Announcement

Collapse
No announcement yet.

Vianhaku

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Magor
    BTCF Member
    • Jun 2003
    • 571
    • Oulu

    Vianhaku

    Oletteko käyttäneet bemujanne merkkiliikkeisä tietokoneen päässä löytääksenne vian?
    Mulla olis tällanen ongelma ku käytin katsastuksessa ja päästöt oli tyhjäkäynnillä reilusti yli,samoiten kiekoilla.

    CO-pitoisuus 2,43 ja sallittu 0,50 ja yli 2000 kiekoillaki 0,90
    HC-pitoisuus 343 ja sallittu 100 ja yli 2000 kiekoilla 145
    Lambda-arvo oli hyvä 0,99 ja sallittu 0,97-1,03
    02 -pitoisuus oli 0,83 sallittu 5,00 ja kiekoilla 0,61.

    Ja nyt pitäs käyttää liikkeessä jotta saisivat katsella jos löytyis heti oikea tunnistin ym. missä vika olis.

    Minkä hintanen tämä vianhaku on?

    Olisko mitään hajua mikä olis voinu hajota?

    Katsastusmies koputteli ja heilutti katalysaattoria muttei kuulemma pitäs olla mitään vikaa siinä.
    Juu vaikeahan se tieten on nuiden arvojan perusteella vikaa tietää mutta jos on ollut samanlaista probleemaa tai pientäkään hajua viasta niin kertokaa ihmeessä.kiittis ja kumarrus...
    G31 540d xdrive
    E28 535iA ikiprojekti
  • J-Poika
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2004
    • 835
    • There's a place in the North, far far away

    #2
    jos kone ei ole kunnolla lämmin niin näistä ei tahdo saada laillisia arvoja millään. itselläkin TALVELLA inssi poljetti autoa sisällä useita minuutteja vaikka lämpömittarin mukaan kone olikin lämmin ennenkuin tuli siedettävät arvot

    Comment

    • Magor
      BTCF Member
      • Jun 2003
      • 571
      • Oulu

      #3
      Jepulis!

      Pitää vissiin kokeilla laittaa väkevämpää ainetta tankkiin ja poljettaa niin prrkleesti juuri ennen uusintakäyntiä.
      Kulutuskin on nykyään hieman korkeampi tasaisella kaasulla,mutta tasoittuu just jonku ajan päästä vaikka lämpömittarin mukaan kone olis ollu lämmin jo muutaman minuutin.
      Lähin merkkiliike on rovaniemellä eli ei kai muuta kuin sinne sitte jos haluaa nähä vikailmoitukset ja vähän suuntaa missä vika ois.
      G31 540d xdrive
      E28 535iA ikiprojekti

      Comment

      • Lanttu
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 1643

        #4
        Lambda-anturissa saattaisi olla vikaa, koska jos moottori ei ole lämmin, CO-arvo ei juurikaan kohoa mutta HC kyllä. Nyt kun CO:kin on korkeammalla tasolla, arvelisin ehkä lambdan suuntaan.

        Comment

        • Magor
          BTCF Member
          • Jun 2003
          • 571
          • Oulu

          #5
          kits

          Originally posted by Lanttu
          Lambda-anturissa saattaisi olla vikaa, koska jos moottori ei ole lämmin, CO-arvo ei juurikaan kohoa mutta HC kyllä. Nyt kun CO:kin on korkeammalla tasolla, arvelisin ehkä lambdan suuntaan.

          Juups.En käyttäny ees roikan päässä vaan päätin koittaa onnea ja váihtaa tuon lambdan ja sillähän se selvis eli meni keveästi läpi.Kiitos vinkeistä!
          G31 540d xdrive
          E28 535iA ikiprojekti

          Comment

          Working...
          X
          😀
          🥰
          🤢
          😎
          😡
          👍
          👎