Announcement
Collapse
No announcement yet.
TriboDyn kokemuksia ?
Collapse
X
-
Originally posted by Guest2018 View PostMusti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
-
-
Toi on enemmän, muuta kuin kokeilee itse. On puolesta puhujia ja vastaan, samoja kuin RVS, sama pätee molempii, et kokoilee, ei se ainakaan voi rikkoa, hyvin yksinkertaista. Itsellä on tuota tuossa perus corollassa kokeillussa(ihan huvikseen), en sillai ole huomannut mitään erikoista. Enemmän huomasi royalpurblessa kuin tuossa, myös tuo on enemmän hyödyllisempää, kun se voitelu loppuu, eli jos tulee öljynpaineen/pumppu pettää, niin ei kone laukee heti.
Mutta kun miettii että tälläisiä tuloksia saatu
Kesän tähän asti mielenkiintoisin feedback kantautui ammattilaismoottoriurheilun maailmasta, jonne asti insinöörityö tuloksineen oli kantautunut! Eräässä tiimissä toimiva kilpainsinööri hankki TriboDynit omiin testeihinsä. Suojatakseen omien sidosryhmiensä etuja, emme diskreettisyistä julkaise k.o. henkilön identiteettiä. Saimme kuitenkin luvan julkaista mittaustulokset, jotka ovatkin huikeaa luettavaa!
Alustus:
Testiöljyt: moottoriöljy TriboDyn 5w-40, voimansiirtoöljy TriboDyn 75w-90
Referrenssiöljyt: moottooriöljy Castrol Edge Supercar 10w-60, voimansiirtoöljy Castrol 75w-90
Mitsubishi Lancer Evolution
Moottori: turboahdettu 2.0l, 472hv/638Nm.
Voimansiirto: manuaalivaihteisto, neliveto
Mitatut inertiat 50km/h - 170km/h väliltä.
Tuloksia:
- 2000rpm TIC Noise -1dB
- TriboDynillä voimalinjasta mitattuna +5,2kw tehoa
- Ahtimen pyörintänopeus moottorin pyörintänopeudella 2600Rpm, +1,7%
- TriboDynillä inertiarullaukseen kuluva 8000-1500rpm, aika +1,24s (mittaa moottorin kitkaa, pidempi aika tarkoittaa pienempää kitkaa!)
- TriboDynillä renkaalta mitattu kokonaisvoimahäviö 1000Nm dynamometrijarrua vasten ajettaessa 3-vaihteella oli 2,4% pienempi kuin verokkiöljyllä
Lämmöt:
- Moottoriöljy
TriboDyn:103 °c
Castrol:117 °c
- Jäähdytinnneste
TriboDyn: ei eroa
Castrol: ei eroa
- Vaihteisto
TriboDyn:67 °c
Castrol:78 °c
- Perä
TriboDyn: 54 °c
Castrol: 58 °c
Käyttölämpötilojen lasku oli tässäkin testissä jälleen huomattava. Myös mitatut häviöt laski huomattavasti. Tällaista palautetta on mukava saada!TriboDynin patentoidut extreme pressure-lisäaineet antavat moottorin raskaimmin kuormitetuille osille moninkertaisen suojan verrattuna moniin kilpailijoihinsa. Nämä ep-lisäaineet pystyvät suojamaan moottoria silloin, kun voiteluainejärjestelmän hydrodynamiikka ei niitä suojaa. Joko jatkuvasti esim hammasrattaissa,nokkamekanismeissa,sylinteriputkis sa ja kaikissa muissa raja- ja sekavoitelutilanteissa. TriboDynin tuotteilla ajaa useita kuljettajia esim SM-ratasarjaa, Time Attack, Ralli, Rallisprint, Varttimailia ja mailia. Aiemmissa postauksissa on joitain hyviä esimerkkejä kuinka Tribodynin voiteluaineilla on saavutettu huomattavia kilpailuetuja esim mainitsemiasi öljyjä vastaanSuomessa ajetaan vanhoilla kilpa-autoilla ratasarjaa nimeltä Historic Race Finland.Viimevuosina tuttu näky varikoilla on ollut Arvo Laitisen Datsun 1800ss vuodelta 1971. Datsunin moottorissa on ollut erinäisiä voiteluun liittyviä ongelmia aikaisempina vuosina sylinterikannessa ja tulosta keskeytysten takia ei ole oikein syntynyt. Autoa on viimevuodet ajanut Tarmo Laitinen, jonka ranteet on olleet kunnosta siitä todisteena toinen sija heti kauden ensimmäisestä kisasta. Nyt kuitenkin aurinko on alkanut paistamaan risukasaan ja Arvon sanojen mukaan konttaaminen on päättynyt. Huoltomiehet tarkisti kilpailun jälkeen keinuvipujen ja nokka-akselin kunnon ja kulumaa ei ollut havaittavissa. Datsunin voiteluaineena tällä kaudella on ollut TriboDyn 20w-50 engine oil.
Katotaan, jos tuosta yhdestä romuautossa voisi testaa, kuinka pitkää moottoripyörii ilman öljyjä, kun on pyrittänyt tribodyn öljyt koneessaEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Ei muuta havainnointia kuin että moottorijarrun teho pieneni, kulutus pikkuisen laski, moottori korva kuulolla oli pirteämpi, hiljaisempi tyhjäkäynti, kun vertasi edelliseen käyntiin toisella öljyllä, sama oli yksi Opel.
Nähnyt vierestä kun esim noita tribodyn öljyä testattiin tuolla "Timken"-testerillä ja muutamaa muuta öljyä siinä myös pyöriteltiin. Sama kuin olin siinä luullossa että Valvoline on erittäin "huippu" öljyä, kuin muutkin kalliit öljyt, sitten kun vertasi esim Mannol perus öljyyn, niin se Mannol olikin "parempaa" kuin muutama muu laadukas öljy ja se on kyllä sellaista kuraa(eli ihan perus öljyä).
Siis tällä tarkoitan, sitä että kaikki öljyjä on hyviä ja voitelee, mutta kun mennään öljyn kestävyyden rajoille tms, niin siellä niitä isoja eroja alkaa näkymään.
Kyllä tässä itseällkin herää kysymyksiä, että miksi esim tuo historic Datsunin kannen hilut on alkaneet kestämään kun vaihdettiin öljyä toiseen merkkiin, tai että joku rata turbo autossa ei ole ollut öljynpaine ongelmia(kokeiltu vaikka mitä öljyjä), en kyllä usko että huvikseen "ylistettäisiin" jotain toista öljyä, koska jos se öljy olisi huonompaa, niin sitä ei kovin kauaa täällä myytäisi.
Myös riippuu millaiseen ajoon, millaiseen autoon olisi tulossa. Kun toisaalta miksi ihan tavalliseen autoon laittaisi, näin olen monesti kuullut kun on vähän kalliimpaa öljyä laittanut.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Pakko sanoa että jos huomaat moottorijarrussa eron, on ennen aineen käyttöä pakosti syntynyt koneessa lämpöä aivan älyttömästi enemmän, siis epänormaalin paljon. Kun en oikein siihenkään usko että aine olisi tehnyt aivan holoväljästä männästä tiiviin.
Edit: eikun kirjoitit että moottorijarrun teho PIENENI, eli meinaat että kitkat pieneni niin paljon että sen perseessänsä huomaa. Moottorijarrun teho ei lähtokohtaisesti tule kitkasta vaan puristustyöstä jonka kone tekee.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kyllä, mulla ei ole muuta "dataa" kuin se mitä tuolla autolla ajaa, voihan se olla mutua/plasebo efekti, toisaalta oli se toinen auto myös missä ilmeni samoja "parannuksia".
Mutta näin yleisesti, suosittelen kokeilee jos on vaikka öljyn kanssa ongelmia, esim vaikka just että joku venttiili koneisto ei kestä tai jotain öljyyn liittyvää ongelmaa.
Voisin kuvitella että tribodyn olisi ehkä voinut pelastaa(tai enemmän suojella) täällä foorumillakin yhden e30:sen missä meni alakerran laakerit, kun oli jotain ongelmia öljyjen kanssa.
Tota olisi hyvä päästä kokeilee esim M40 moottorissa missä vähän nakuttaa nostajat tai kokeilla M20, kun menisikö venttiilikoneisto hiljaisemmaksi, ihan testi mielessä.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostNähnyt vierestä kun esim noita tribodyn öljyä testattiin tuolla "Timken"-testerillä ja muutamaa muuta öljyä siinä myös pyöriteltiin. Sama kuin olin siinä luullossa että Valvoline on erittäin "huippu" öljyä, kuin muutkin kalliit öljyt, sitten kun vertasi esim Mannol perus öljyyn, niin se Mannol olikin "parempaa" kuin muutama muu laadukas öljy ja se on kyllä sellaista kuraa(eli ihan perus öljyä).
Sekä kovasti ihmetteli miksi Prostock tiimit käyttää Delronia ku sehän on testin mukaan ihan kuraa. :think
Vaan samapa noille. Delvac on hyvä. Käy kaikkiin talouden ajoneuvoihin.E24 635csi
Comment
-
-
Originally posted by Muumi View PostJa tuossa aiemmin linkatulla videolla Jyrki Pykäri totesi et "timken" testi ei sovellu milläänlailla moottoriöljyjen testukseen. :think
Sekä kovasti ihmetteli miksi Prostock tiimit käyttää Delronia ku sehän on testin mukaan ihan kuraa. :think
Vaan samapa noille. Delvac on hyvä. Käy kaikkiin talouden ajoneuvoihin.
Taitaa olla nykyään, niin päin, ne kenellä toi öljy on auttanut ongelmissa, jos on ollut jotain ongelmia moottorissa öljyjen takia.
Samaa itsekkin mietin että miksi testissä Delron oli huono, samaa testin tekijä ihmetteli. Pitäisi saada prostock puolella dataa, kun kyllä sielläkin on varmasti testattu monia öljyjä. Voisin kuvitella että sielläkin taustalla voi olla, että saavat edullisesti öljyjä. Niinhän jenkeissä käytetään nascar autoissa niitä perusöljyä, kun siellä oli/on kielletty speciaali öljyt, mistä mullakin on jäänyt kuva että Valvoline on olisi "huippu" öljyä, mutta taas tuossa "epäluotettavassa" "timken" testissä oli huonompaa kuin perus Mannol, niin vähän epäilyttää. Mutta noi on sellasia spessu öljyjä enemmän ja itse suosittelen kokeilee, kun on ongelmia öljyn kestävyyden takia, siis että moottorista jotain hajoaa. Myös kun ajattelee näin päin, jos tuo Tribodyn olisi huonoa, niin eihän se kovin kauaan täällä myisi ja se että moni on sanonut että on maksettu testi, niin ihmettelen suuresti, että amerikkalainen pieni yhtiö maksaisi rahaa tänne, siis että pieneen maahan missä on erittäin pieni öljy markkina ja missä on vaikea saada ihmisiä uskomaan sitä, kun aika moni on öljy merkki uskollinen, sen näkee öljy keskusteluista. Niin kuin minä itsekkin aikoinaan, nyt menee sitä mikä täyttää luokitukset ja on halpaa. Tuota Tribodyniä sain edullisesti.
Delvac on hyvää perus öljyäLast edited by MikeDry; 23-01-2019, 20:42.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Samantyylisiä asioita tässä itsekkin pyörittelee päässään.
Ero muihin öljyihin on "liian" suuri.
Minulla on hyviä kokemuksia todella korkeaviritteisistä dieseleistä Kendaalin öljyillä, moottoreiden särkyminen vaan on loppunut, kun on Kendaalit laitettu.
Muttamutta, eihän nuo asiat ole tieten toisiaan poissulkevia.
Pitänee kuitenkin kokeilla, utelias kun olen.CdiTuikku Oy - cdi Mersujen sekä Bemareiden ohjelmointia.
Säännöllisesti minut nykyään tavoittaa myös E Pohjanmaalta.
Olen kamalan huono vastaamaan viesteihin, mutta voit yrittää
tuikku miukumauku tutkapistenet, tai Ö5Ö 3444ÖÖ5
Comment
-
-
TriboDyniä edellinen omistaja käyttänyt Mr2tbo. Öljytikusta katsoin niin öljy sinistä ja sormissa kuin siirappia. Erikoinen öljy. Eikä näytä olevan hinnan kiroissa niin jatkan samalla öljyllä. Onko sinisen värin idea että näkee kun öljy alkaa olla vaihtokunnossa, mustuu ?Last edited by BMW525Xda; 19-08-2020, 11:35.
Comment
-
-
En muista enään miksi oli sinistä. Mutta noita purkkeja pitää sitten ehdottomasti ravistella kunnolla, syy et lisäaine(oliko se joku tribokeraaminen tms aine) sekoittuu ja tulee ulos purkista, älä säikähdä sitten öljyn väriä, kun näyttää jäteöljyltä.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostEn muista enään miksi oli sinistä. Mutta noita purkkeja pitää sitten ehdottomasti ravistella kunnolla, syy et lisäaine(oliko se joku tribokeraaminen tms aine) sekoittuu ja tulee ulos purkista, älä säikähdä sitten öljyn väriä, kun näyttää jäteöljyltä.
Comment
-
Comment