Announcement

Collapse
No announcement yet.

Webasto Thermo Top C ei elpynyt uudella palopesällä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • temekki
    Bimmer Rookie
    • Jun 2015
    • 40
    • suami

    Webasto Thermo Top C ei elpynyt uudella palopesällä

    Mulla on toiminut tuo 5,2kW bensawebasto moitteetta kolme talvea, kertaakaan ei jättänyt käynnistymättä. Tänä syksynä ei syttynyt enää kuin joka toinen kerta, joten laittelin uuden palopesän ja hehkun. Nyt syttyy hienosti 20-asteisessa hallissa ja palaa vaikka maailman tappiin asti ilman savutusta. Auton kun ajaa ulos nollakeliin niin "no flame" -vikakoodi joka kerta käynnistyksen yhteydessä eikä ala millekkään.

    Thermotest näyttää käyttötunneiksi 750h ja 2008-vuosimallin laite kyseessä, sikäli jos nuilla on mitään väliä. CO2-säätöä en palopesän vaihdon jälkeen voinut tehdä kun ei ole pakokaasuanalysaattoria. Vaikuttaako säätö jo käynnistymisvaiheisiin ja ei sen takia starttaile kylmässä vai oireileeko ohjainkorttivika tällä lailla? Weba on jälkiasennettu ja siististi suojassa konehuoneessa verrattuna E39 tehdaswebastoihin. Bensaa on yli puoli tankkia ja bensaletkussa kulkee pieniä ilmakuplia välillä, mutta se kait on normaalia.
    Last edited by temekki; 05-11-2018, 17:12. Reason: lisätietoa
  • JiiVee92
    BTCF Member
    • Mar 2017
    • 929
    • Kouvola/Myllykoski

    #2
    Annostelupumppuja hajonnut joskus silleen että ei vaan pumppaa enää kylmässä vaikka tikitys kuuluukin.

    Liikkuuko ne kuplat yhteen suuntaan, vai edestakaisin?
    EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
    NYT: E61 530xd -08 käyttis
    Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

    Comment

    • temekki
      Bimmer Rookie
      • Jun 2015
      • 40
      • suami

      #3
      Originally posted by JiiVee92 View Post
      Annostelupumppuja hajonnut joskus silleen että ei vaan pumppaa enää kylmässä vaikka tikitys kuuluukin.

      Liikkuuko ne kuplat yhteen suuntaan, vai edestakaisin?

      Yhteen suuntaan.

      Comment

      • Enska2
        Bimmer Rookie
        • Jan 2007
        • 113
        • Känkkylä

        #4
        Syttyykö kuitenkin joksikin aikaa eli humisee hetken? Sammuu ja tulee tuo vikakoodi.
        Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

        Comment

        • temekki
          Bimmer Rookie
          • Jun 2015
          • 40
          • suami

          #5
          Originally posted by Enska2 View Post
          Syttyykö kuitenkin joksikin aikaa eli humisee hetken? Sammuu ja tulee tuo vikakoodi.
          No laitan sen aina käynnistymään 20min ennen lähtöä etänä ja kylmä auto on ollut vastassa. Yhtenä pakkasaamuna oli kyllä sulanu kaksi nyrkin kokoista länttiä tuulilasiin eli oli syttynyt hetkeksi.

          Comment

          • temekki
            Bimmer Rookie
            • Jun 2015
            • 40
            • suami

            #6
            Originally posted by temekki View Post
            No laitan sen aina käynnistymään 20min ennen lähtöä etänä ja kylmä auto on ollut vastassa. Yhtenä pakkasaamuna oli kyllä sulanu kaksi nyrkin kokoista länttiä tuulilasiin eli oli syttynyt hetkeksi.
            Kävin kuuntelemassa sitä toimintaa. Se yrittää kerran hehkuttaa ja sytyttää eikä tunnista liekkiä, joten tuulettaa palotilan, jättää vikakoodin ja sammuu. Annostelupumpun taajuuskin kasvaa täysin samalla tavalla kuin lämpimässä hallissa käyttäessä.
            Last edited by temekki; 05-11-2018, 21:26.

            Comment

            • JiiVee92
              BTCF Member
              • Mar 2017
              • 929
              • Kouvola/Myllykoski

              #7
              thermotop c:n pitäisi yrittää kaksi kertaa käyntiin, eli eiköhän siellä ole automatiikassa jotain.
              EX: Ford mondeo -96 "isiliisinki" | BMW E39 523iA toukka -98 "äitiliisinki" R.I.P| Mazda 626 LX 2.0 -86 R.I.P| BMW E36 318i -91 "ei vähäpäästöinen" | E39 525iA toukka -03
              NYT: E61 530xd -08 käyttis
              Ista+,ista-p, Inpa, Winkfp, NCS-Expert, Esys ja icom löytyy vikakoodien lukemiseen, nollaamiseen, pieniin koodausjuttuihin, ohjainlaitteiden päivittelyihin ja muuhun ihmettelyyn.

              Comment

              • temekki
                Bimmer Rookie
                • Jun 2015
                • 40
                • suami

                #8
                Originally posted by JiiVee92 View Post
                thermotop c:n pitäisi yrittää kaksi kertaa käyntiin, eli eiköhän siellä ole automatiikassa jotain.

                Vartoilin vähän pitempään, niin kyllä se yrittää ekan tuuletuksen jälkeen vielä pumpata polttoainetta ja sytyttää mutta sen jälkeen hiljenee, ei edes etäisesti lämmintä henkäystä päästä pakoputkesta. Katselin kirkkaalla lampulla niin tavara kyllä liikkuu polttoainelinjassa.
                Last edited by temekki; 06-11-2018, 10:39.

                Comment

                • Enska2
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2007
                  • 113
                  • Känkkylä

                  #9
                  Jos sulla on se thermo test käytössä, niin mikä on hehkun vastusarvo korkeimmillaan? Siis käynnistyksessä tai testerillä erikseen hehkutettaessa.

                  Varmaankin haisee bensa käynnistysyrityksen jälkeen?
                  Ostetaan rikkinäisiä webasto kortteja - bemu korteista menee tosin pieni jätemaksu!

                  Comment

                  • temekki
                    Bimmer Rookie
                    • Jun 2015
                    • 40
                    • suami

                    #10
                    Tämä ongelma oli kuin olikin sitten polttoainepuolella. Eilen ei syttynyt edes lämpimässä hallissa niin nappasin bensaletkun irti ja ajoin pelkkää annostelupumppua. Tuli vain tippoja ja välillä ei mitään. Tankin huoltoluukku auki ja tähän ei ole asennettu Webaston alkuperäistä metalliputkimallista polttoaineotinta, vaan se on korvattu läpiviennin jälkeen bensaletkunpätkällä mikä oli bensansaannin kannalta huonosti, seinämää vasten / kierteillä. Tämähän on tietenki eläny omaa elämäänsä, välillä haukkonu ilmaa, välillä ottanu linjan täydeltä tavaraa.

                    Tökkäsin letkun suoraan aineeseen niin pumpun äänestä kuuli heti kun alkoi ruikkia joka sykäyksellä oikeannäköisesti ainetta. Tästä lähtien vois suoraa tarkastaa Weban päästä pumpun tuoton eikä luottaa mihinkään kupliin ja "kyllä siellä näyttää aine virtaavan" -päätelmiin.

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎