos tarve tulee kutoselle ni samalla vaivalla laittaa sit sen 2.5i:in
      Vain suunnaton tietämättömyys voi johtaa täydelliseen ymmärtämättömyyteen!!!!!!

      Comment

      • Rudenorth
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2005
        • 2415
        • Iisalmi

        #18
        Kyllä tuota itseä on tuo m10 kiinnostanut enemmän. Tosiaan melkein jos niitä tehoja sit haluaa ja kutosen niin 2.5 kannattanee laittaa. Mutta nyt taidan sitten rueta rakentamaan m10 pohjalle! kiitos vastanneille
        MB W204 C320 CDI
        Kawasaki Ninja ZX-7R

        Comment

        • M5 talviautona
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2005
          • 242
          • Kokkola

          #19
          laita 1,8si

          Minä laittaisin sen 1,8sin koneen.. 2- Kaverilla on/oli 320i vm 85 ja 89 ja mulla oli tommonen 318i m40 koneella niin se jätti nuo 320 sataseen melkeen heittämällä.. (jäi varmaan 5auton mitan päähän ku omani oli jo satasessa) Mut varttimailia ei tullu kokeiltua ikinä noiden kahden kesken. Kulutus on 3litraa pienempi kaupunki ajossa. Isälläni oli 316i katalysaattori m40 koneella kans ja se oli karvan nopeempi ku se mun vanha 318i.. Että jos pitää ripeitä lähtöjä ottaa niin miettisin sitä 4sta.. Mut sitä en tiädä kumpi on kestävempi?
          ex talviautot vuodesta 2003 alkaen.

          325e 2,7 e30
          318i e30
          535ia e34
          m5 e34
          525 e34
          316i e30
          524td e28 = Ei savua ilman tulta
          Viimesin bemari 316i e36
          Ei enään Bemaria! Ja kyllä helpottaa.

          Comment

          • HarzaTheMan
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2004
            • 458
            • Sawo

            #20
            Sopii varmaan tässä kohtaa kysyä, että minkälaiset erot on M20B20:llä ja M20B25:llä? Eli onko tuosta 2-litraisesta helposti saatavissa lisäpotkua vaihtamalla siihen jotain 2,5-litraisen osia ja mitä kaikkea pitäis vaihtaa että ne alkais olemaan samantehoisia?
            ex: E39 520i Touring -00 facelift, E36 328i Touring -95, E36 328i Touring -95, E39 523iA -96, E30 325i -89 + muita merkkejä

            Comment

            • T3
              BTCF Member
              • Oct 2003
              • 8530
              • Karhe

              #21
              Originally posted by HarzaTheMan
              Sopii varmaan tässä kohtaa kysyä, että minkälaiset erot on M20B20:llä ja M20B25:llä? Eli onko tuosta 2-litraisesta helposti saatavissa lisäpotkua vaihtamalla siihen jotain 2,5-litraisen osia ja mitä kaikkea pitäis vaihtaa että ne alkais olemaan samantehoisia?
              Etsi googlesta, sieltä löytyy tähänkin vastaus
              .

              Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

              Comment

              • KuHaZ
                Bimmer Rookie
                • Jun 2005
                • 49
                • Iisalmi

                #22
                kutosen kannalla minä oon. satasen jälkeen kutosen kiihtyvyys ja vääntö taitaa olla kuitenkin parempi ku nelosessa. Mut ihan miten tykkää!
                Nyt: e46 320d farkku -00 Ex: e36 328i coupe, e30 320

                Comment

                • Vega_
                  Bimmer Fanatic
                  • Mar 2003
                  • 887
                  • Kokkola

                  #23
                  eipä se 2litranen kutonen mikään tykki ole, mutta kiva alavääntö siinä on! 4-koneella en ole koskaan ajanut, mutta silti ottaisin mieluummin kutosen!

                  ja vaikkei tuo 2litranen olekkaan tykki paikoiltaan, niin kyllä sillä ohi pääsee vielä satasen jälkeenki!

                  Comment

                  • karhunen
                    Bimmer Fanatic
                    • Mar 2004
                    • 490
                    • Helsinki

                    #24
                    Oman auton suoralla kutosella huippuvääntö ajoittuu juurikin tuohon 120 km/h kohdalle. Numeroiden valossa neloskone k-jetillä vetää kyllä niukasti turpaan, ja onhan se tietenkin kevyempi, sekä varmasti halvempi ja yksinkertaisempi huoltaa. Itseasiassa itsellä juurikin 320i kiikarissa itsellä
                    Last edited by karhunen; 21-07-2005, 08:52. Reason: Tässä postauksessa ei ollut tolkkua ennen editointia
                    Ex: E21 320/6 11/'78 fjord "UNU-444"
                    Ex: E30 316i 04/'90
                    Ex: E28 Hartge H5S "528i"

                    Comment

                    • tepi_
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2003
                      • 2182
                      • TKu

                      #25
                      Jebujee,laita ihmeessä se M10,ite oon molemmilla ajanu ja ei se 320 vie ees kunnolla noku M10 ruiskua,vaikka onkin kuinka kivat murinat ni eipä se silti oo vakuuttanu...No tietysri alavääntö on parempi,mutta mutta...

                      Comment

                      • T3
                        BTCF Member
                        • Oct 2003
                        • 8530
                        • Karhe

                        #26
                        2-litainen M10 hakkaa samankokoisen kutoskoneen mennessä, tullessa ja vielä kaikkialla muuallakin. Noin niinkun käytännön suorituskykyä kun ajatellaan.

                        2-litraisella kutosella ei ole mitään jakoja M10:n kanssa missään muodossa.
                        Äänikään siinä ei ole kunnollinen, vaan semmonen typerä pörinä, kun on niin lyhytiskuinen. Vasta 2,3-2,7-litraisissa on kunnon käyntiääni.
                        .

                        Erosin ammattiliitosta. Nyt vassarit ei saa enää ryöstettyä mun rahoja

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎