Announcement

Collapse
No announcement yet.

Megasquirt'n'spark - ei pelitä. Palkkio ongelman ratkaisijalle

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4647
    • Tuusula

    Megasquirt'n'spark - ei pelitä. Palkkio ongelman ratkaisijalle

    Jepulista, elikkä nyt on homma siinä pisteessä että itteltä alkaa ennenkaikkea tiedot ja taito ideoiden, hermojen ja ajan ohella loppumaan kesken
    Tuolta: http://users.tkk.fi/~jhaukile/bmw_e30_m30.zip löytyy .msq ja datalogi, sille joka kertoo missä on vika / heittää mulle (jhaukile(at )cc.hut.fi toimivat asetukset on palkkio luvassa, sanotaan vaikka 50€. :shock:

    Ja ongelmahan on se että vehje ei edes lupaa, kipinää se kyllä lyö ja datalogin mukaan suuttimetkin aukeis mutta kun ei niin ei.

    Kokoonpano:
    -koneena '87 M30b34, ex. motronic 1.0. Iskutilavuus 3430cc, 218hp@5200, 229lb/ft@4000.
    -Hall (honeywell 1GT101DC tjms) anturi kampuran hihnapyörällä, 45ast EYKK triggeri ja siitä 120ast eteenpäin (yht. kolme)
    -Suuttimet vakiot 16ohmiset, 188cc/min.
    -Megasquirt'n'spark, extra 021u3, megatune 2.25b417
    ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more
  • 2bar..ahhh
    BTCF Honorary Member
    • Nov 2004
    • 3351
    • haapavesi

    #2
    heps!

    kysäseppä tuolta siel voidaa varmaan autaa!



    €34 M5 pelastetaan museoinnilta

    Comment

    • Jonsku
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2002
      • 4647
      • Tuusula

      #3
      Juu siellä on kanssa threadi pystyssä.

      Fraatille kiitos avusta, nyt tulee kipinä (testattu porakonepatentilla ) ja olipahan yksi piuha väärin kytkettynäkin. Nooh, käyntiin se ei prkle lähde vieläkään :( Veikkaisin että bensaa ei tule ollenkaan / hyvin vähän (lambda näyttää pieniä arvoja eikä bensa tuoksahda).
      Suutinpankit varmaankin sekaisin..? Pitäisi kokeilla heittää molempiin bankkeihin 3 suutinta.. noh huomenna se selviää.

      Niin, ja megatunessa vilkuttaa kokoajan fan/output4 on/off kuten ja kys. ledi palaa himmeästi (kirkkaasti kun pistää virrat päälle mutta himmenee), mikäköhän tähän on syynä?
      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
      ex. Alpina D10 Touring #33/94
      ... and many more

      Comment

      • Suutari
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 3064
        • Suomi

        #4
        jokos alko pelaamaan vai kahlaanko noi sun asetukset läpi ?
        Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
        -Official BTCF-Sauna Team-
        -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
        -Team BTCF Top Alcohol-
        -Team Pimp My Bride-
        TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
        R.I.P. 1K MOTORSPORTS
        R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
        526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

        Comment

        • Jonsku
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2002
          • 4647
          • Tuusula

          #5
          Originally posted by Suutari
          jokos alko pelaamaan vai kahlaanko noi sun asetukset läpi ?
          Eläs vielä, pitää heittää uudet asetukset illalla jakoon. Aamulla kokeilin käyttää molempia suutinpankkeja mut ei pelittäny kuitenkaan. Veikkaisin että ei saa kunnon RPM-signaalia kampuran hihnapyörältä

          Mites, pitääkö megatunen näyttää startatessa 100 tai 200 rpm vai tyyliin 135 tai 276 RPM? Porakoneella ku pyöritteli niin näytti 21, 136 tjms mut startatessa tosiaan ainoastaan tasalukuja..
          Prketi ku ei tajunnu datalogia ottaa, noh illalla sitten.
          ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
          ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
          ex. Alpina D10 Touring #33/94
          ... and many more

          Comment

          • Antti O
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 6937
            • N/A

            #6
            Laita sieltä tuning ja realtimedisplay.

            Mites nytkun pyörität starttia niin onhan siinä cranking valossa elämää?
            Ja nouseehan kierroslukumittarikin megatunessa joten eikö siitä voisi päätellä että se saa kampiakselin asentotietoa kuiteskin, se että onko sulla sitten trigger angle edes sinnepäin ja se signaali tarpeeks vahva en osaa sanoa.
            kato nyt kuiteskin tuo koska eihän toi cranking syty olleskaan jossei se anna kipinää, ja jossei se saa kampuralta tietoa niin ei muuten avaa suuttimiakaan.
            Last edited by Antti O; 28-07-2005, 11:04.

            Comment

            • Jonsku
              Bimmer Enthusiast
              • Sep 2002
              • 4647
              • Tuusula

              #7
              cranking kyllä syttyy ja näyttää RPM:kin.

              Kun pistää virrat päälle megatunessa näkyy että RPM käy yhdessa ja bensapumppu pyörii vähän aikaa.

              Pitänee varmaan vaihtaa takas 021u3:seen jospa toi output4 on/off vilkkuminen lakkais..
              ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
              ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
              ex. Alpina D10 Touring #33/94
              ... and many more

              Comment

              • Jonsku
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2002
                • 4647
                • Tuusula

                #8
                Hmmh, output4 on/off vilkkuminen lakkasi kun tipautti takas 021u3:seen. Mutta ei starttaa edelleenkään, kipinä on heikko (joskus välillä tulee kunnon kipinä) kun pyörittää, veikkaisin että RPM signaali on huono koska kun porakoneella pyöritti kuusiokulma-avainta niin tuli helvetin hyvä kipinä. Mitkä asetukset tohon kipinään vaikuttaa että saisko sitä parannettua mitenkään?

                Suutari: viittitkö vilkasta noita, uudet ideat on aina tervetulleita
                -Uus .msq ja pari datalogia tossa: www.hut.fi/~jhaukile/datalogs.zip


                Prkles, piti laittaa oikeen videota tosta käynnistysyrityksestä mutta en saa upittua noita pätkiä. Damn damn, anyways, kummallista hommassa on se että kun virrat pistää päälle niin about sekunnin ajan bensapumppu pyörii, PW näyttää 4.9ms ja RPM 1.
                Sitten kun on lopettaa starttaamisen kiekat jää viimeiseen lukemaan, megaruutta ruuttaa edelleen ja bensapumppu pyörii + "cranking" valo palaa.
                ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                ex. Alpina D10 Touring #33/94
                ... and many more

                Comment

                • Antti O
                  Bimmer Enthusiast
                  • May 2005
                  • 6937
                  • N/A

                  #9
                  Ei tuo kuulosta yhtään normaalilta että se cranking valo jää palamaan kun startista hellittää.

                  Comment

                  • Bmw Master
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jan 2004
                    • 13155
                    • Kokomo

                    #10
                    Saitko tän toimimaan?

                    Comment

                    • Jonsku
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2002
                      • 4647
                      • Tuusula

                      #11
                      Joo, nyt pelittää... tosin säädöt ihan ketuillaan mutta liikkuupahan omin voimin Projektit-osiossa on threadi pystyssä
                      ex. 3 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet, Avusblau, Diamantschwarz)
                      ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
                      ex. Alpina D10 Touring #33/94
                      ... and many more

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎