Announcement

Collapse
No announcement yet.

Auton tyhjäjäynti pätkii välillä pahasti..

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ruslan
    Newbiemmer
    • Jul 2005
    • 6

    Auton tyhjäjäynti pätkii välillä pahasti..

    Moro!
    Toivottavasti joku osaa auttaa. Auto on E46, vm '00, sedan. Autossa on ollut jo vuoden sama ongelma. Tyhjäkäynnillä kierrokset seilaa noin 400-1000, muutaman kerran on sammunut. Ongelma on rasittava, sillä se ei ole jatkuva. Välillä voi menne parikin viikko ennen kun se tekee sitä ja välillä taas se tekee jatkuvasti sitä. Olarin Laakkosessa pojat yritti laittaa sitä kuntoon, ilman suurempaa menestystä. Mitään vikakoodia ei näy. Kaikki nokka-akselin anturit on vaihdettu, ilmamassananturi vaihdettu, etummainen lambda vaihdettu, tulpat vaihdettu, kaikki huollot on tehty. Autoa on korjattu Laakkosella tämän vian takia jo 6 kertaa eikä mitään tulosta. Jokainen voi kuvitella miten paljon tällainen vituttaa, kun ei edes merkki huolto jaksa laittaa autoa kuntoon. Onko rahastusta? Rahojani on mennyt tähän ongelmaan jo yli 2000€! Eli kaikki apu kelpaa! Ai niin, auton moottori on paineistettu, siinä pitäisi olla kaikki OK. Joku tässä foorumissa puhui ilmavuodosta.. Jos joku voisi kertoa myös että missä kannattaa autoa huoltaa, kun ei näitä merkkihuolto liikkeitä pahemmin kiinnosta. Kiitoksia!
  • Happo
    BTCF Member
    • Sep 2004
    • 922
    • Kauhajoki

    #2
    Mikäs moottori olis kyseessä?
    Ford S-Max 2.0
    Kilpuri VW Golf III VR6
    ex:

    F11 535d xdrive M-sport, E60 530ix M-Sport, F10 535d M-sport, E46 320d touring M-sport II, E34 525tdsa touring, E30 324td touring, E30 318i, M20B20

    Comment

    • Ruslan
      Newbiemmer
      • Jul 2005
      • 6

      #3
      Originally posted by Happo
      Mikäs moottori olis kyseessä?
      1,9 ruisku

      Comment

      • Guest's Avatar

        #4
        Ihan pakko vastata tuohon merkkiliike hommaan! Oon ite töissä BMW merkkihuollossa ja ei se aina vaan onnistu

        Comment

        • Ruslan
          Newbiemmer
          • Jul 2005
          • 6

          #5
          Originally posted by anspa87
          Ihan pakko vastata tuohon merkkiliike hommaan! Oon ite töissä BMW merkkihuollossa ja ei se aina vaan onnistu
          Kyllähän minäkin tiedän sen, kun olen itse asentaja (eri alalla), mutta täytyy siinä joku järki olla. Jos ihminen halua auton kuntoon, niin se on laitettava kuntoon. Kaverit vaihtoi ilmamassa anturin ilman että se olisi ilmoittanut mitään vikaa. Osan vaihto maksoi 540€ (osa + vaihto). Täysin turhaan! Parempi esimerkki merkkihuollosta: Minulla oli autossa omituinen vika ilmastoinnissa. Ilmastointi kävi ihan niin kuin piti, noin tunnin ajan. Sitten puhallus loppui vaikka puhallus moottori kävi täysillä. Sait laittaa lämmintä/kylmää, mitä vaan. Ulos ei tullut yhtään mitään. Yritin huollossa sitten selittää tätä vikaa. Sain vapaata töistä viedäkseen auton huoltoon ja pomon kautta sain vara auton. Parin päivän kuluttua auton piti olla valmis. Lähdin siis hakemaan. Kysyin mitä autolle on tehty ja kaveri kehtasi sanoa, että ei mitään. "Ilmastointi oli toiminut ihan hyvin", kun hän sitä kokeili. Selostin hänelle viimeksi että vika tulee esiin noin tunnin käytön jälkeen. Tätä samaa vikaa korjattiin sitten taas urakalla. En muista enää miten monesti kaverit yrittivät. Vaihdoin välillä liikettä, kunnes se tärppäsi. Aluksi vaihdettiin "siili anturi". Sitten huoltomies ilmoitti että on erittäin omituinen vika "ikinä ei ole sellaista aikaisemmin ollut". "pitää vaihtaa koko ilmastointi laite". Sanoin vaan että se on viimeinen juttu mitä hän tekee. Lähdettiin vaihtamaan osa kerralla. Ensin vaihdettiin ohjaus paneli. Ei mitään vaikutusta. Sitten puhallus moottori. Silloin alkoi jo pahemman kerran vituttaa kun huollossa kysytään "mitä nyt?". Onneksi ajoin pienen nokkakolarin ja jouduin jättämään auton kuukaudeksi (jonojen takia) huoltoon. Pyysin että laittavat vihdoinkin autoni kuntoon (ilmastointi + tyhjäkäynti ongelman). Parin viikon kuluttua tuli puhelu, "nyt se ilmastointi on todellakin korjattu". Kysyin heti paljonko korjaus maksaa ja mikä oli vialla. Kaveri sanoin että ilma kammiossa oli joku finnin kokoinen anturi rikki, hinta 20€!!! Paljon vaihdettiin turhaa, monia päiviä meni minun työaikaa hukkaa ja kaikki se stressi/vitutus. Onkohan tämä oikeudenmukaista? Tätäkö merkkiliikkeen palvelu nykyään on? Kokeillaan eri osia ja juoksutetaan ihmisiä hyvällä tuntiveloituksella. Tähän oli vielä yksi juttu, mutta en nyt jaksa alkaa selostaa sitä. Kukaan ei jaksa lukea muuten. Annan Laakkosen palveluista arvosanaksi täyden 1:sen.

          Comment

          • torx
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2004
            • 383
            • Tuusula

            #6
            Tuli itsekin kiinitettyä huomioo tossa paikallisessa merkkihuolossa. Kyselin emaililla öljynvaihtoa laatikkoon yms. Vastaukseksi tuli toki hinnat sekä maininta koulutetuista bmw asentajista...

            Paikan päällä oli 1 kesäduunari ja 1 parikymppinen asentaja sekä vanhempi asentaja. Mun auton vikakoodeja tutkiskeli se vanhmepi asentaja... siinä sivussa kun niitä nuorten toimia kuulosteli ja katseli niin voi voi... aika bmw koulutukset olivat kyllä saaneet. Pähkäilyä kummin päin ilmansuodatin tulee koteloon, yms.

            Varaosia kasan ostettua ja ton vikakoodien nollauksen maksua suorittaessa toinen kassa "ukoista" tokaisi kun puhelin soi 16.50 et en viitti vastaa ku duuni loppuu 10min päästä, kuitenkaan pääse sit lähtee klo 17. hyvä hyvä. Muutenkin ihme häsläämistä siinä kassalla... perkele jos mä oon tuomassa sinne kasan rahaa ja ukot häviää ja häslää omia hommiaan siinä! Meinasin jo sanoa et mä vien ton muualle jos teille ei rahat kelpaa.
            G30 530e m-sport -19.
            https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=407671
            -
            Välillä tuntuu, että kaikki muu paitsi mulkku menee päin vittua.

            Comment

            • Ruslan
              Newbiemmer
              • Jul 2005
              • 6

              #7
              Originally posted by torx
              Tuli itsekin kiinitettyä huomioo tossa paikallisessa merkkihuolossa. Kyselin emaililla öljynvaihtoa laatikkoon yms. Vastaukseksi tuli toki hinnat sekä maininta koulutetuista bmw asentajista...

              Paikan päällä oli 1 kesäduunari ja 1 parikymppinen asentaja sekä vanhempi asentaja. Mun auton vikakoodeja tutkiskeli se vanhmepi asentaja... siinä sivussa kun niitä nuorten toimia kuulosteli ja katseli niin voi voi... aika bmw koulutukset olivat kyllä saaneet. Pähkäilyä kummin päin ilmansuodatin tulee koteloon, yms.

              Varaosia kasan ostettua ja ton vikakoodien nollauksen maksua suorittaessa toinen kassa "ukoista" tokaisi kun puhelin soi 16.50 et en viitti vastaa ku duuni loppuu 10min päästä, kuitenkaan pääse sit lähtee klo 17. hyvä hyvä. Muutenkin ihme häsläämistä siinä kassalla... perkele jos mä oon tuomassa sinne kasan rahaa ja ukot häviää ja häslää omia hommiaan siinä! Meinasin jo sanoa et mä vien ton muualle jos teille ei rahat kelpaa.
              Toi oli kyllä hyvä esimerkki. Voisin nyt kertoa sen kolmannen vikasarjan korjauksesta. Kaikki lähti käyntiin siitä kun syylärin merkkivalo syttyi. Vein auton huoltoon ja sanoin että pitäisi saada kuntoon. Kaveri katseli hetken paisuntasäiliötä ja sanoi että tule parin tunnin kuluttua hakemaan. Sehän kävi kätevästi? Tulin sitten hakemaan. Ilmoitti että syyläri oli halki ja jouduttiin vaihtamaan. Nyt en enää muista mitä se maksoi (ehkä 140e). Minähän olin tyytyväinen, kun sain auton viikonlopuksi kotiin. Lähdettiin käymään Jyväskylässä. Vähän ennen jyväskylää taas syttyi syylärin valo Kyllähän sitä nyt naurattaa, mutta ei silloin. Tutkittiin, mikä taas. Laitoin 2,5l vettä syyläriin ja jatkettiin matkaa. Paluumatkalla jouduttiin tekemään saman uudestaan. Aamulla maanantainen ennen huoltoon lähtöä auton alla oli lätäkkö. Lisäsin vedet rutiinilla ja ajoin rutiinilla huoltoon. Ilmoitin samalle asentajalle joka oli viimeksi "huoltamassa" autoani. Kaveri sanoi että koko jäähdytys järjestelmä oli paineistettu ja koeponnistettu. Jätin siis auton TAAS huoltoon. Uusi vika löytyi. Joku vesiletkun laippa moottoriin oli kuulemma palannut ja siitä se vuoto johtuu. Laippa maksoi 43€ + työt. Taas parin viikon kuluttua syttyi syylärivalo. Ei siis mitään uutta. Laitoin taas uudet vedet ja ajoin auton huoltoon. Nyt olin jo itse paikalla katsomassa mitä se sannkari sille tekee. Hän heitti siihen paineet. Heti alkoi vettä tippua syylärin nurkasta. Onneksi oli yksi syyläri varastossa. Vanhassa oli joku "juotos vika". Uuden syylärin vaihto maksoi 270€. Nyt ajattelin että kaikki on kunnossa. Muutaman viikon kuluttua kuitenkin lamppu syttyi taas. Vain auton konalan pikahuoltoon. Onneksi nyt ei ollut iso vika, letku oli haurastunut rikki. Sen huollon sain ilmaiseksi kun vähän haukuin heidän toimintaa. Ensinnäkin, aina kun joku vesivuoto korjataan, täytyy suorittaa koeponnistus! Kuka siinä on vastuussa jos kone keittää??? Nämäkin viat olisi voinut korjata kaikki yhdellä kerralla. Voitte siis pojat olla varmoja, että kun minä tästä romusta joskus eron pääsen, uusi merkki tulee olemaan mersu tai audi. Tämän bemarin pitäminen kun on tullut niin edulliseksi

              Comment

              • Belfast81
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2005
                • 204
                • SOUMI

                #8
                joo

                Tuota tuota... ei mitää sittenkään
                edit OON IDIOOTTI JOO EI MITÄÄ
                Last edited by Belfast81; 16-07-2005, 21:22. Reason: Lukuhäiriö.. LUKIHÄIRIÖ... Mielenvikaisuus
                Vw Passat "power diesel" 1.9tdi

                Comment

                • Vanquish
                  Bimmer Enthusiast
                  • Sep 2004
                  • 1961
                  • Hki

                  #9
                  Originally posted by Ruslan
                  Toi oli kyllä hyvä esimerkki. Voisin nyt kertoa sen kolmannen vikasarjan korjauksesta. Kaikki lähti käyntiin siitä kun syylärin merkkivalo syttyi. Vein auton huoltoon ja sanoin että pitäisi saada kuntoon. Kaveri katseli hetken paisuntasäiliötä ja sanoi että tule parin tunnin kuluttua hakemaan. Sehän kävi kätevästi? Tulin sitten hakemaan. Ilmoitti että syyläri oli halki ja jouduttiin vaihtamaan. Nyt en enää muista mitä se maksoi (ehkä 140e). Minähän olin tyytyväinen, kun sain auton viikonlopuksi kotiin. Lähdettiin käymään Jyväskylässä. Vähän ennen jyväskylää taas syttyi syylärin valo Kyllähän sitä nyt naurattaa, mutta ei silloin. Tutkittiin, mikä taas. Laitoin 2,5l vettä syyläriin ja jatkettiin matkaa. Paluumatkalla jouduttiin tekemään saman uudestaan. Aamulla maanantainen ennen huoltoon lähtöä auton alla oli lätäkkö. Lisäsin vedet rutiinilla ja ajoin rutiinilla huoltoon. Ilmoitin samalle asentajalle joka oli viimeksi "huoltamassa" autoani. Kaveri sanoi että koko jäähdytys järjestelmä oli paineistettu ja koeponnistettu. Jätin siis auton TAAS huoltoon. Uusi vika löytyi. Joku vesiletkun laippa moottoriin oli kuulemma palannut ja siitä se vuoto johtuu. Laippa maksoi 43€ + työt. Taas parin viikon kuluttua syttyi syylärivalo. Ei siis mitään uutta. Laitoin taas uudet vedet ja ajoin auton huoltoon. Nyt olin jo itse paikalla katsomassa mitä se sannkari sille tekee. Hän heitti siihen paineet. Heti alkoi vettä tippua syylärin nurkasta. Onneksi oli yksi syyläri varastossa. Vanhassa oli joku "juotos vika". Uuden syylärin vaihto maksoi 270€. Nyt ajattelin että kaikki on kunnossa. Muutaman viikon kuluttua kuitenkin lamppu syttyi taas. Vain auton konalan pikahuoltoon. Onneksi nyt ei ollut iso vika, letku oli haurastunut rikki. Sen huollon sain ilmaiseksi kun vähän haukuin heidän toimintaa. Ensinnäkin, aina kun joku vesivuoto korjataan, täytyy suorittaa koeponnistus! Kuka siinä on vastuussa jos kone keittää??? Nämäkin viat olisi voinut korjata kaikki yhdellä kerralla. Voitte siis pojat olla varmoja, että kun minä tästä romusta joskus eron pääsen, uusi merkki tulee olemaan mersu tai audi. Tämän bemarin pitäminen kun on tullut niin edulliseksi
                  Ei puutteellisesta/huonosti tehdystä työstä tarvi maksaa!! Asennusvirheet myyjäliike korvaa!

                  Comment

                  • ANSSI
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2003
                    • 322
                    • Espoo

                    #10
                    veikkaisin vian löytyvän jumittavasta huohotin venttiilistä eikä ollu ees kovin kallis osa. omassa ex.bemussa oli ihan samat oireet (e46 1.9 -99). ja toi huohotin venttiili löytyy kun seuraat venakopan huohotin letkua tulee kiinni tohon venttiiliin.

                    tossa vielä toi vanha topic http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=25544
                    330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
                    EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

                    Comment

                    • Ruslan
                      Newbiemmer
                      • Jul 2005
                      • 6

                      #11
                      Originally posted by ANSSI
                      veikkaisin vian löytyvän jumittavasta huohotin venttiilistä eikä ollu ees kovin kallis osa. omassa ex.bemussa oli ihan samat oireet (e46 1.9 -99). ja toi huohotin venttiili löytyy kun seuraat venakopan huohotin letkua tulee kiinni tohon venttiiliin.

                      tossa vielä toi vanha topic http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=25544
                      Lähden kokeilemaan tätä huohotin venttiiliä. Kiitoksia avusta!

                      Comment

                      • ANSSI
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2003
                        • 322
                        • Espoo

                        #12
                        toi on helppo testata tulppaat sen huohotus venttiilin niin ettei siitä pääse ilma imusarjaan ja otat huohotusletkun irti että pääsee huohottamaan. itse laitoin tiivistepahvia siihen huohotus venttiilin alle ja annoin olla huohotus letkun irti toimi hyvin sen aikaa kun sain ton venttiilin. toivotaan että korjaantuu noilla ohjeilla.
                        330e M-Sport -20 --- 118i M-Sport -20 ---
                        EX:530e M-Sport -18, F34 M-Sport, F30 Alpine White HandWashOnly F30, Audi A3 2.0 TDI Quattro -09, BMW 325iA Touring E91 -06, BMW 318iA Touring E46 -01, BMW 316i E46 -99

                        Comment

                        • Tomppa123
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2005
                          • 1980
                          • Salo

                          #13
                          Originally posted by ANSSI View Post
                          toi on helppo testata tulppaat sen huohotus venttiilin niin ettei siitä pääse ilma imusarjaan ja otat huohotusletkun irti että pääsee huohottamaan. itse laitoin tiivistepahvia siihen huohotus venttiilin alle ja annoin olla huohotus letkun irti toimi hyvin sen aikaa kun sain ton venttiilin. toivotaan että korjaantuu noilla ohjeilla.
                          Tyhmä kysymys, mutta onko tuo huohotusventtiili siis siinä sulakeboksin vieressä? mihin ne 2 letkua tulee kiinni?

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎